Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90 bude prvním modelem na platformě SPA s místem narození Čína
12.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový sedan má vznikat dle přísných výrobních postupů značky. Proto v rámci kvality snese srovnání se zbytkem světa, kam zřejmě bude také importován.
Je možná trochu paradoxem, že se švédská automobilka Volvo Cars snaží zejména na českém trhu co nejvíce zatlačit do pozadí svůj vztah s čínským koncernem Geely. Přitom nebýt tohoto výrobce, nová generace modelu XC90 by nejspíše nikdy nespatřila světlo světa. Důvod je ovšem pochopitelný, v ČR je prostě jakákoliv spojitost s Čínou považována za negativní. V zahraničí jsou však předsudky o poznání menší, pročež není nepochopitelné, že se Volvo k mateřské automobilce hrdě hlásí. A co víc, výrazně rozšiřuje tamní aktivity.
Dosud se přitom vše točilo především kolem montážních linek v Chengdu, kde značka vyrábí sedan S60L s prodlouženým rozvorem. Ten byl donedávna vyhrazen pouze čínskému publiku, nově však Volvo začalo s jeho exportem také za Velkou louži. Mimo to pak byl v září loňského roku položen základní kámen nové továrny ve městě Daqing. Zdejší linky se přitom rozjely letos v září, přičemž aktuálně z nich sjíždí model XC Classic, tedy poslední reinkarnace první generace Volva XC90.
Aktuální stav počítá se sedmi stovkami zaměstnanců, kteří by v první fázi měli montovat okolo 80 000 vozů ročně. V dlouhodobém horizontu je ale cílem několikanásobně vyšší produkce, přičemž první krok ke splnění cíle Volvo učiní již během příštího či přespříštího roku. Aktuálně totiž bylo potvrzeno, že v Daqingu se budou montovat vozy postavené na nové modulární platformě SPA. Startovat se ale kupodivu nebude se zmiňovaným SUV, to bude vyráběno až ve druhém sledu.
První takovou vlaštovkou se stane nový sedan S90, který v nabídce zaskočí za již stárnoucí model S80. Zpočátku by přitom produkce měla být zaměřena jen na čínský trh, posléze však budou vozy vyváženy rovněž za hranice. Volvo si přitom již od počátku posychrovalo veškeré výrobní postupy a ručí za kvalitu tamních vozů. To může znít jako typické marketingové klišé, do továrny ovšem padly nemalé investice a proto je aktuálně nejmodernější v celé Číně.
Není proto divu, že Volvo počítá se zvýšením odbytu, jež by letos měl v Číně představovat oněch 80 000 vozů, na 200 000 exemplářů. V takové chvíli se asijská země stane největším trhem značky. Není proto divu, že ji šéf automobilky Hakan Samuelsson označuje „druhým domovem“. Důvodem přitom není jen ono odbytiště či ochranná křídla koncernu Zheijiang Geely Holding.
Mimo tuto značku, která vlastní 51 procent švédské automobilky, je totiž majitelem Volva právě město Daqing. Tamní regionální vláda přitom spravuje 37 % akcií, dalších 12 procent pak připadá na prefekturu Jiading na předměstí Šanghaje. I proto je tato lokace dalším kandidátem na expanzi, na položení základního kamene si ale ještě chvíli budeme muset počkat.
Továrna Volva v čínském Daqingu aktuálně disponuje nejmodernějšími automobilovými montážními linkami v zemi. Z nich ovšem prozatím sjíždí jen poslední reinkarnace první generace XC90 zvaná XC Classic
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:25 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 17:13 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch