Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Amarok 2013: verze 2,0 TDI se vrací, tentokrát s výkonem 140 koní
4.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S vyšším výkonem Amarok zrychlil, spotřebovat ale má stále stejně jako verze s výkonem 122 koní. Mimo to také narostla jeho výbava.
V loňském roce Volkswagen přistoupil k menším změnám v nabídce svého pick-upu Amarok. Vyřazena totiž byla verze 2,0 TDI, která nabízela v poměru s hmotností a tvary vozu vcelku skromných 122 koní. Tím se ovšem značka ocitla bez základní verze, neboť jediným modelem dostupným na evropských trzích byl Amarok poháněný motorem 2,0 BiTDI nabízejícím až 180 koní. Od 1. února 2013 ale toto už platit nebude - základní dvoulitr se pod kapotu pick-upu vrátí, tentokrát s výkonem 140 koní a točivým momentem až 340 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1 600 až 2 250 otáček
To se pochopitelně odráží i ve zlepšených jízdních parametrech. Sprint z klidu na stovku tak nová verze zvládne za 12,6 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost narostla ze 162 na 168 km/h. Zlepšilo se také pružné zrychlení, neboť Volkswagen udává, že z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň by se vůz měl dostat o půl sekundy dříve.
Pokud je navíc tato pohonná jednotka spřažena také s balíčkem BlueMotion Technology, lze počítat se spotřebou 6,8 l/100 km. Tedy se stejnou hodnotou, jaké dosahoval pomalejší Amarok s původním výkonem. Není to ovšem jediný nový doplněk příplatkové výbavy. Sáhnout můžete také po navigačním systému RNS 510, ParkPilotu se zpětnou kamerou, vyhříváním na dálkové ovládání nebo světelném paketu.
V základu bude dvoulitrový turbodiesel o výkonu 140 koní k mání s dvoudveřovou kabinou SingleCab, přičemž cena pro německý trh startuje na částce 24 317 Eur (cca 608 000 Kč), česká cena by se dramaticky lišit neměla. Sáhnout ovšem v této konfiguraci můžete také po čtyřdveřové verzi DoubleCab, stejně jako je na výběr pohon zadních kol či systém 4x4, standardem ve všech případech je přitom šestistupňová manuální převodovka.
Po stránce vzhledové nedoznal VW Amarok jediné změny. V motorovém prostoru však můžete znovu sáhnout po základním dvoulitrovém turbodieselu. Nově produkuje 140 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis