Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 Cross Country: známe technická data většiny verzí
20.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Volvo koná zázraky. Navzdory vyšší světlé výšce a ochrannému plastovému lemování se u V40 nezhoršila ani spotřeba, ani jízdní výkony.
Od včerejšího dne známe nové Volvo V40 Cross Country od podlahy až po střechu. Tedy na pohled, obsah motorového prostoru zůstával až na pár náznaků utajený. Dnes můžeme tato bílá místa zaplnit, ačkoliv jsme tak vlastně mohli učinit již dříve, jen bychom si museli trochu vymýšlet. Spotřeba a jízdní výkony nabízených pohonných jednotek se od „obyčejné” verze u té se zvýšeným podvozkem prakticky neliší.
K dispozici jsou tedy dva benzinové a dva dieselové motory, které je možné spárovat s manuálem nebo automatem. Tou je u všech pohonných jednotek zastaralý Geartronic, jedinou výjimku tvoří benzinový motor T4 disponující výkonem 180 koní a točivým momentem 270 Nm (na některých trzích bude k mání dokonce 300 Nm). Spřáhnout jej totiž můžete s dvouspojkovou převodovkou Powershift původem od Fordu.
Spotřeba takto vybaveného modelu je ale prozatím neznámá, stejně jako jeho akcelerace či nejvyšší rychlost. Posloužit tak můžeme jen apetitem 5,5 l/100 km, kterého dosahuje s „manuálem”. To je přitom naprosto stejná hodnota, jakou se pyšní i standardní Volvo V40. Vyšší světlá výška, plastové lemy a střešní ližiny se tak očividně vůbec neprojevují na aerodynamice. Nebo se nám to alespoň švédská automobilka snaží namluvit.
Jízdní výkony sice Volvo neudává, jistě však nebudou daleko od standardních 7,7 sekund a 225 km/h. Svědčí o tom turbodieselové motory D2, D3 a D4, které mají (až na jednu výjimku) navlas stejné technické údaje. U verze D2 tak můžete nadále počítat se 115 koňmi, 285 Nm, průměrem 3,8 l/100 km a 12,3 sekundami potřebnými na sprint z klidu na stovku.
Pro dvoulitr D3 Volvo parametry nemá k dispozici, shodný výkon 150 koní ale cosi naznačuje o 5,2 l/100 km v případě automatu. Tu samou hodnotu má produkovat i nejsilnější turbodiesel D4. Jeho 177 koní a 400 Nm by přitom mělo zaručit modelu s automatem zrychlení za 8,6 s, v případě manuálu pak dojde k úspoře tří desetinek.
Spotřeba Cross Country však v ten moment vyšplhá na 4,4 l/100 km, což je ona jediná výjimka z pravidla. Standardně totiž V40 D4 spotřebuje o desetinku litru méně. Jediný odklon tak čeká na vrcholný benzinový model T5, který bude disponovat pohonem všech kol.
Díky 254 koním a 400 Nm točivého momentu by měl akcelerovat z klidu na stovku za pouhých 6,1 s, oproti V40 T5 s pohonem předních kol (dorazit má na podzim) tak budete o více než půlsekundu rychlejší. Spotřeba ale díky automatické převodovce naroste na 7,8 l/100 km. Tento model by přitom měl standardně dostat asistenta pro sjíždění svahů, zatímco pro všechny motorizace bude základem systém start/stop.
Proč Volvo prozradilo detaily zrovna k těmto provedením a ne k jiným, to netušíme, pořád jsou to ale zajímavější informace než včera, kdy jsme nevěděli skoro nic. Tápat ještě chvíli budeme i v otázce cen, ty by ale Volvo mělo zveřejnit ještě letos.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Zvýšenou světlou výšku nového Volva V40 Cross Country jsme v Paříži zaznamenali na první pohled
Volvo V40 Cross Country zakládá u švédské automobilky novou řadu, která stojí mezi ryze silničními a více terénními modely. Kromě zvýšeného podvozku nabídne pouze populární ochranné plasty, skutečný pohon všech kol bude vyhrazen pouze nejrychlejšímu modelu T5 o výkonu 254 koní
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva