Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy
26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nejsilnější provedení modelů řady 60 přijíždí s oturbeným řadovým šestiválcem. Jedinou možnou volbou je automat a pohon 4x4 se spojkou Haldex.
Řadu postupně uvolňovaných videí a informací o nejsportovnějším provedení Volva V60 střídají fotky produkční verze a informace o sériovém provedení. Úpravce nejen závodních vozů Polestar si s downsizingem a novými motory Drive-E ještě hlavu příliš nelámal a vycházel z dosavadního vrcholu T6, který je velmi neobvyklý napříč uloženým řadovým šestiválcem. Ten se objevuje u obou novinek Polestaru - v modelech S60 a kombi V60.
V případě novinek se pod kapotou samozřejmě nachází jen modifikovaná verze té výchozí. Z objemu tří litrů dosáhli konstruktéři 350 koní a 500 Nm, v čemž jim pomohlo všudypřítomné turbodmychadlo. Víme, že vrcholná hodnota výkonu přichází při 5 700 otáčkách a točivý moment vrcholí v rozsahu 2 800-4 750 otáček. Omezovač prý zasahuje, jakmile otáčkoměr ukáže číslici 6 500.
Nestačilo samozřejmě jen přeprogramovat řídicí jednotku. Motor tedy dostal nový mezichladič a nový výfukový systém, jehož práci jste mohli zhodnotit na dříve zveřejněném videu. Zklamáním pro nadšence je zástavba šestistupňové, byť údajně přepracované automatické převodovky, kterou je dle našeho soudu stále stejně nesympatický Geartronic. Že má v Polestaru pádla na volantu jí asi moc nepomůže.
Ale u Volva se kasají tím, že u něho zrychlili proces změny převodů a přidali funkci launch control pro ideální starty. Teď už by tedy nemělo činit problém rozjet „šedesátky“ na stokilometrovnou rychlost z klidu za 4,9 sekundy ani amatérům. Akcelerace z 0 na 200 km/h prý zabírá 17,7 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h pak slušných 4,7 s. Radost však tak jako tak skončí na omezených 250 km/h. Že by si snad u Volva brali na mušku M3 a Audi RS5? Na ty stačit nebude, na očekávanou em-trojku už vůbec. Ale takové 306koňové 335i nebo snad Audi S5 už možná prožene alespoň na rovince.
Zajímavější informací je nový Haldex (zřejmě poslední generace), který má lépe a rychleji zvládat rozdělovat výkon mezi poháněné nápravy Rekalibrace se dotkla dokonce stabilizačního systému, ovšem zda ho půjde deaktivovat zcela, se nám zjistit nepodařilo. Zajímavostí a snad i samozřejmostí jsou výkonnější brzdy na všech kolech.
Polestar taktéž zmiňuje upravené šasi, konkrétně nové tlumiče Ohlins a kola s průměrem 20 palců navlečená do výkonnějších pneumatik. Nevzdory všem zmíněným změnám je tahle V60 údajně jen o 130 kilogramů těžší než výchozí model, avšak 1822 kg je i na pseudosportovní model docela dost.
Ještě jsme pochopitelně nezmínili agresivnější bodykit karoserie. Polestar ho poskládalo z nového předního lízátka nárazníku a zadního spoileru, kterému asistuje v práci difuzor. Okapové roury na místě původních výfuků jsou už jen dotažením celku. Uvnitř se mohou zájemci o ostrá Volva těšit na nový volant a sportovní sedadla, jejichž posláním bude nadále primárně komfort, ale přidají i něco do zatáček - tedy lepší oporu danou výraznějšími bočnicemi.
To nejdůležitější na závěr. Volvo tvrdí, že oba modely - S60 i V60 - hodlají nabízet na všech trzích až na Velkou Británii, kde se holduje jen rychlým kombíkům, tam tedy S60 nedostanou. Lidé z automobilky také povídají něco o každodenní využitelnosti, na kterou při tvorbě kladli důraz. První kusy však minimálně do Anglie dorazí až v létě příštího roku a bylo by divné, kdybychom se u nás v Evropě dočkali dříve.






Verze S/V60 od Polestaru se nám líbí vzhledem, jízdními výkony a chováním však mohou jedině překvapit, mnoho si toho od nich totiž neslibujeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 2 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB