Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Arteon už má ceny levnějších verzí, hned české. Kolik stojí základ s 1,5 TSI?
3.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá stylovka je u nás stejně jako v Německu nyní k mání jen s motory 2,0 TDI a TSI, už teď ale hlásí i cenu a dostupnost základních provedení.
O novém Volkswagenu Arteon se zmiňujeme vcelku pravidelně již od jeho debutu na ženevském autosalonu. Jenže zatímco první zmínky byly vyloženě kladné, k dalším už jsme museli přidat pár otazníků. Ceny platné pro německý trh totiž nebyly zrovna „lidové“, místo toho vůz mířil zcela opačným směrem. Nakonec tedy nebylo problémem po zaškrtnutí většiny položek příplatkové výbavy překlenout hranici dvou milionů korun.
Za tuto sumu ovšem nebyl k dispozici jen plně napěchovaný vůz, ale taktéž jedna ze dvou vrcholných motorizací - Volkswagen totiž aktuálně nabízí Arteon pouze s motory 2,0 TSI a 2,0 TDI, přičemž první dává 280 a druhý 240 koní. Slavnostní představení ovšem zmiňovalo i méně výkonné pohonné jednotky, pročež byla samozřejmostí i nižší cena, zvláště v kombinaci s příchodem na český trh.
K tomuto kroku právě nyní došlo, úsměv od ucha k uchu vám ale nejspíše nevykouzlíme. Arteon totiž sice je v tuzemských luzích a hájích levnější, ovšem ve srovnání s Německem jen nepatrně. Za méně než 1,3 milionu korun totiž stylový fastback nepořídíte ani u nás, tedy alespoň prozatím. V online konfigurátoru VW jsou totiž taktéž pouze vrcholné motorizace - na druhou stranu ale ceny těch základních již známe.
Než se ovšem dostaneme k tomu, co bude, podíváme se nejprve na to, co je. Tedy na ony vrcholy, kdy souběžně s výbavou Elegance startuje nový Arteon na sumě 1 313 900 Kč. Za to je přitom možné počítat s dieselovým motorem, sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol, benzinové provedení disponující taktéž převodovkou DSG a systémem 4Motion vychází o šest tisíc korun dráže.
Stejný cenový rozdíl panuje také při zaškrtnutí výbavy R-Line, která je k dispozici od 1 326 900 Kč. Zákazníci přitom mohou počítat s 18palcovými litými koly, virtuálním přístrojovým štítem Active Info Display nebo vyhřívanými předními sedadly, jenž jsou čalouněna kombinací Alcantary a kůže Vienna. Navrch pak dostávají ještě agresivněji stylizovaný bodykit.
Tím ale samozřejmě jejich volba nekončí, rozhodnout se mohou také pro specifický lak karoserie, až 20palcová litá kola (jejichž součástí je i snížení podvozku o 20 milimetrů), lepší čalounění či multimediální systém. Dále je tu třeba head-up displej či panoramatické střešní okno, volba všech myslitelných příplatků pak finální cenu vyroubuje až na hranici 1,8 milionu korun.
O láci tedy rozhodně nejde, v případě omezenějšího rozpočtu vám tedy nezbývá nic jiného než vyčkat na méně výkonné modely. Od poloviny května přitom bude možné sáhnout po variantě 2,0 TDI se 150 koňmi a šestistupňovým manuálem, jenž vyjde na 1 055 900 Kč (výbava Elegance), respektive na 1 068 900 Kč (úroveň R-Line).
Až na konec října je pak naplánováno uvedení úplně základního modelu, který bude pohánět motor 1,5 TSI Evo. Tato varianta opět počítá s šestistupňovým manuálem, cena přitom startuje na sumě 890 900 Kč. Nejde však o závěr selekce, v mezičase dorazí ještě diesel i benzinový motor TSI - oba přitom budou produkovat 190 koní - ty se s cenou zařadí mezi posledně zmiňované varianty.
VW Arteon dorazil na český trh, zatím jej pod 1,3 milionu korun nekoupíte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 2 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 3 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 5 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 6 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis