Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo stěhuje výrobu do Číny. Týká se to i nejluxusnější S90 Excellence s botníkem
3.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejluxusnější Volvo všech dob má na palubě neobvyklou výbavu, tři místa k sezení a pod kapotou hybridní T8. I to bude vyráběno v Číně.
Švédská automobilka odhalí na nadcházejícím autosalonu v čínském Kantonu hned dvě významné premiéry. Tou první je standardní Volvo S90, které již dobře známe. Nicméně nově půjde o variantu vyrobenou na montážních linkách v Ta-čchingu, nikoliv v Göteborgu, kde už se tento model vůbec vyrábět nebude. Mimo to pak můžeme očekávat i premiéru varianty S90 Excellence, jež je vůbec nejluxusnějším sériovým vozem, jaký kdy automobilka pustila do prodeje.
My se nejprve zaměříme na toto provedení, které vychází z konceptu XC90 Lounge Console. Ani zde proto nenajdeme sedadlo předního spolujezdce, na jeho místo se nastěhovala speciální konzole nahrazující ve svrchní části kancelář či zábavní místnost, ve spodní pak botník. Dále tu pak máme stavitelnou opěrku nohou nebo plnohodnotnou panoramatickou střechu.
Pozornost si zaslouží také středová konzole mezi dvěma zadními sedadly, která hostí nejen výklopné stolky, ale také vyhřívané a chlazené držáky na nápoje. V nich jsou umístěny křišťálové sklenky od švédské firmy Orrefors. Opomenout nesmíme ještě zabudovaný chladicí box a ovládací dotykové rozhraní, vše pak završuje jemná kůže a dřevěné dekory.
Pod kapotou bude výhradně vrcholná hybridní jednotka T8 TwinEngine. Ta sestává z kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce naladěného na 320 koní a elektromotoru, který jich dodává dalších 87. Součástí kompletu je pak osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.
Toto soustrojí dostane rovněž standardní, od nynějška výlučně v Číně vyráběná S90. Zároveň ale bude na největším trhu světa sedan k dostání také ve verzích T5 a T6, jež nabídnou 254, respektive 320 koní. Dále budou všechny modely vybaveny i semi-autonomním řízením, detekcí zvířat, čtyřzónovou klimatizací a multimédii s podporou pro Apple CarPlay a Android Auto.
Výroba a prodej standardního sedanu odstartuje již příští měsíc, provedení S90 Excellence si ovšem musí počkat až do příštího roku. Podstatné je, že jinde než v Číně S90 už v budoucnu vznikat nebude - z Ta-čchingu bude exportováno do zbytku světa. Pro Volvo se jedná o výrazný mezník, neboť do budoucna lze očekávat přesun výroby do Číny i v případě dalších modelů.
Podle doposavad známých plánů má závod v Ta-čchingu montovat „devadesátkovou“ rodinu, zatímco „šedesátková“ bude vyráběna v továrně v Čcheng-tu. V Luqiao, městečku ležícím 350 kilometrů od Šanghaje, pak roste komplex určený modelům postaveným na modulární platformě CMA. Kromě Volva V40 a XC40 zde bude vyráběno i SUV Lynk & Co.
Zjevně tak odstartoval očekávaný výrobní exodus značky z Evropy, kde má Volvo dvě továrny. Ta ve švédském Göteborgu produkuje devadesátkové a šedesátkové modely, na belgický Ghent připadají ty čtyřicítkové. Volvo staví ještě továrnu v americké Jižní Karolíně, ta ovšem počítá pouze s vozy postavenými na platformě SPA.








Volvo S90 Excellence je nejluxusnějším vozem, jaký značka pustí do prodeje. Vyrábět se bude v čínském Daqingu...
...stejně jako standardní provedení švédského sedanu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva