Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 Cross Country: zapomeňte na XC40, je to jinak
19.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Vědělo se, že Volvo chystá kompaktní allroad XC40, už dříve jsme viděli i jeho fotky. Teď je tu v plné kráse, ale s jiným jménem.
Je to opravdu už trochu vousatá historie. Prakticky od chvíle, kdy Volvo představilo svou novou V40, se mluví o tom, že si Švédové neodpustí ani „terénní” (těch uvozovek by mohlo být více...) verzi XC40. A představí ji ještě letos. Nebyl by to žádný zbrusu nový nápad a už vůbec ne krok do prázdna - podobná auta dnes se dnes neprodávají špatně, však i Volvo s většími XC60, XC90 (to jsou víceméně klasická SUV) a XC70 (to je je už „přifouklý” kombík) slaví slušné úspěchy. A přesně ty by rádo slavilo i v kompaktní třídě, kde už konkurence nějaký čas boduje s modely jako jsou BMW X1 nebo Audi Q3.
Že nejde jen o čitou fantazii a Volvou XC40 skutečně chystá potvrdily pozdější špionážní záběry které vůz nejen jednou, ale dokonce dvakrát zachycovaly bez jakéhokoli maskování. Otázkou tak nebylo ani tak zda, ale kdy se novinka představí světu. A na onu otázku „kdy” náleží odpověď „dnes”, přesto se celá událost neobešla úplně bez překvapení.
Po stránce vzhledu tedy o žádném překvapení nemůže být řeč. Dokonce ani kdybychom vůz neviděli na zmíněných fotkách, věděli bychom, že bude vypadat nějak takto. Je to zkrátka znovu příběh hlavně XC70 vzešlé z V70, akorát v trochu menším provedení. Vůz se tak dočkal především nových nárazníků a bočních prahů, které nejen jinak vypadají, ale tváří se i trochu jako součást ochranných krytů podvozku. Že by ale vůz něco skutečně zespodu chránilo, o tom velmi pochybujeme, toto zkrátka není žádný teréňák, ale jen jinak stylizované silniční auto.
Jediné, co pomáhá větší „pohybové univerzálnosti”, je podvozek zvýšený o 40 milimetrů a pohon všech kol. Hlavně to druhé zní dobře, neboť verze 4x4 zatím pro V40 nebyla k dispozici, jenže čtyřkolka bude k mání jen pro nejsilnější provedení T5. Jinak pro „terénní provedení” budou k dispozici i všechny ostatní motory krom T3 a manuální i automatické převodovky, jenže pouze s pohonem všech kol. A to je bez urážky docela bída - konkurence nabízí pohon obou náprav skoro ke všemu, Volvo jen k nejsilnější benzinové verzi?
Podrobnější technické parametry všech provedení zatím neznáme, výrobce zveřejnil pouze tolik, že nejúspornější verze D2 si vystačí se spotřebou 3,8 litru nafty na 100 km. I to naznačuje, že dynamika a spotřeba této V40 bude velmi podobná jako u té „nezvýšené”. Dále víme, že nejsilnější varianta T5 zrychlí na stovku za 6,1 sekundy a její papírová kombinovaná spotřeba činí 7,8 litru benzinu na 100 km.
Ke švédské novince jsme přitančili ve velkém stylu kolem jejího názvu, zatím jsme ale tento rébus nerozlouskli. Proč? Ono vlastně ani není co řešit, auto se totiž nejmenuje XC40, ale nadále V40, akorát s přídomkem Cross Country. Na jednu stranu to dává smysl (Volvo patrně písmena XC uvedená před číselným označením modelu - zkratka jinak vyjadřuje totéž co Cross Country - ponechá jen skutečným SUV), na druhou to spolu se zatím známými informacemi o řešení pohonu potvrzuje, že půjde o ještě více silniční auto, než jsme čekali.
Vadí to někomu? Toť otázka pro vás, my už jen dodáme, že V40 Cross Country se pochopitelně představí v Paříži, vyrábět se začne ještě letos. Automobilka počítá s prodejem 17 000 kusů tohoto vozu ročně, z 50 procent v Evropě, z 30 procent v Číně, zbylých 20 procent dostanou ostatní trhy. Mnoho jich ale nebude, třeba s prodejem v USA či Kanadě se nepočítá a jinak to patrně nebude ani s dalšími exotičtějšími destinacemi jako Japonsko. Ceny zatím známé nejsou, ale něco si Volvo do Paříže nechat musí...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


























Od XC40, která nakonec vzala za své jméno V40 Cross Country, jsme nečekali terénní zázraky. Že ale bude k mání v podstatě jen jako předokolka nás přece jen zaskočilo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch