Vrcholné hybridní Ferrari po pěti letech překvapivě končí, s ním si balí kufry i dvanáctiválcové GTS a nejlevnější model

Na poměry portfolia Ferrari je to razantní čistka, která do důchodu posílá hned tři různá auta úplně jiného ražení. Zejména konec SF90 překvapí, ani modely 812 a Roma by ale o zákazníky dál nemusely mít nouzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Vrcholné hybridní Ferrari po pěti letech překvapivě končí, s ním si balí kufry i dvanáctiválcové GTS a nejlevnější model

7.8.2024 | Petr Prokopec

Vrcholné hybridní Ferrari po pěti letech překvapivě končí, s ním si balí kufry i dvanáctiválcové GTS a nejlevnější model

/

Foto: Ferrari

Na poměry portfolia Ferrari je to razantní čistka, která do důchodu posílá hned tři různá auta úplně jiného ražení. Zejména konec SF90 překvapí, ani modely 812 a Roma by ale o zákazníky dál nemusely mít nouzi.

Ferrari SF90 Stradale končí, model 812 GTS také končí a nejinak tomu bude zakrátko i u modelu Roma. Italská automobilka tedy odstartovala vcelku neobvyklou čistku v nabídce, až se člověk musí ptát, zda v Maranellu nedošlo na nějakou pohromu. Nic takového se nestalo, zásadě jde o projev průběžného občerstvování nabídky, které by obecně nebylo překvapivé, kdyby u některých modelů nepřišlo nečekaně brzy nebo v nečekané podobě.

Ferrari 812 by se sice prodávalo dál, protože ale nedávno dorazil model 12cilindri, stal se jeho řezníkem i náhradou. U modelu Roma coby nejlevnějšího základu nabídky je to ještě složitější, neboť končí po pouhých čtyřech letech, aniž by nějaká náhrada dorazila. A vůbec nejpodivnější postup Italové zvolili v případě vrcholného hybridního Ferrari SF90 Stradale.

Také to přišlo na trh relativně nedávno, v prodeji vydrželo jen pět let a dodnes představovalo to nejlepší ze „standardní” nabídky. Ani v jeho případě navíc nedorazil žádný nástupce, protože ale Ferrari přišlo s novou verzí SF90 XX, která rozpačitě nekráčí ve stopách modelů jako 599XX, FXX či FXX-K, neboť může i na veřejné komunikace. A beztak není bůhvíjak rychlé. Ferrari tedy raději standardní SF90 utnulo a zkusí dál štěstí už jen s polovičatým XX.

Situace je ale ještě komplikovanější, neboť se nezdá, že by se čistka v nabídce týkala i otevřeného SF90 Spider. Hromadné střídání stráží je tak v Maranellu přesně tak bizarní a nepřehledné, jak u Italů bývá zvykem a končící modely neodchází do důchodu ani kvůli věku, ani kvůli existenci nové generace téhož, ani kvůli příchodu nástupce, prostě jdou. A něco někdy přijde místo nich.

Dodejme, že u SF90 XX je navíc situace o to pikantnější, že automobilka při jeho odhalení uvedla, že celkově vyrobí 799 kusů kupé a 599 exemplářů otevřeného provedení, z nichž všechny byly zamluveny ještě před premiérou. Hybridní model SF90 tak prakticky skončil stejně jako oba zbývající - co bude následovat, je otázkou.


Vrcholné hybridní Ferrari po pěti letech překvapivě končí, s ním si balí kufry i dvanáctiválcové GTS a nejlevnější model - 1 - Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano 01Vrcholné hybridní Ferrari po pěti letech překvapivě končí, s ním si balí kufry i dvanáctiválcové GTS a nejlevnější model - 2 - Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano 02Vrcholné hybridní Ferrari po pěti letech překvapivě končí, s ním si balí kufry i dvanáctiválcové GTS a nejlevnější model - 3 - Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano 03
Ferrari SF90 Stradale po pouhých pěti letech končí v prodeji, což nutně překvapí, verze Spider je možná k mání dál. V prodeji tak zůstává už pouze loni odhalená verze XX, která na rozdíl od všech předchozích Ferrari označených dvojící těchto písmen může na silnice, v nabídce ale fakticky také není, neboť všechny exempláře obou variant jsou dávno rozprodané. Foto: Ferrari

Zdroj: Carscoops

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše