Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle Dune: sériová verze míří do terénu s vyšším podvozkem, bez 4x4
17.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta se pyšní širší karoserií či 18palcovými litými koly. O pohon se stará trojice benzinových a dvojice dieselových motorů o výkonu až 220 koní.
Zítřejším dnem začíná autosalon v Los Angeles, kde se představí kupříkladu nová Mazda CX-9, faceliftovaný Mercedes SL nebo Range Rover Evoque Convertible. Mimo to dorazí také Volkswagen Beetle Dune, který je produkční verzí loňského konceptu. Jako kupé se v prodeji objeví již na počátku příštího roku, otevřené provedení by mělo dorazit do showroomů o trochu později. I přes tuto separaci si ovšem můžeme obě karosářské verze představit nyní pěkně pospolu.
Začneme vzhledem, který skládá hold legendárním plážovým buggynám. Ve srovnání se standardem tu tedy máme robustněji vypadající karoserii, která se pyšní klenutými blatníky. Šířka narostla o 14 milimetrů, mimo to ovšem došlo také k rozšíření rozchodu o 7 mm vpředu a 6 mm vzadu. Dále lze zmínit desetimilimetrový nárůst světlé výšky, díky Beetle Dune naznačuje své terénní choutky. Ty jsou ale opravdu jen choutkami - pohon všech kol není k mání ani za příplatek a strach nemusí mít vůz leda z lehčího terénu, na náročnější rovnou zapomeňte.
Celoroční pneumatiky o rozměru 235/45 jsou ovšem standardem, stejně jako 18palcová litá kola Canyon, boční hliníkové prahové lišty, grafické polepy či zakázkový žlutý lak Sandstorm Yellow. Ve srovnání se základem se přepracování dočkal také přední nárazník s výrazným centrálním otvorem pro sání vzduchu, zatímco vzadu najdeme spoiler nemalých rozměrů, unikátní LEDkové světlomety či rovněž odlišný nárazník dekorovaný stříbrnými plasty.
V interiéru je možné počítat kůží obšitým volantem a sportovními sedadly, jež dekorují oranžové švy. Nechybí ani multimediální systém MIB II s 6,3palcovým displejem a kompatibilitou se systémy Apple CarPlay či Android Auto. Zákazníci přitom mohou sáhnout po paketu Technology, který přihazuje duální klimatizaci, audio systém Fender nebo bezklíčový vstup a startování. Dále je pak za příplatek i sada Lightning, jež zahrnuje čelní bi-xenony nebo diody pro denní svícení.
V případě motorového prostoru bude na výběr pět agregátů, z nichž tři jsou benzinové a dva dieselové. „Vonnější“ výpary produkují jedna-dvojka (105 koní), jedna-čtyřka (150 koní) a dvoulitr (220 koní), zatímco saze jsou spojeny s jedna-šestkou (110 koní) a dvoulitrem (150 koní). Volba převodovek pak zahrnuje šestistupňový manuál, který je možné nahradit šestistupňovými či sedmistupňovými dvouspojkovými automaty.
O jízdní dynamice se značka momentálně nezmiňuje, udávanou spotřebu však k dispozici máme. V případě benzinových motorů se pohybuje od 5,2 do 6,9 litrů na sto kilometrů, diesely chtějí jezdit za 4,3 až 5 l/100 km. Tím nám ale tisková zpráva končí, více se nejspíše dozvíme až blíže k již zmiňovanému zahájení prodeje.













VW Beetle Dune bude k mání jako kupé i kabrio s robustnějším vzhledem a zvýšeným podvozkem, systém 4x4 však nepořídíte ani za příplatek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva