Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S80 2012: velký Švéd přistižen s dalším malým faceliftem
15.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Druhá generace S80 není na trhu až tak dlouho, letos v červnu tomu bude šest let. Přesto zřejmě ještě do té doby stihne podstoupit již druhý facelift.
„Es-osmdesátka” od Volva je nesporně autem pro velmi konzervativní klientelu, a tak od žádné z jejích designových změn nelze očekávat žádnou revoluci. Nestalo se to při prvním faceliftu v roce 2009 a nestane se to podle všeho ani při tom druhém, který přijde v letošním roce.
Tento vůz zatím na trhu není až tak dlouho, ale jeho druhý facelift naznačuje, že si na něm podobně jako XC90 ještě pár let pobude. A tak zatímco většina konkurence životní cykly jednotlivých modelů spíše zkracuje (a ruku v ruce s tím bezesporu omezuje faktické inovace), Volvo či spíše jeho čínští majitelé kráčí opačným směrem. Jestli je to dobrý nápad, nebo ne, to se uvidí až časem, značce se ale zatím pod vedením někdejšího výrobce ledniček daří.
Vraťme se ale k S80. Je hříčkou osudu, že její faceliftované provedení bylo bez náznaků maskování přistiženo právě v Číně. Nebude to ale zřejmě proto, že už by tam švédská firma přesunula svůj vývoj, ale spíše proto. že se jedná o prodlouženou variantu S80L určenou pro tamní trh. To by ale z hlediska inovace řady S80 jako takové nemělo být podstatné, neboť S80L dosud vždy následovala designové změny výchozího provedení.
Pokud tomu tak bude i nadále, můžeme se někdy v průběhu letošního roku (a s ohledem na fakt, že vůz je zcela odhalen, bychom si vsadili již na březnový ženevský autosalon) těšit na představení Volva S80 modelového roku 2012 s výrazněji přepracovanými předními partiemi. Zřejmě všechny vnější inovace můžeme spatřit na přiložených snímcích publikovaných webem 163.com - dosti odlišný je přední nárazník, tedy zejména jeho spodní partie, které pozbyly rozdělení na tři samostatné části. Zajímavé je, že (alespoň na přistiženém voze) pozbyly mlhových světel, zato ve spodních partiích prostřední části nárazníku přibylo něco, co není snadné identifikovat - zprvu jsme usuzovali na LED pro denní svícení, které by uměly v případě potřeby i zastat funkci mlhovek, po objevení detailnějšího záběru je ale zjevné, že minimálně přímo tomu tak není. Že by se tato část nárazníku vysouvala směrem dolů a jako světlo sloužila jen v případě potřeby? Uvidíme.
Jiná je také maska chladiče - má odlišný tvar, jakési vybrání v místech, kde se nachází logo Volva, k tomu ji přibyla i trochu chromu na horizontálním žebrování. Hlavní světlomety se zdají být nezměněné a to samé se dá říci i po prozkoumání snímků boku a zádě. Snad jen vnější zpětná zrcátka se zdají být trochu jiná, na stejně tvarovaných zadních světlech je pak patrné rozsáhlejší použití LED.
Zatímco změny zevnějšku jsou ve výsledku relativně drobné, větší bouři lze očekávat pod kapotou. Automobilka se rozhodla plně podřídit zejména evropským regulacím normované spotřeby a již loni oznámila, že skoncuje s motory, které nemají tři nebo čtyři válce. Jistě to neudělá hned, pod kapotou S80 je ale hned několik vážných kandidátů na odstřel. V nabídce vezu najdeme dva pětiválce a jeden šestiválec, osmiválec schytal ránu z nemilosti již pro loňský rok. Kdo bude další na řadě? Uvidíme, i kdyby to ale nakonec neměl být žádný ze současných motorů, u všech lze očekávat doplnění opatření snižujících papírovou spotřebu, tak velí doba.
Pokud by se měl facelift Volva S80 ukázat již v Ženevě, můžeme jeho oficiální odhalení očekávat v nejbližších týdnech. Do té doby si musíme vystačit s přiloženými snímky a vesměs spekulativními informacemi.
Volvo S80 s faceliftem pro letošní rok
Pro srovnání současná podoba S80 po faceliftu z před tří let
Foto: auto.163.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:46 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch