Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholné hybridní Ferrari po pěti letech překvapivě končí, s ním si balí kufry i dvanáctiválcové GTS a nejlevnější model
7.8.2024 | Petr Prokopec
Na poměry portfolia Ferrari je to razantní čistka, která do důchodu posílá hned tři různá auta úplně jiného ražení. Zejména konec SF90 překvapí, ani modely 812 a Roma by ale o zákazníky dál nemusely mít nouzi.
Ferrari SF90 Stradale končí, model 812 GTS také končí a nejinak tomu bude zakrátko i u modelu Roma. Italská automobilka tedy odstartovala vcelku neobvyklou čistku v nabídce, až se člověk musí ptát, zda v Maranellu nedošlo na nějakou pohromu. Nic takového se nestalo, zásadě jde o projev průběžného občerstvování nabídky, které by obecně nebylo překvapivé, kdyby u některých modelů nepřišlo nečekaně brzy nebo v nečekané podobě.
Ferrari 812 by se sice prodávalo dál, protože ale nedávno dorazil model 12cilindri, stal se jeho řezníkem i náhradou. U modelu Roma coby nejlevnějšího základu nabídky je to ještě složitější, neboť končí po pouhých čtyřech letech, aniž by nějaká náhrada dorazila. A vůbec nejpodivnější postup Italové zvolili v případě vrcholného hybridního Ferrari SF90 Stradale.
Také to přišlo na trh relativně nedávno, v prodeji vydrželo jen pět let a dodnes představovalo to nejlepší ze „standardní” nabídky. Ani v jeho případě navíc nedorazil žádný nástupce, protože ale Ferrari přišlo s novou verzí SF90 XX, která rozpačitě nekráčí ve stopách modelů jako 599XX, FXX či FXX-K, neboť může i na veřejné komunikace. A beztak není bůhvíjak rychlé. Ferrari tedy raději standardní SF90 utnulo a zkusí dál štěstí už jen s polovičatým XX.
Situace je ale ještě komplikovanější, neboť se nezdá, že by se čistka v nabídce týkala i otevřeného SF90 Spider. Hromadné střídání stráží je tak v Maranellu přesně tak bizarní a nepřehledné, jak u Italů bývá zvykem a končící modely neodchází do důchodu ani kvůli věku, ani kvůli existenci nové generace téhož, ani kvůli příchodu nástupce, prostě jdou. A něco někdy přijde místo nich.
Dodejme, že u SF90 XX je navíc situace o to pikantnější, že automobilka při jeho odhalení uvedla, že celkově vyrobí 799 kusů kupé a 599 exemplářů otevřeného provedení, z nichž všechny byly zamluveny ještě před premiérou. Hybridní model SF90 tak prakticky skončil stejně jako oba zbývající - co bude následovat, je otázkou.
Ferrari SF90 Stradale po pouhých pěti letech končí v prodeji, což nutně překvapí, verze Spider je možná k mání dál. V prodeji tak zůstává už pouze loni odhalená verze XX, která na rozdíl od všech předchozích Ferrari označených dvojící těchto písmen může na silnice, v nabídce ale fakticky také není, neboť všechny exempláře obou variant jsou dávno rozprodané. Foto: Ferrari
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
před 4 hodinami - Čínské auto se při pokusu o automatické zaparkování splašilo a bez řidiče vyrazilo na projížďku městem
včera - Na elektrický kamion Tesly, který přes 10 hodin hořel u dálnice, hasiči vypotřebovali 190 tisíc litrů vody, stonásobky obvyklého množství
14.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Titul IRRC - Superbike pro Datzera včera 17:23
- 5. titul pro Marka Červeného včera 17:02
- Yoshimura Sert Motul Suzuki obhájila loňské vítězství při Bol d’Or včera 16:16
- Frohburg: Smrtelné zranění Lucy Salvadoriho včera 10:10
- Závod Bol d'Or a šampionát EWC 2024 stále není rozhodnut 14.9.2024
Nejnovější články
- Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní
před hodinou - Poslední pravověrné BMW M5 je k mání jako dodnes nový vůz. Protijed na mizérii nové generace bude v této barvě unikát
před 2 hodinami - Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
před 4 hodinami - Vlivný německý politik uznává, že za krizi VW může hlavně EU: Máme 100 let náskok se spalovacími motory, měli bychom ho využít
před 5 hodinami - Tohle byl speciál Koenigseggu pro Le Mans, zakázali ho ale dřív, než vůbec mohl začít závodit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva