Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 2012: unikla snad kompletní sada fotek, včetně interiéru
26.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volvo těžce nezvládlo postupné odhalování nové V40 a zatímco avizuje úterní premiéru v Göteborgu, venku je už celá sada fotek.
Vypadá to na přílišnou snahu „být jako Audi” a s tím dobrým si vzít i to špatné. Odhalování nového Volva V40, o kterém se již delší dobu hovoří jako o švédské Sportbacku, totiž velmi nápadně připomíná způsob, jakým se představuje světu nové Audi A3.
Také u Volva loni začali oficiálním avízem s první fotkou zaplachtovaného vozu, to je ale dosud jediný materiál k V40 2012, který je k dispozici na webu automobilky pro média. Než se Švédové stačili nadát, dostali jejich krajané z tamní edice magazínu Auto Motor und Sport do éteru první fotky nemaskovaného auta a i když šlo ve většině případů o snímky neaktuálního prototypu, klíčové linie tak jako tak zachycovaly.
Automobilka se pak situaci pokusila „vylepšit” zveřejněním nicneříkajícího videa, záhy se ale ven dostaly první dvě oficiální fotky. Co na to Volvo? Dělá, jakoby nic a včera přišlo s dalším zvláštním videem a oznámením, že nový model odhalí v úterý. Neuběhl přitom ani celý další den a v éteru je hned patnáct oficiálních fotek. A přesně ty vám dnes nabízíme.
Ještě lépe si tak můžeme prohlédnout design švédské novinky, který na jednu stranu nepřináší žádná velká překvapení (kráčí ve šlépějích modelu S60/V60), na druhou stranu mu nelze upřít jistou eleganci. Za sebe musím říci, že láskou k podobným „třídním mišmašům” zrovna netrpím, a tak mi ani jakési polokombi-polohatchback z podstaty blízké není. To ale neznamená, že samotné designové linie nejsou líbivé.
Poprvé se můžeme podívat také do interiéru nové V40, kde se ale její autoři příliš neodvázali. Není sice ztvárněný úplně stejně jako v kterémkoli z dnešních modelů, podobnost opět zejména s S60/V60 je ale značná. K dispozici je zatím jen pohled na přední část vnitřku, ta zadní by ale měla nabídnout místo pro další tři cestující a vzhledem k pojetí vozu by ho mělo být více než dost.
Fotky jsou bohužel stále to jediné, co vám k nové V40 můžeme ukázat. Jejich úniky dosud nikdy neprovázely jakékoli konkrétnější specifikace, pokud ale zapojíme fantazii, alespoň základní technické informace dohromady dáme.
Vlastně známe aspoň délku vozu, 4,5 metru, která je tedy jen o 2 centimetry menší než u současného kombi V50. Spekuluje se přitom o tom, že V40 celou současnou řadu S40/V50 nahradí a Volvo si nechá mezi kompakty krom dnešní novinky pouze třídvéřovou C30. Všechno ale nakonec může dopadnout jinak.
Vzhledem k aktuálním zeleným náladám Volva nelze očekávat, že by se ve V40 objevil nějaký pořádný motor, však sama automobilka do budoucna počítá pouze s tří- a čtyřválci i do modelů vyšších řad. Sázka na agregáty D3/D4 a T3/T4 jako počáteční nabídku motorizací tedy pravděpodobně nebude scestná. Mezi převodovkami lze očekávat základ v podobě klasického manuálu, už přiložené snímky ale ukazují, že chybět nebude ani automat PowerShift sdílený s Fordem. Jestli V40 zůstane pouze u pohonu předních kol, nebo za příplatek nabídne i obě hnané osy, je zatím otázkou. Vsadili bychom si ale na to druhé.
Stoprocentně lze očekávat spoustu aktivních i pasivních bezpečnostních systémů - záležitosti jako ASC (Advanced Stability Control - systém pokročilé kontroly stability) určitě, zvláštnosti typu Pedestrian Detection System (systém detekující chodce ve vozovce) pak dosti pravděpodobně.
To všechno se ale dozvíme v úterý, tedy pokud se do té dob nestanou věcí veřejnou další tajemství Volva. Minimálně co do vzhledu nás ale na nové V40 nepřekvapí už vůbec nic.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Takto se nové Volvo V40 odhalilo „samo”
A takto na to ještě včera šla automobilka. Buď je zcela mimo realitu, nebo až moc dobře ví, co dělá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie