Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo XC90 2015 poodhalilo své novinky, zamezí třeba jízdě na červenou
8.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Švédská novinka dorazí až na konci roku 2014, nabušena však bude řadou nových systémů. Ty mají zabránit i výletu do příkopu.
Vypadá to, že představování nové generace Volva XC90 nám začalo a bude trvat déle, než u konkurence. Tomu se ale nakonec nemůžeme divit, žádnou větší a očekávanější novinku totiž Švédové pro nejbližší dobu v zásobě nemají. Mimo to velké SUV představí zcela novou platformu SPA, čímž jeho význam narůstá ještě více. A aby toho nebylo málo, chystá značka pod jeho kapotou také šestici nových technologií, jež nemají přispět pouze k tradiční bezpečnosti.
První novinkou bude modernizovaný systém ochrany chodců Pedestrian Detection in Darkness, který již dle názvu dokáže řadu objektů (nejen pěšáky, ale také cyklisty či další vozidla) detekovat za snížené viditelnosti. V případě nebezpečí má přitom řidiče nejprve varovat, teprve poté aplikuje samočinné řízení. Volvo tak očividně v technologii nočního vidění učinilo značný pokrok, neboť ještě před pár lety značka tvrdila, že dané systémy nejsou dostatečně bezpečné, a proto jimi své modely nevybavuje.
Další technologií, kterou Volvo XC90 nabídne již od počátku, jsou systémy Road Edge a Barrier Detection with Steer Assist. Tedy ochrana před „vylétnutím“ ze silnice. Podle statistik značky se totiž prakticky polovina všech nehod stává v důsledku lehkého vychýlení vozovky, které řidič víceméně nebere v potaz. Autonomní zásahy do řízení by tak měly sjednat nápravu, přičemž fungovat má tato technologie i na silnicích bez bočního značení. A to na základě informací z čelní kamery a radaru.
Chybět nebude ani inovovaný adaptivní tempomat, který nově zvládne téměř samočinný pohyb v dopravních zácpách. Reagovat totiž dokáže nejen na zrychlení či zpomalení vozu před vámi, ale také na okraje jízdního pruhu. I v tomto případě přitom signály poskytnou vpředu umístěné kamery a radary, přičemž řidič technologii aktivuje stiskem tlačítka. Kontrolu nad vozem ovšem může kdykoliv převzít nazpět.
Pokračovat pak ve Švédsku budou ochrannou zvířat, jíž má na starosti systém Animal Detection. I ten bude k mání již od zahájení prodeje (přelom let 2014 a 2015), přičemž jeho funkčnost nebude omezena pouze denním světlem. Navíc, vzhledem k faktu, že k nehodám se zvěří dochází při vyšších rychlostech, měla by nová technologie výrazně redukovat riziko újmy na majetku i zdraví již od 70 km/h.
Technologie Car 2 Car Communication je další novinkou, k mání však bude dostupná až někdy v roce 2016. Založena je na vysílačích ve vozidlech i v silniční infrastruktuře (semafory, značky), přičemž varovat dokáže třeba při hrozbě průjezdu křižovatky na červenou. Stejně tak vám ovšem bude radit, jak chytit pouze „zelenou vlnu“. Přičemž komunikovat může i s ostatními vozy, které třeba varuje před pracemi na silnici.
Poslední inovací je pak autonomní parkování, o němž jsme hovořili nedávno v souvislosti s Volvem V40. Jednalo se však pouze o upoutávku, poprvé totiž bude i tato novinka nabízena až pod kapotou nové generace XC90. I v tomto případě by přitom vůz měl komunikovat s infrastrukturou, k jeho spuštění však Volvo ještě potřebuje úpravu legislativy. Vozy bez řidiče totiž pro bezpečný provoz stále ještě schválené nejsou.
Tím pro dnešek končíme, veškeré podrobnosti nových systémů vám přitom dopodrobna ukáže šestice videí švédské značky. Pozornost byste měli věnovat zejména prvním čtyřem, právě ty totiž do prodeje dorazí jako první. A to na konci příštího roku, čímž se nám z ohlášené novinky stává modelový rok 2015.














Volvo aktuálně pracuje na vývoji celé řady nových systémů, které představí v závěru příštího roku pod kapotou nové generace XC90
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 11 hodinamiNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07