Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60, S80, V60, V70, XC60 a XC70 2013: superfacelift v detailech
20.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace Volv je větší, než se na první pohled zdá. Ten druhý odhaluje úspornější motory, bohatší výbavu i nějaké to světové prvenství.
U švédské automobilky se netroškaří, přestože zcela nový model letos neuvidíme ani jeden. Jak jsme vám ve stručnosti předestřeli včera, na ženevský autosalon Volvo chystá superfacelift prakticky všech svých modelů. Nakonec bude o trochu rozmanitější, než jsme čekali, ovšem pouze v kabině a motorovém prostoru. Venkovní změny se totiž skutečně soustředí především na výměnu čelních světlometů. Přihodit k nim pak můžeme pouze nový design kol, který u modelů S60, V60 a XC60 končí na 19palcovém provedení, S80, V70 a XC70 můžete ozdobit i dvacítkami. Pro tuto trojici pak byly přeprofilovány oba nárazníky a nové jsou i koncovky výfuku.
Více se již měnilo pod kapotou, prioritou byla hlavně nižší spotřeba. V případě 1,6litrového turbodieselu D2 naladěného na 115 koní tak můžete u modelu S60 počítat s hodnotou 4,0 l/100 km pro šestistupňový manuál, v kombinaci s automatickou převodovkou je o deci žíznivější. To samé platí i pro V60, které tak s automatem jezdí za 4,2 l/100 km. Stejnou spotřebu s manuálem pak vykazuje Volvo V70 D2, v případě samočinné převodovky pak i zde můžete připočíst jednu desetinu.
Zvolit pochopitelně můžete také silnější dieselové motory D3 (136 koní) a D4 (163 koní), s nimiž modely S60 a V60 vybavené automatem dosahují shodné spotřeby 4,9 l/100 km. Stejné žíznivosti kupodivu dosahuje i větší kombi V70. Pro crossovery XC60 a XC70 je k mání dvojice pohonných jednotek D4 a D5 (215 koní), v kombinaci s pohonem všech kol a manuální převodovkou jezdí ve všech případech za 5,3 l/100 km.
K dispozici jsou rovněž benzinové motory, změny se dotkly verzí T3 (150 koní) a T4 (180 koní). V případě Volva S60 tak slaběji naladěný 1,6litrový čtyřválec GTDi v kombinaci s automatem vyžaduje 6,8 l/100 km, v kombíku V60 jeho silnější verze jezdí za 7,2 l/100 km. Pokud pak stejnou pohonnou jednotkou osadíte sedan S80, můžete počítat s udávaným průměrem 7,1 l/100 km, kombi V70 by pak mělo dosahovat hodnoty 7,2 l/100 km.
Mimo to můžete koupit Volvo S80 také s jednotkou D2, přičemž spotřeba pro manuál i automat činí pouze 4,1 l/100 km. Pro všechny „účastníky zájezdu“ vybavené samočinnou převodovkou švédská automobilka připravila opravdu nepostradatelný prvek - pádla pod volantem, která až doposud v nabídce chyběla. Vyjma toho bude pro všechny novinky značky k dispozici příplatkový sportovní podvozek.
O změnách v interiéru jsme podrobně informovali již včera, dnes tak zmíníme hlavně přítomnost nového přístrojového štítu představeného hatchbackem V40. Díky TFT displeji totiž nabízí volbu mezi třemi režimy (Eco, Elegance a Performance), kdy se nemění pouze podbarvení, nýbrž také zobrazované informace. Připomínku si pak zaslouží sedmipalcový středový displej, který jako první na světě můžete ovládat v rukavicích.
Do výbavy lze přihodit třeba účinnější rozmrazování čelního skla, vyhřívaný volant nebo světlomety Active High Beam Control, které se soustředí na neoslňování protijedoucích nebo vpředu jedoucích vozidel. Uvnitř pak nechybí ambientní osvětlení, které v noci osvětluje pouze důležité prvky jako ovládání sedadel, kliky dveří nebo držáky na nápoje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Letošní facelift švédské automobilky se neomezil na jeden model. Modernizací tak prošlo Volvo S60, V60, S80, V70, XC60 a XC70. Zvenčí jsou u všech vozů patrná nová jednodílná světla, pod kapotou pak našly své místo úspornější pohonné jednotky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 48 minutami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva