Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo XC40 potvrzeno, dorazí ale až po modernizaci celého portfolia
23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý crossover je jistotou, přičemž postaven bude na zcela nové platformě. Po něm mají dorazit i švédská kupátka a kabriolety.
Švédská automobilka je momentálně díky nové geneaci modelu XC90 na koni. Ze sedla přitom rozhodně nehodlá vyklouznout, ale naopak doufá, že se v něm udrží i nadále. Důvod je prostý. Značka by v roce 2020 velmi ráda prodávala nějakých 800 000 nových aut ročně. To ve srovnání s loňskými registracemi představuje zhruba dvojnásobný nárůst, který by nemusel být až tak nereálný, zvláště když Volvo počítá s tím, že 200 000 kusů bude alokováno na čínském trhu.
Vyjma toho se počítá s nemalou modernizací celého portfolia. Ta proběhne do zmiňovaného roku 2020, kdy bude nové XC90 nejstarším modelem v nabídce. Volvo přitom počítá s tím, že celá selekce bude separována do tří řad (90, 60 a 40), které budou postaveny na dvojici platforem. Již známá SPA bude podepírat větší vozy od Šedesátky nahoru, menší CMA je pak určena pro Čtyřicítku a její deriváty.
Z výše zmíněného je přitom jasně patrné, že do budoucna se nedočkáme jen dvou zástupců, ale daleko širší rodiny. V té bude nejspíše hrát prim skutečný crossover XC40, jehož plány na výrobu již byly potvrzeny nejvyšším vedením. Šéf značky Hakan Samuelsson pak dodal, že řada na něj přijde ve chvíli, kdy proběhne modernizace kmenového portfolia. Tedy nejspíše až v roce 2021.
Mimo to Samuelsson osvětlil důvody, proč značka přepřáhla z víceválcových motorů na čtyřválce Drive-E. My je samozřejmě již dávno známe, neboť středobodem všeho je dnes normovaná spotřeba paliva resp. emise CO2. Bez tohoto kroku by se totiž značka nebyla schopna dostat pod 95 gramů CO2 na kilometr, což je pravidlo navržené Evropskou unií, které začne platit právě s příchodem nové dekády.
Šéf Volva navíc dodal, že „pokud tolik toužíte po osmiválci, pak zjevně nejste zákazník značky“, čímž jen potvrdil, že nic většího než dvoulitrový čtyřválec od Švédů skutečně již nedostaneme. Navzdory tomuto sestupu lze ale počítat s vyššími cenami, což je ostatně strategie, kterou Volvo uplatnilo již u zmiňované druhé generace XC90.
I v tomto případě je znám důvod. Švédové zkrátka chtějí více vydělávat, aby nám do budoucna mohli přinést kupé a kabriolety. Těch se ovšem dočkáme ještě později než malého crossoveru XC40, tedy nejspíše až v polovině příští dekády. A to jen za předpokladu, že vše půjde přesně dle plánu, jaký si Volvo vytyčilo a že nám do té doby Brusel nepřikáže jezdit na elektrokolech...









Volvo XC40 skutečně dorazí, ovšem až na počátku nové dekády. Jízdu v terénu chce přitom brát vážněji než stávající verze V40 Cross Country
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před hodinouKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 07:12 - Brus
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch