Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VUHL 05: mexické KTM se dále odhaluje, použije Micheliny a motor od Fordu
11.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový supersport připomínající KTM X-Bow se již pilně testuje, karoserii mu zřejmě dodá tvůrce karbonového kabátu pro Aston Martin CC100.
Neuplyne měsíc, aby se na světlo nedostaly informace či počítačové retuše alespoň jednoho zcela nového supersportu. K prototypu se ovšem daná firma většinou nedostane a namísto díry do světa po ní zůstanou dluhy a pár nespokojených zaměstnanců. To ale očividně není případ mexické značky VŪHL Automotive (za zkratkou stojí Vehicles of Ultra-lightweight and High-performance, tedy vozy s ultra-nízkou hmotností a vysokým výkonem), která se s reálným supersportem zvaným 05 chystá ohromit odbornou i laickou veřejnost již za nějaké čtyři týdny na festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Nové snímky přitom konečně naznačují, s čím budeme mít tu čest - při pohledu shora je totiž i přes kamufláž jasně vidět, že se jedná o dvoumístný roadster ve stylu XTM X-Bow. Za absencí čelního skla bychom přitom mohli vidět hlavně testovací účely, v případě okruhového nasazení se ho ale zřejmě VŪHL 05 zbaví kvůli snížení aerodynamického odporu. Dveře by ovšem novinka mít měla v silničním i okruhovém provedení, stávající komponenty totiž zřejmě jen zakrývá černá maskovací plachta.
Zatímco finální vzhled karoserie ale můžeme pouze odhadovat, v několika oblastech máme naprosto jasno. Třeba v případě pneumatik, které bude dodávat Michelin. Hnací ústrojí pro změnu pochází od Fordu, objem, počet válců či výkony ovšem Mexičané ani modrý ovál neuvádějí. Stejně tak není jisté, čím na projektu přispívá kanadská firma Multimatic - mezi její poslední kreace totiž patří unikátní otvírání zavazadelníku i dodávka karbonu pro Aston Martin CC100.
Jelikož ovšem bratři Iker a Guillermo Echeverriaové dodávají, že v Kanadě se má vyrábět karoserie, je příspěvek Multimaticu víceméně jasný. Samotný design má přitom na svědomí společnost Exte, pod kterou jsou rovněž podepsáni bratři zakladatelé, jejich otec se pak postaral o naladění podvozku. Výroba by v Mexiku měla začít ještě letos, na cenu a veškeré detaily si ovšem budeme muset počkat do zmiňovaného Goodwoodu.
Nový mexický supersport začíná nápadně připomínat KTM X-Bow. Jeho karoserii pak zřejmě bude vyrábět dodavatel karbonu pro Aston Martin CC100
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 10:38 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB