Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani

Švédové překonali očekávání. Místo čtyřkolky schopné konkurovat BMW M3 a Audi RS4 je tady kompaktní sedan s dynamikou Porsche Turbo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani

17.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédové překonali očekávání. Místo čtyřkolky schopné konkurovat BMW M3 a Audi RS4 je tady kompaktní sedan s dynamikou Porsche Turbo.

Když jsme v souvislosti s první fotografickou upoutávkou nového Volva S60 od dvorního úpravce Polestar psali o švédské M3, velikostně to patrně nebyl špatný příměr. Tím ale veškerá podobnost končí. Matně modrá šedesátka si totiž svou dynamikou vyšlápne rovnou na M5 a téměř se vyrovná Porsche Turbo.

Spekulacím o možném použití atmosférického vidlicového osmiválce od Yamahy jsme nevěřili už od začátku a tato nedůvěra se ukázala jako správná. Volvo S60 Polestar vychází z modelu T6 s přeplňovaným řadovým šestiválcem o objemu 3,0 litru, výkonu 304 koní při 5 600 otáčkách a točivém momentu 440 Nm od 2 100 do 4 200 ot./min.

Pomocí sériového agregátu se sedan střední třídy dostane na stovku za 6,1 sekundy a bez větších obtíží jede 250 km/h. Lidé od Polesteru se však s pohonnou jednotkou B6304T4 příliš nemazlili. Použili větší turbodmychadlo typu Garret 3171, nerezové výfukové potrubí o průměru 89 mm, upravili hlavu válců i spalovací komory (jak přesně, to neuvádí) a nainstalovali nové, odolnější ojnice.

Motor je po těchto změnách schopen při 6 500 otáčkách odevzdat 508 koní a o tisíc otáček níže odchází z klikové hřídele na upravenou šestistupňovou manuální převodovku M66C s těsněji poskládanými stupni 575 newtonmetrů.

Výkon je přenášen na všechna čtyři kola pomocí čtvrté generace vícelamelové spojky Haldex, zde ve verzi e-LSD se schopností fungovat podobně jako samosvorný diferenciál. Tato výbava stačí (i přes ne úplně ideální hmotnost 1 640 kg) k akceleraci na stovku jen za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost 300 km/h.

Udržet vůz na silnici pomáhá rozšířený rozchod obou náprav - o 20 mm vpředu a 40 mm vzadu, podvozek snížený o 30 milimetrů, tlumiče značky Öhlins, zesílené stabilizátory, tužší silentbloky na zavěšení, pomocných rámech i motoru, křížové rozpěry vpředu i vzadu, ale také nové naladěný elektro-hydraulický posilovač řízení EHPAS.

Do blatníků byla vměstnána devatenáctipalcová kola o šířce devět a půl palce s pneumatikami 265/30 R19. Za nimi se jsou namontované odvrtávané brzdy Brembo s průměrem 380 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 302 mm kotouči vzadu s nedefinovanými třmeny. Exteriér auta se oproti tovární verzi R měnil jenom decentně. Přibyl zadní karbonový difuzor a spoilery pod předním nárazníkem i na víku kufru. V kabině objevuje pouze alcantara na všech důležitých ovládacích prvcích jako je volant nebo řadička a částečně jsou jím potažené také sedačky.

Nové Volvo S60 Polestar bylo představeno včera na akci Gothenburg City Race a vzniklo zatím pouze v jediném exempláři. Pokud by se ale našlo dost zájemců, malá severská stíhačka by mohla být vyráběna v omezených sériích.


Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 1 - Volvo S60 Polestar 01Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 2 - Volvo S60 Polestar 02Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 3 - Volvo S60 Polestar 03Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 4 - Volvo S60 Polestar 04Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 5 - Volvo S60 Polestar 05Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 6 - Volvo S60 Polestar 06Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 7 - Volvo S60 Polestar 07Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 8 - Volvo S60 Polestar 08Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 9 - Volvo S60 Polestar 09Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 10 - Volvo S60 Polestar 10Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 11 - Volvo S60 Polestar 11Volvo S60 Polestar: švédský supersedan odhalen, M3 si dá k snídani - 12 - Volvo S60 Polestar 12
Akcelerace na stovku zabere u tohoto auta pouze 3,9 sekundy

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.