Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle Fender Edition: kytara na kolech
1.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen se rozhodl vdechnout život Beetlu v edici Fender, která s ohledem na značku partnerské firmy může být jen a pouze hudebním retrem.
Značku Fender u nás budou znát spíše ti, kteří se hudbě věnují více aktivně než jen pasivně jako posluchači. Pokud patříte mezi ty druhé a slovo „fender” vám v souvislosti s auty připomene leda anglické označení pro blatník, vězte, že jde o věhlasného amerického výrobce hudebních nástrojů, především pak kytar. A právě s ním se Volkswagen spojil, aby společně stvořil nový Beetle v edici označené právě oním jménem od písmene F.
Vlastně nejde o spojení úplně nové, neboť koncept stejně nazvaného auta ukázal VW již na loňském autosalonu ve Frankfurtu, my jsme mu ale tehdy nevěnovali pozornost. Vizuálně se totiž od standardního Beetlu příliš neodlišoval a ani sám Volkswagen nedělal kolem auta, které v lecčem připomínalo elektrickou kytaru, příliš velký humbuk. A tak jsme se soustředili raději na koncept Beetle R. Ale asi to byla chyba, neboť zatímco ostrý Brouk se zatím zrcadlí jen v produkčním Beetle R-Line, Brouk-kytarista se už propracoval do sériové výroby.
Přesně to včera oficiálně oznámil Volkswagen s tím, že Beetle Fender Edition bude po boku Scirocca GTS a Passatu CC R-Line jeho již třetí specifickou novinkou pro dnes začínající autosalon v německém Lipsku. A nakonec vypadá jinak než loni ve Frankfurtu.
Do vínku dostal hlavně odlišná, hodně klasicky střižená 18" kola z lehkých slitin, lakování novým odstínem černé metalízy, chromované kryty vnějších zpětných zrcátek a pochopitelně i pár log značky Fender. Uvnitř se snaží být skutečnou kytarou na kolech, o což se po vizuální stránce stará hlavně dvoubarevné obložení palubní desky dřevem Sunburst s opět s logem Fender. Standardem je i specifické polokožené čalounění a pochopitelně kvalitní audiosystém o výkonu 400 Wattů s desetikanálovým zesilovačem.
Ani pod kapotou se s výkonem nešetřilo - vůz bude k mání pouze v nejsilnějším provedení s motorem 2,0 TSI o výkonu 147 kW (200 koní), převodovka by měla být na výběr.
Kolik tato legrácka bude stát, to zatím nevíme, jisté ale je, že prodávat se bude i v Evropě. Pokud někdy dorazí také do našich končin, o ceně vás rádi zpravíme.
Nový Brouk v edici Fender se snaží zapadnout kamsi do hloubi minulého století...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva