Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid Polestar dostal 15 koní navíc, se spotřebou dál mlží
14.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kombi poháněné 2,4litrovým dieselem a elektromotorem nově nabízí 298 koní. Stovku tak zvládne již za 6 sekund, spotřeba je i nadále nereálná.
O švédském hybridním kombíku jsme naposledy hovořili v dubnu, kdy jej automobilka obdařila paketem R-Design. Ten navýšil vizuální přitažlivost, mechaniku ovšem ponechal nedotčenou. Hnací ústrojí Volva V60 PHEV tak i nadále počítalo s 215 koňmi, které produkuje 2,4litrový dieselový pětiválec, a elektromotorem naladěným na 70 koní. S tímto kombem přitom vůz zvládnul zrychlení z klidu na stovku za 6,1 sekundy, přičemž normovaná spotřeba byla vypočtena na 1,8 l/100 km.
Stranou nyní ponechme onu žíznivost, rozdílu mezi laboratoří a reálným světem jsme se koneckonců věnovali v samostatném článku, ze kterého švédský hybrid vyšel jako největší lhář. Místo toho budeme dále hovořit o modifikacích, za kterými stojí firma Polestar. Ta je pro Volvo dvorním tunerem, přičemž pro V60 Plug-In Hybrid vyčarovala optimalizací řídicí jednotky dalších 15 koní a 30 Nm.
Celkový výkon hnacího ústrojí tak narostla na 298 koní a 670 Nm, díky čemuž stovku kombík pokoří za 6 sekund, tedy o desetinu rychleji než standardní verze. O nejvyšší rychlosti se tisková zpráva nezmiňuje, v tomto směru ale můžeme počítat se zachováním hodnot 230 km/h v hybridním režimu nebo 120 km/h při jízdě čistě na elektřinu. Baterie přitom mají vystačit na 50 km „bezemisního“ pohonu.
Překvapit by pak asi nemělo, že navzdory nárůstu výkonu nedošlo k papírovému navýšení spotřeby, ti největší optimisté tak mohou i nadále počítat s necelými dvěma litry na sto kilometrů. Tím jsme se ovšem dostali na konec tiskové zprávy, dodat tedy můžeme pouze tolik, že modifikace neohrozí záruku. Aktuálně jsou přitom k mání ve Švédsku, Velké Británii a Holandsku, odkud pochází i jedna z fotek.
Polestar přidal Volvu V60 D6 Plug-In Hybrid na výkonu, přičemž v takovém Holandsku je daný model již v prodeji
Zdroj: Polestar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024 - Číňané zaplavují Evropu svými auty, v září jich sem na lodích dovezli o 61 procent víc než loni
27.10.2024 - Na první moderní elektrické Škodě neprodělávala jen firma, ruinuje i majitele. Tato ho připravila o 320 tisíc Kč za 15 tisíc km
27.10.2024 - Jaguar znovu vyrábí nová spalovací auta, ale jen na zvláštní přání pro ty nejbohatší
27.10.2024 - Porsche před 25 léty potají postavilo desetiválcový závoďák. Zařízlo ho před dokončením, teď se ukázal v ostré akci
27.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva