Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Arteon už má ceny levnějších verzí, hned české. Kolik stojí základ s 1,5 TSI?
3.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá stylovka je u nás stejně jako v Německu nyní k mání jen s motory 2,0 TDI a TSI, už teď ale hlásí i cenu a dostupnost základních provedení.
O novém Volkswagenu Arteon se zmiňujeme vcelku pravidelně již od jeho debutu na ženevském autosalonu. Jenže zatímco první zmínky byly vyloženě kladné, k dalším už jsme museli přidat pár otazníků. Ceny platné pro německý trh totiž nebyly zrovna „lidové“, místo toho vůz mířil zcela opačným směrem. Nakonec tedy nebylo problémem po zaškrtnutí většiny položek příplatkové výbavy překlenout hranici dvou milionů korun.
Za tuto sumu ovšem nebyl k dispozici jen plně napěchovaný vůz, ale taktéž jedna ze dvou vrcholných motorizací - Volkswagen totiž aktuálně nabízí Arteon pouze s motory 2,0 TSI a 2,0 TDI, přičemž první dává 280 a druhý 240 koní. Slavnostní představení ovšem zmiňovalo i méně výkonné pohonné jednotky, pročež byla samozřejmostí i nižší cena, zvláště v kombinaci s příchodem na český trh.
K tomuto kroku právě nyní došlo, úsměv od ucha k uchu vám ale nejspíše nevykouzlíme. Arteon totiž sice je v tuzemských luzích a hájích levnější, ovšem ve srovnání s Německem jen nepatrně. Za méně než 1,3 milionu korun totiž stylový fastback nepořídíte ani u nás, tedy alespoň prozatím. V online konfigurátoru VW jsou totiž taktéž pouze vrcholné motorizace - na druhou stranu ale ceny těch základních již známe.
Než se ovšem dostaneme k tomu, co bude, podíváme se nejprve na to, co je. Tedy na ony vrcholy, kdy souběžně s výbavou Elegance startuje nový Arteon na sumě 1 313 900 Kč. Za to je přitom možné počítat s dieselovým motorem, sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol, benzinové provedení disponující taktéž převodovkou DSG a systémem 4Motion vychází o šest tisíc korun dráže.
Stejný cenový rozdíl panuje také při zaškrtnutí výbavy R-Line, která je k dispozici od 1 326 900 Kč. Zákazníci přitom mohou počítat s 18palcovými litými koly, virtuálním přístrojovým štítem Active Info Display nebo vyhřívanými předními sedadly, jenž jsou čalouněna kombinací Alcantary a kůže Vienna. Navrch pak dostávají ještě agresivněji stylizovaný bodykit.
Tím ale samozřejmě jejich volba nekončí, rozhodnout se mohou také pro specifický lak karoserie, až 20palcová litá kola (jejichž součástí je i snížení podvozku o 20 milimetrů), lepší čalounění či multimediální systém. Dále je tu třeba head-up displej či panoramatické střešní okno, volba všech myslitelných příplatků pak finální cenu vyroubuje až na hranici 1,8 milionu korun.
O láci tedy rozhodně nejde, v případě omezenějšího rozpočtu vám tedy nezbývá nic jiného než vyčkat na méně výkonné modely. Od poloviny května přitom bude možné sáhnout po variantě 2,0 TDI se 150 koňmi a šestistupňovým manuálem, jenž vyjde na 1 055 900 Kč (výbava Elegance), respektive na 1 068 900 Kč (úroveň R-Line).
Až na konec října je pak naplánováno uvedení úplně základního modelu, který bude pohánět motor 1,5 TSI Evo. Tato varianta opět počítá s šestistupňovým manuálem, cena přitom startuje na sumě 890 900 Kč. Nejde však o závěr selekce, v mezičase dorazí ještě diesel i benzinový motor TSI - oba přitom budou produkovat 190 koní - ty se s cenou zařadí mezi posledně zmiňované varianty.










































VW Arteon dorazil na český trh, zatím jej pod 1,3 milionu korun nekoupíte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch