Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar dostal 15 koní navíc, se spotřebou dál mlží

Kombi poháněné 2,4litrovým dieselem a elektromotorem nově nabízí 298 koní. Stovku tak zvládne již za 6 sekund, spotřeba je i nadále nereálná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar dostal 15 koní navíc, se spotřebou dál mlží

14.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar dostal 15 koní navíc, se spotřebou dál mlží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kombi poháněné 2,4litrovým dieselem a elektromotorem nově nabízí 298 koní. Stovku tak zvládne již za 6 sekund, spotřeba je i nadále nereálná.

O švédském hybridním kombíku jsme naposledy hovořili v dubnu, kdy jej automobilka obdařila paketem R-Design. Ten navýšil vizuální přitažlivost, mechaniku ovšem ponechal nedotčenou. Hnací ústrojí Volva V60 PHEV tak i nadále počítalo s 215 koňmi, které produkuje 2,4litrový dieselový pětiválec, a elektromotorem naladěným na 70 koní. S tímto kombem přitom vůz zvládnul zrychlení z klidu na stovku za 6,1 sekundy, přičemž normovaná spotřeba byla vypočtena na 1,8 l/100 km.

Stranou nyní ponechme onu žíznivost, rozdílu mezi laboratoří a reálným světem jsme se koneckonců věnovali v samostatném článku, ze kterého švédský hybrid vyšel jako největší lhář. Místo toho budeme dále hovořit o modifikacích, za kterými stojí firma Polestar. Ta je pro Volvo dvorním tunerem, přičemž pro V60 Plug-In Hybrid vyčarovala optimalizací řídicí jednotky dalších 15 koní a 30 Nm.

Celkový výkon hnacího ústrojí tak narostla na 298 koní a 670 Nm, díky čemuž stovku kombík pokoří za 6 sekund, tedy o desetinu rychleji než standardní verze. O nejvyšší rychlosti se tisková zpráva nezmiňuje, v tomto směru ale můžeme počítat se zachováním hodnot 230 km/h v hybridním režimu nebo 120 km/h při jízdě čistě na elektřinu. Baterie přitom mají vystačit na 50 km „bezemisního“ pohonu.

Překvapit by pak asi nemělo, že navzdory nárůstu výkonu nedošlo k papírovému navýšení spotřeby, ti největší optimisté tak mohou i nadále počítat s necelými dvěma litry na sto kilometrů. Tím jsme se ovšem dostali na konec tiskové zprávy, dodat tedy můžeme pouze tolik, že modifikace neohrozí záruku. Aktuálně jsou přitom k mání ve Švédsku, Velké Británii a Holandsku, odkud pochází i jedna z fotek.


Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar dostal 15 koní navíc, se spotřebou dál mlží - 1 - Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar 01Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar dostal 15 koní navíc, se spotřebou dál mlží - 2 - Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar 02Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar dostal 15 koní navíc, se spotřebou dál mlží - 3 - Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar 03
Polestar přidal Volvu V60 D6 Plug-In Hybrid na výkonu, přičemž v takovém Holandsku je daný model již v prodeji

Zdroj: Polestar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.