Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Amarok XXL: německý pick-up narostl na šest metrů, ložná plocha zabírá třetinu
13.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze pick-upu Amarok hraje na praktické cítění. S veškerými příplatky a daněmi však její cena může narůst až na 1,22 milionu korun.
Volkswagen Amarok je sice prezentován jako užitkový vůz, díky původu, marketingu i celé řadě tuningových kreací jej však za konkurenci třeba takového Fordu F-150 považuje málokdo. A to navzdory názvu, který by měl odkazovat na pomocníka lidu. Toho si je ale značka očividně vědoma, díky čemuž jsme nedávno mohli v nabídce opětovně přivítat verzi se základním turbodieselem o výkonu 140 koní (s nímž samozřejmě přichází nižší cena). A aby toho nebylo málo, máme tu nyní i nový model Amarok Double Cab XXL, který k dosavadní délce 5 254 mm přidává více než 60 centimetrů. Celkem se tak německý pick-up rozrostl až na 5,9 m.
Cena s tímto zásahem samozřejmě nezamíří dolů, nýbrž nahoru, a to poměrně razantně. Zatímco totiž za základní provedení Double Cab dáte na českém trhu před zdaněním 550 070 Kč (665 585 Kč s DPH), prodloužená verze XXL má v Německu stát 30 600 Eur (765 000 Kč). Opět se přitom jedná o sumu bez daně, do které navíc nejsou započítány příplatky - při jejich maximálním zaškrtání a po odvodech do státní pokladny tak Amarok Double Cab XXL může klidně stát v přepočtu až 1,22 milionu korun.
Výrazným ospravedlněním by ovšem měla být také navýšená praktičnost a komfort. Rozvor by totiž měl narůst o 34 cm (některé zdroje ale zmiňují jen 31 cm), díky čemuž se do dvojité kabiny snadno vejde pětice pasažérů. Vyjma toho ale byla zvětšena i korba pick-upu, což spolu s větším prostorem mezi nápravami ovlivnilo délku ložné plochy. Ta totiž narostla ze standardních 1 555 mm na 2 210 mm.
V rámci motorů a převodovek již Volkswagen změny nedělal, kromě zmíněného základního dieselu tak můžete sáhnout i po jeho potentnější verzi s výkonem 179 koní. Standardem je pro obě pohonné jednotky pohon všech kol 4Motion, mezi příplatky šponujícími cenu nad milion pak najdete automat s osmi stupni nebo technologii BlueMotion spořící palivo.







Volkswagen Amarok XXL měří na délku 5,9 metru, z čehož 2 210 mm tvoří ložná plocha
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 26 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 26 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan