Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Amarok R-Style pro Wörthersee 2013: karbonový styl a 272 naftových koní
9.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Volkswagen pod kapotu Amaroku umístil třílitrový turbodiesel, stovku a ním sportovně stylizovaný pick-up pokoří za 7,9 sekundy.
Dnes druhým dnem pokračuje koncernová tuningová show (jinak to nazvat nelze...), která se koná poblíž rakouského jezera Wörthersee. Díky tomu jsme vám již mohli představit Audi TT ultra quattro i Škodu Rapid Sport, ze které by se mohla vyklubat verze RS. Samotný Volkswagen se pak vedle poladěného GTI rozhodl udělat radost především fanouškům pick-upu Amarok, pro který má připraven speciální kit nazvaný R-Style. Ten přitom nezahrnuje pouze větší vnitřní komfort a venkovní změnu designu, ale také větší výkon pod kapotou. Namísto dvou stupňů naladění dvoulitrového turbodieselu, se kterým je Amarok k mání na českém trhu, se totiž pod přední kapotou nachází třílitrový turbodiesel V6.
S ohledem na změnu kubatury i třetinové navýšení válců je jasný i vyšší výkon. Na všechna čtyři kola tak skrze osmistupňový automat míří 272 koní a 600 Nm točivého momentu, což dvoumístnému pick-upu stačí na akceleraci z klidu na stovku za 7,9 sekundy. Nejvyšší rychlost značka neuvádí, přes 200 km/h by se ovšem Amarok měl dostat levou zadní, stejně jako by papírová průměrná spotřeba neměla překročit 9 l/100 km. V tomto ohledu ale samozřejmě bude hodně záležet na zatížení korby.
S ohledem na vizáž vozu je ovšem patrné, že praktické využití hraje až poslední roli. Prim je kladen na stylizaci, kde agresivní vzhled zaručují nejen o 60 mm rozšířené blatníky, ale také 22palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 295/35 ve všech rozích. Mimo to nechybí ani speciální nárazníky, zakázkové boční prahy, difuzor se zapuštěnými koncovkami výfuku nebo LEDky a karbonové doplňky předu i vzadu.
Z odlehčeného uhlíkového materiálu pak byl výrazně seskládán i interiér. Karbonová je tak palubní deska nebo obložení středové konzole, zatímco zbytek kabiny pokrývá černá kůže s červenými vsuvkami a kontrastními švy. Jistotou je pak i sportovní volant a sedadla, nejistotou sériová výroba. I když v nějakou limitovanou edici či příplatkovou sportovní sadu bychom doufat mohli...







Amarok R-Style i s motokárou na korbě živě u Wörthersee
Volkswagen Amarok R-Style se na tuningové show ve Wörthersee představí s třílitrovým dieselem o výkonu 272 koní a vnitřní i venkovní sportovní sadou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 46 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 46 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva