Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 Cross Country: zapomeňte na XC40, je to jinak
19.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Vědělo se, že Volvo chystá kompaktní allroad XC40, už dříve jsme viděli i jeho fotky. Teď je tu v plné kráse, ale s jiným jménem.
Je to opravdu už trochu vousatá historie. Prakticky od chvíle, kdy Volvo představilo svou novou V40, se mluví o tom, že si Švédové neodpustí ani „terénní” (těch uvozovek by mohlo být více...) verzi XC40. A představí ji ještě letos. Nebyl by to žádný zbrusu nový nápad a už vůbec ne krok do prázdna - podobná auta dnes se dnes neprodávají špatně, však i Volvo s většími XC60, XC90 (to jsou víceméně klasická SUV) a XC70 (to je je už „přifouklý” kombík) slaví slušné úspěchy. A přesně ty by rádo slavilo i v kompaktní třídě, kde už konkurence nějaký čas boduje s modely jako jsou BMW X1 nebo Audi Q3.
Že nejde jen o čitou fantazii a Volvou XC40 skutečně chystá potvrdily pozdější špionážní záběry které vůz nejen jednou, ale dokonce dvakrát zachycovaly bez jakéhokoli maskování. Otázkou tak nebylo ani tak zda, ale kdy se novinka představí světu. A na onu otázku „kdy” náleží odpověď „dnes”, přesto se celá událost neobešla úplně bez překvapení.
Po stránce vzhledu tedy o žádném překvapení nemůže být řeč. Dokonce ani kdybychom vůz neviděli na zmíněných fotkách, věděli bychom, že bude vypadat nějak takto. Je to zkrátka znovu příběh hlavně XC70 vzešlé z V70, akorát v trochu menším provedení. Vůz se tak dočkal především nových nárazníků a bočních prahů, které nejen jinak vypadají, ale tváří se i trochu jako součást ochranných krytů podvozku. Že by ale vůz něco skutečně zespodu chránilo, o tom velmi pochybujeme, toto zkrátka není žádný teréňák, ale jen jinak stylizované silniční auto.
Jediné, co pomáhá větší „pohybové univerzálnosti”, je podvozek zvýšený o 40 milimetrů a pohon všech kol. Hlavně to druhé zní dobře, neboť verze 4x4 zatím pro V40 nebyla k dispozici, jenže čtyřkolka bude k mání jen pro nejsilnější provedení T5. Jinak pro „terénní provedení” budou k dispozici i všechny ostatní motory krom T3 a manuální i automatické převodovky, jenže pouze s pohonem všech kol. A to je bez urážky docela bída - konkurence nabízí pohon obou náprav skoro ke všemu, Volvo jen k nejsilnější benzinové verzi?
Podrobnější technické parametry všech provedení zatím neznáme, výrobce zveřejnil pouze tolik, že nejúspornější verze D2 si vystačí se spotřebou 3,8 litru nafty na 100 km. I to naznačuje, že dynamika a spotřeba této V40 bude velmi podobná jako u té „nezvýšené”. Dále víme, že nejsilnější varianta T5 zrychlí na stovku za 6,1 sekundy a její papírová kombinovaná spotřeba činí 7,8 litru benzinu na 100 km.
Ke švédské novince jsme přitančili ve velkém stylu kolem jejího názvu, zatím jsme ale tento rébus nerozlouskli. Proč? Ono vlastně ani není co řešit, auto se totiž nejmenuje XC40, ale nadále V40, akorát s přídomkem Cross Country. Na jednu stranu to dává smysl (Volvo patrně písmena XC uvedená před číselným označením modelu - zkratka jinak vyjadřuje totéž co Cross Country - ponechá jen skutečným SUV), na druhou to spolu se zatím známými informacemi o řešení pohonu potvrzuje, že půjde o ještě více silniční auto, než jsme čekali.
Vadí to někomu? Toť otázka pro vás, my už jen dodáme, že V40 Cross Country se pochopitelně představí v Paříži, vyrábět se začne ještě letos. Automobilka počítá s prodejem 17 000 kusů tohoto vozu ročně, z 50 procent v Evropě, z 30 procent v Číně, zbylých 20 procent dostanou ostatní trhy. Mnoho jich ale nebude, třeba s prodejem v USA či Kanadě se nepočítá a jinak to patrně nebude ani s dalšími exotičtějšími destinacemi jako Japonsko. Ceny zatím známé nejsou, ale něco si Volvo do Paříže nechat musí...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Od XC40, která nakonec vzala za své jméno V40 Cross Country, jsme nečekali terénní zázraky. Že ale bude k mání v podstatě jen jako předokolka nás přece jen zaskočilo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva