Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Amarok 2013: verze 2,0 TDI se vrací, tentokrát s výkonem 140 koní
4.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S vyšším výkonem Amarok zrychlil, spotřebovat ale má stále stejně jako verze s výkonem 122 koní. Mimo to také narostla jeho výbava.
V loňském roce Volkswagen přistoupil k menším změnám v nabídce svého pick-upu Amarok. Vyřazena totiž byla verze 2,0 TDI, která nabízela v poměru s hmotností a tvary vozu vcelku skromných 122 koní. Tím se ovšem značka ocitla bez základní verze, neboť jediným modelem dostupným na evropských trzích byl Amarok poháněný motorem 2,0 BiTDI nabízejícím až 180 koní. Od 1. února 2013 ale toto už platit nebude - základní dvoulitr se pod kapotu pick-upu vrátí, tentokrát s výkonem 140 koní a točivým momentem až 340 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1 600 až 2 250 otáček
To se pochopitelně odráží i ve zlepšených jízdních parametrech. Sprint z klidu na stovku tak nová verze zvládne za 12,6 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost narostla ze 162 na 168 km/h. Zlepšilo se také pružné zrychlení, neboť Volkswagen udává, že z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň by se vůz měl dostat o půl sekundy dříve.
Pokud je navíc tato pohonná jednotka spřažena také s balíčkem BlueMotion Technology, lze počítat se spotřebou 6,8 l/100 km. Tedy se stejnou hodnotou, jaké dosahoval pomalejší Amarok s původním výkonem. Není to ovšem jediný nový doplněk příplatkové výbavy. Sáhnout můžete také po navigačním systému RNS 510, ParkPilotu se zpětnou kamerou, vyhříváním na dálkové ovládání nebo světelném paketu.
V základu bude dvoulitrový turbodiesel o výkonu 140 koní k mání s dvoudveřovou kabinou SingleCab, přičemž cena pro německý trh startuje na částce 24 317 Eur (cca 608 000 Kč), česká cena by se dramaticky lišit neměla. Sáhnout ovšem v této konfiguraci můžete také po čtyřdveřové verzi DoubleCab, stejně jako je na výběr pohon zadních kol či systém 4x4, standardem ve všech případech je přitom šestistupňová manuální převodovka.
Po stránce vzhledové nedoznal VW Amarok jediné změny. V motorovém prostoru však můžete znovu sáhnout po základním dvoulitrovém turbodieselu. Nově produkuje 140 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
- Masarykův okruh v roce 2025 29.1.2025
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota 29.1.2025
Nejnovější články
- Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
včera - Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva