Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vůz s 5 000 k mající jet 560 km/h se ukázal naživo. Hotový není, „hotovější” ano
15.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Docela jinou tvář ukázal publiku dubajské auto show Devel Sixteen. Z pouťového konceptu je rázem mnohem realističtěji vyhlížející supersport.
Když vám řekneme, že následující řádky budou patřit jedné z nejsledovanějších automobilových novinek posledních dnů, patrně si pomyslíte, že půjde o nějakou Škodu, Volkswagen, popřípadě cokoli jiného, co se u nás prodává jak na běžícím pásu. A když upřesníme, že se jedna o supersport, vytane vám nejspíše na mysli stroj některé ze slavných značek, jako je Ferrari, Bugatti nebo Porsche. Tipy by to byly moudré, ale mylné. Tento článek patří vozu prakticky neznámého jména - Devel Sixteen.
Jméno inspirované snad ďáblem s šestnácti válci je vlastně docela popisné. To, čím tento stroj fascinuje v prvé řadě, je jeho extrémní motor 12,3 V16, který byl nedávno dokončen jedním z nejrespektovanějších motorářů vůbec. Na „brzdě” má ověřených 5 076 koní, což je číslo tak mimořádné, že se mu ani zdaleka neblíží žádný z dnešních produkčních vozů. Dokončení vývoje srdce vozu Develu jistě přidalo na kredibilitě, ale co zbytek? Zatím jsme tu měli jen podivnou maketu jako z hračkářství, která vypadala jako všechno, jen ne jako auto schopné jet avizovaných 560 km/h.
Na tyto pochybnosti ale firma Defining Extreme Vehicles Car Industry (to je skutečně oficiální jméno „s.r.o.”), která za projektem Develu Sixteen stojí, reagovala rázně - auto je prý hotové celé a ukáže se na autosalon v Dubaji vedle novinek jako je Corvette ZR1. Dosud jsme žádný důkaz neviděli, teď jej ale díky Timu Burtonovi alias vloggerovi Shmee150 máme před sebou.
I vedle spousty okázalých vozů dubajské autoshow je Devel bez nadsázky šokující výjev. Je to daleko nejrychlejší věc na dubajském autosalonu, spíše než už dříve avizovanými technickými a dynamickými parametry ale zaujal svým vzhledem. Oproti původnímu konceptu tu máme docela jinak vyhlížející stroj, který už nevypadá ani zdaleka tak pouťově - díváme se na o poznání seriozněji vyhlížející dílo.
Je to ovšem pořád jen finalizovaný koncept, nikoli auto stoprocentně připravené do výroby. Spatřit jej můžeme hned ve dvou provedeních - decentnějším černém a výraznějším bílo modrém. Zákazníkům ovšem bude k dispozici hned ve třech variantách, z nichž každá je silnější než současné nejrychlejší supersporty. Úvodní verze má být vybavena motorem V8 s výkonem 2 000 koní, závodní verze dosáhne díky V8 výkonu 3 000 koní a famózní vrcholná verze quad-turbo V16 s objemem 12,3 litru bude disponovat výkonem přes 5 000 koní tak, jak jsme nedávno viděli.
Motor všech konfigurací bude pochopitelně uložen vzadu, což definuje i relativně jednoduchý, lehce futuristický vzhled. Vše je pochopitelně podřízeno proudění vzduchu a aktivní aerodynamice, konstrukce je nízká a dlouhá. Interiér se stále vyvíjí, nahlédnout dovnitř konceptu ale můžeme - kabina uvnitř vypadá prostorně, což by se u takového vozu nemuselo očekávat.
Samozřejmě, ani tak nemusíme věřit tomu, že se někdy Devel Sixteen stane produkční realitou, ale peníze zmůžou hodně a v Dubaji jejich nedostatkem obecně netrpí. A pokud lidé stojící za tímto projektem měli dost prostředků ma to, aby nechali Steva Morrise vyvinout jeden z nejbláznivějších motorů vůbec, co brání tomu, aby jiné kapacity v oboru „přinutili” překonat hranice možného i v jiných ohledech?




















Devel Sixteen se v Dubaji ukázal hned ve dvou provedeních, dokonce i zevnitř. Všimněte si nápisu 5 000 na přídi...
Oproti původnímu konceptu vypadá předfinální verze Develu o poznání realističtěji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva