Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo zapomnělo přijít s novou generací svého klíčového SUV, po 8 letech na trhu mu dopřálo jen další facelift
20.2.2025 | Petr Prokopec
Jedna z nemocí automobilové doby spočívající v nedostatku inovace skutečně žádaných vozů zjevně postihla i Švédsko. Volvo jistě nezapomnělo přijít s novou XC60 omylem, byl to záměr, který se mu nemusí vyplatit.
Od ženevského debutu druhé generace Volva XC60 za pár dnů uplyne osm let. Přesně tak dlouhý byl životní cyklus předchozího provedení, o nástupci se však ve švédském Göteborgu moc nahlas nemluví. Mimo jiné i proto, že automobilka ve velkém vsadila na elektromobilitu. Jenže většina zákazníků byla proti, načež Volvo nemá jinou možnost, než prodlužovat životní cykly svého současného spalovacího portfolia podobně jako někteří konkurenti. Po loňském druhém faceliftu modelu XC90 tak nově přišla řada i na menší klíčové SUV.
XC60 naposledy prošlo modernizací v roce 2021, kdy se dočkalo nové čelní masky, odlišného designu litých kol, pozměněné palety barev, pozměněné výbavy a vylepšených multimédií. Přesně s tím samým si Švédové pohráli i nyní. Největší venkovní změnou je odlišný výplet čelní masky, který menší SUV přibližuje k tomu většímu. Máme tu tedy asymetrický design, kdy šikmé lamely na pravé straně překrývají ty na levé. K něčemu podobnému, i když méně úspěšně, přistupuje také BMW.
Další exteriérové změny jsou skoro nepostřehnutelné, jde totiž o zatmavení zadních světel, nový vzhled litých kol a příchod tří nových odstínů Forest Lake, Aurora Silver a Mulberry Red. To je ale vše, přičemž se dá předpokládat, že XC60, které je pro Volvo bestsellerem, to na nějaké tři další roky bude muset stačit. I proto ostatně Švédové podpořili venkovní inovace také těmi vnitřními, které se soustředí především na multimédia, jejichž obrazovka narostla z 9 na 11,2 palce.
Displej by měl nabídnout o 21 procent vyšší hustotu pixelů a tedy ostřejší obraz, stejně jako má systém reagovat rychleji díky platformě Snapdragon Cockpit od společnosti Qualcomm. Možná je pochopitelně modernizace softwaru online, zmínit lze rovněž integrovanou navigaci od Googlu. Kromě toho automobilka dále zlepšila bezdrátové dobíjení mobilů a držáky na nápoje, stejně jako přidala nové dekory a čalounění. Opomenout nelze ani klimatizaci s čističkou vzduchu.
Po stránce motorické se zjevně nic nemění, minimálně to Švédové nezmiňují v tiskové zprávě. Na druhou stranu nic takového ani nebylo potřeba, neboť plug-in hybridní ústrojí plní emisní normu Euro 6e a to mild-hybridní dokonce Euro 6e-bis. Dvoulitrový benzinový čtyřválec doplněný větší či menší formou elektrifikace tedy pokračuje beze změn, přičemž ve vrcholných verzích T6 a T8 nabízí 253+145 a 310+145 koní, zatímco v případě základní varianty B5 jde o 250+14 koní.
Druhý facelift tedy není zrovna razantní, pročež se nejspíš patrně nebudou ani výrazněji měnit ceny, které loni startovaly na 1,55 milionu korun. Uvidíme, jak se automobilce dále povede, neboť na nový modelový rok by novinek bylo tak akorát, v dalších letech ale může XC60 začne více a víc projevovat své stáří. Stačí, aby se někdo z konkurentů začal snažit víc.





















Nová maska XC60 sluší, vylepšení multimédií je taktéž krok správným směrem. Jenže po osmi letech na trhu to může být málo. Foto: Volvo
Zdroj: Volvo
Bleskovky
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Nejnovější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodá víc aut stejného typu než oni všichni dohromady
před 7 hodinamiV Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
před 8 hodinamiFiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
před 10 hodinamiLamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
před 11 hodinamiPřevratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva