Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Amarok 2013: verze 2,0 TDI se vrací, tentokrát s výkonem 140 koní
4.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S vyšším výkonem Amarok zrychlil, spotřebovat ale má stále stejně jako verze s výkonem 122 koní. Mimo to také narostla jeho výbava.
V loňském roce Volkswagen přistoupil k menším změnám v nabídce svého pick-upu Amarok. Vyřazena totiž byla verze 2,0 TDI, která nabízela v poměru s hmotností a tvary vozu vcelku skromných 122 koní. Tím se ovšem značka ocitla bez základní verze, neboť jediným modelem dostupným na evropských trzích byl Amarok poháněný motorem 2,0 BiTDI nabízejícím až 180 koní. Od 1. února 2013 ale toto už platit nebude - základní dvoulitr se pod kapotu pick-upu vrátí, tentokrát s výkonem 140 koní a točivým momentem až 340 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1 600 až 2 250 otáček
To se pochopitelně odráží i ve zlepšených jízdních parametrech. Sprint z klidu na stovku tak nová verze zvládne za 12,6 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost narostla ze 162 na 168 km/h. Zlepšilo se také pružné zrychlení, neboť Volkswagen udává, že z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň by se vůz měl dostat o půl sekundy dříve.
Pokud je navíc tato pohonná jednotka spřažena také s balíčkem BlueMotion Technology, lze počítat se spotřebou 6,8 l/100 km. Tedy se stejnou hodnotou, jaké dosahoval pomalejší Amarok s původním výkonem. Není to ovšem jediný nový doplněk příplatkové výbavy. Sáhnout můžete také po navigačním systému RNS 510, ParkPilotu se zpětnou kamerou, vyhříváním na dálkové ovládání nebo světelném paketu.
V základu bude dvoulitrový turbodiesel o výkonu 140 koní k mání s dvoudveřovou kabinou SingleCab, přičemž cena pro německý trh startuje na částce 24 317 Eur (cca 608 000 Kč), česká cena by se dramaticky lišit neměla. Sáhnout ovšem v této konfiguraci můžete také po čtyřdveřové verzi DoubleCab, stejně jako je na výběr pohon zadních kol či systém 4x4, standardem ve všech případech je přitom šestistupňová manuální převodovka.












Po stránce vzhledové nedoznal VW Amarok jediné změny. V motorovém prostoru však můžete znovu sáhnout po základním dvoulitrovém turbodieselu. Nově produkuje 140 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před 8 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
dnesFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
dnesVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
dnesCadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize před 8 minutami - Brus
- Policejní kontroly a měření před 12 minutami - Brus
- S větrem ve vlasech.... před 5 hodinami - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 6 hodinami - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu před 7 hodinami - pavproch
- Politický koutek před 10 hodinami - jerry
- Rychlodotazy včera - Stepan
- Detektory policejních radarů včera - Eda