Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo XC90 PHEV 2015: benzinový hybrid má za cíl dvoulitrovou spotřebu
28.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové chtějí ze čtyřválce a elektromotoru vydolovat sílu osmiválce. Jen benzin má dodat 300 koní, dvoulitrová spotřeba je ale předem nesmyslná.
Možná jste již měli možnost nahlédnout do testu Volva XC70, který je jakýmsi rozloučením s jednou érou švédské automobilky. Nová odstartuje v závěru příštího roku, kdy bude představena druhá generace velkého SUV XC90. Ta přitom nedorazí pouze s novou platformou SPA a dvoulitrovými čtyřválci, ale rovněž s hybridním pohonným ústrojím. Oproti stávajícímu diesel-elektrickému ústrojí, jež používá Volvo V60 Plug-In Hybrid, však máme očekávat jednu zásadní změnu.
Podle Lexe Kerssemakerse, viceprezidenta pro produktové plánování, bychom se totiž měli dočkat přepřáhnutí na benzin. A to kvůli jedinému prostému důvodu - diesel je totiž palivem adorovaným víceméně jen v Evropě, zatímco benzin zaujme globálně. To ovšem prý nemá znamenat, že by se automobilka nafty jen tak vzdala, jen se k ní hodlá znovu vrátit později.
Co tedy máme zpočátku očekávat? Především dva motory, z nichž ten se spalovací komorou bude zásobovat kola přední, zatímco elektrické koně zamíří dozadu. V rámci výkonu pak dorazí ekvivalent šestiválcových či dokonce osmiválcových pohonných jednotek. Jen samotný benzinový motor má dávat 300 koní, celkem pak soustava nabídne přes 600 Nm, o výkonu zatím Švédové nemluví.
Zajímavá je pak spotřeba. Cílem značky je totiž podle Kerssemakerse nějakých 50 gramů emisí CO2 na kilometr, tedy ekvivalent dvou litrů paliva, což je na kolos typu XC90 opravdu odvážné tvrzení. Ovšem víceméně nereálné, což ostatně platí také o zmiňovaném Volvu V60 PHEV - to má pro změnu jezdit za 1,9 l/100 km, v obou případech jde bez debat o amperovskou realitu.
Volvo tak očividně hodlá žíznivost svých modelů měřit ve stejných laboratořích jako němečtí konkurenti, to by ale nemělo být překvapením, neboť o papírové emise jde v dnešní době především, ať už je realita jaká chce. Co to bude znamenat pro samotnou jízdu je předčasné předjímat, jistě se jednou dočkáme vlastní osobní zkušenosti.







Nová generace Volva XC90 se částečně odhalila během premiéry koncepčního kupé. Z něj má převzít i výkonné hybridní ústrojí
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva