VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu

Druhá novodobá generace dosahuje nižších prodejů než ta první, obě navíc zaostávají za kultem originálu. A Volkswagen nemá peníze na rozhazování.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu

15.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá novodobá generace dosahuje nižších prodejů než ta první, obě navíc zaostávají za kultem originálu. A Volkswagen nemá peníze na rozhazování.

Pro Volkswagen neexistuje ikoničtější model než Beetle. Právě „Broukem“ vše začalo, přičemž originál s více než 21 miliony vyrobenými exempláři drží dodnes několik rekordů, které těžko budou kdy překonány. Obě nové generace však tomuto duchovnímu odkazu nedostály, jenže první byla alespoň svá. Ta aktuální se nevyrovná ani jí, pročež asi nebude překvapením, že se spekuluje o ukončení výroby. Momentálně je ve hře konec roku 2018, což samotný Volkswagen odmítl komentovat. Jelikož však německá automobilka potřebuje kvůli kauze Dieselgate maximálně racionalizovat své podnikání, dával by takový krok smysl.

Koncern VW Group ostatně již delší dobu naznačuje, že se hodlá soustředit zejména na výrobu crossoverů a SUV. Po vypuknutí dieselového skandálu jsou tyto záměry o poznání patrnější, neboť právě tímto směrem míří zájem zákazníků. Ti přitom o druhou novodobou generaci Volkswagenu Beetle mají menší zájem než o tu první, neboť prodeje na evropských trzích nikdy nepřesáhly 40 tisíc kusů ročně a navíc soustavně klesají.

Volkswagen se samozřejmě daný trend pokouší pravidelně zvrátit představením speciálních verzí, z nichž tou poslední je provedení Dune. To dostalo do vínku agresivněji vypadající bodykit a zvýšený podvozek, pročež se nemusí omezovat pouze na zpevněný asfalt, ale zvládne i lehčí terén. Nicméně ani její příchod registracím nepomohl, neboť ty jsou po prvních třech měsících letošního roku na stejné úrovni jako loni.

Zdá se tedy, že Beetle to má definitivně spočítané, což ale nejspíše již nikoho nebude mrzet. Obě jeho novodobé generace se totiž kultem nestaly, milovníci starých časů pak raději pátrají v autobazarech po originálu, který se kupříkladu v Jižní Americe vyráběl až do roku 1936. Nový „Brouk“ pro změnu začal sjíždět z montážních linek v říjnu 1997, ukončení životního cyklu by se tak dočkal po 21 letech.

Pochopitelně, kult Brouku má pro Volkswagen smysl křísit, a tak není radno nad touto modelovou řadou lámat hůl. Automobilka by ale musela přijít s podstatně smysluplnější nabídkou než dnes, aby zákazníky byla s to oslovit. A je docela dobře možné, že s ohledem na výše zmíněné okolnosti raději nebude znovu riskovat a raději vsadí na poněkud spolehlivější koně...


VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 1 - VW Beetle 2013 Special Editions 01VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 2 - VW Beetle 2013 Special Editions 02VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 3 - VW Beetle 2013 Special Editions 03VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 4 - VW Beetle 2013 Special Editions Fifties 01VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 5 - VW Beetle 2013 Special Editions Fifties 02VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 6 - VW Beetle 2013 Special Editions Fifties 03VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 7 - VW Beetle 2013 Special Editions Fifties 04VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 8 - VW Beetle 2013 Special Editions Fifties 05VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 9 - VW Beetle 2013 Special Editions Fifties 06VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 10 - VW Beetle 2013 Special Editions Fifties 07VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 11 - VW Beetle 2013 Special Editions Fifties 08VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 12 - VW Beetle 2013 Special Editions Sixties 01VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 13 - VW Beetle 2013 Special Editions Sixties 02VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 14 - VW Beetle 2013 Special Editions Sixties 03VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 15 - VW Beetle 2013 Special Editions Sixties 04VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 16 - VW Beetle 2013 Special Editions Sixties 05VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 17 - VW Beetle 2013 Special Editions Sixties 06VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 18 - VW Beetle 2013 Special Editions Sixties 07VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 19 - VW Beetle 2013 Special Editions Seventies 01VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 20 - VW Beetle 2013 Special Editions Seventies 02VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 21 - VW Beetle 2013 Special Editions Seventies 03VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 22 - VW Beetle 2013 Special Editions Seventies 04VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 23 - VW Beetle 2013 Special Editions Seventies 05VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 24 - VW Beetle 2013 Special Editions Seventies 06VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 25 - VW Beetle 2013 Special Editions Seventies 07VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 26 - VW Beetle 2013 Special Editions Seventies 08VW Beetle má skončit bez dalšího nástupce, divit by se nebylo čemu - 27 - VW Beetle 2013 Special Editions Seventies 09
Volkswagen pravidelně představuje speciální edice novodobého Beetlu, prodejům to však příliš nepomáhá

Zdroj: Autoline přes Road and Track

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.