Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 Cross Country na nových fotkách, i v ČR je k mání s pětiválci
9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský „terénní sedan“ dorazil na tuzemský trh jako předokolka s motory Drive-E. K mání je ale kupodivu také s objemnějšími agregáty.
Volvo v loňském roce představilo novou verzi kombíku V60, která kupodivu do hry vrátila benzinový pětiválec. Zpočátku se přitom zdálo, že tato pohonná jednotka zůstane vyhrazena jen americkému trhu a do Evropy zamíří pouze dvoulitrové agregáty Drive-E. Díky tomu bychom zároveň přišli také o pohon všech kol, neboť čtyřválce jsou spřaženy pouze s pohonem přední nápravy, alespoň prozatím. Nicméně nakonec Švédové učinili překvapivý krok a objemné motory přivezli rovněž na Starý kontinent, a to dokonce v benzinovém i dieselovém provedení.
Obdobnou taktiku nyní značka zvolila také v případě Volva S60 Cross Country, které je de facto jediným aktuálně nabízeným „terénním sedanem“ na světě - i když nebyl první. Sáhnout po něm můžete i v České republice, kde ceny startují na 1 078 000 Kč, tedy o trochu výše než v případě praktičtějšího modelu. Důvodem je ten fakt, že zatímco kombi V60 Cross Country je možné spojit s motorizací D3 o výkonu 150 koní, u sedanu je nejméně potentní verzí model D4 naladěný na 190 koní.
Toto provedení v kombinaci se šestistupňovým manuálem zvládne stovku za 7,7 sekundy a rozjede se na 210 km/h. Přitom si řekne v průměru o 4,2 litru paliva na 100 kilometrů, u osmistupňového automatu, se kterým je vůz k mání od 1 134 000 Kč, však žíznivost narůstá o čtyři deci. Jízdní dynamika je ale naprosto identická. Oproti standardnímu sedanu S60 jde přitom o lehčí zhoršení, za nímž stojí kupříkladu o 65 milimetrů zvýšený podvozek.
Kromě vyšší světlé výšky se verze Cross Country liší rovněž unikátní čelní maskou, ochrannými lemy blatníků, stříbrně lakovanými pláty vpředu i vzadu a ozdobnějšími bočními prahy. Mimo to dorazila také černě lakovaná zpětná zrcátka, jediná v ČR nabízená výbava Summum pak standardně zahrnuje ještě 18palcová litá kola Neso Diamond Cut, unikátní kožené čalounění Sport s kontrastními švy nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Se stejnými prvky jsou spjaty také v úvodu zmiňované pětiválce, kdy ten 2,4litrový dieselový dává k dobru stejných 190 koní jako čtyřválec Drive-E. Počítat pak sice můžete s vyšším točivým momentem (420 Nm versus 400 Nm), nicméně s ohledem na archaický šestistupňový automat se sprint z klidu na stovku uskuteční až za 8,8 sekundy, spotřeba pak činí 5,7 l/100 km. Vše pak rámuje cena 1 172 900 Kč.
Přesunout se můžeme k vrcholu nabídky, tedy k 2,5litrovému benzinovému modelu T5, který do vínku dostal 254 koní a 360 Nm. S tímto výkonem vůz zvládne stovku za rovných 7 sekund a maximálně se rozjede na 210 km/h daných zřejmě elektronickým omezovačem. Podle norem si přitom řekne o 8,5 litru paliva na sto kilometrů, cena pro český trh pak byla stanovena na 1 201 500 Kč.
Řeč byla dosud pouze o částkách souvisejících se standardní výbavou, ve všech případech ovšem můžete sáhnout také po nesčetných doplňcích. S těmi vás nejlépe seznámí oficiální ceník (PDF 8 MB), my vypíchneme snad jen 19palcové černě lakované ráfky Bor oceněné na 22 400 Kč.
Volvo S60 Cross Country je k mání i na českém trhu s dieselovým nebo benzinovým pětiválcem. V obou případech lze přitom počítat také s pohonem všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:48 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie