Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo rozšířilo nabídku motorů Drive-E, spotřebu sráží až k 3,6 l/100 km
28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové odhalili nové dieselové verze D2, D3 a D4 i 1,5litrové benzinové čtyřválce T2 a T3. Ty slibují 122 nebo 152 koní, mání jsou jen s automatem.
Dnešním dnem se očividně roztrhl pytel s novinkami, jež jsou vázány k modelovému roku 2016. Po odhalení inovací, jež se dotkly prakticky celého modelového portfolia Škody, přitom nyní zamíříme na sever ke značce Volvo. Ani Švédové ovšem netroškařili, neboť na zoubek se podívali modelům V40, S60, V60, XC60, V70 a XC70. Opomenuty pak nebyl ani rádoby terénní derivát V40 Cross Country.
Oproti tuzemské značce ovšem změny skandinávské automobilky nejsou tak členité, zvenčí jde víceméně jen o nové laky a designy litých kol, uvnitř pak o širší výbavu. Jinak se modernizace zaměřila především na motorový prostor, ve kterém najdeme více motorů Drive-E. Naše představení začneme pod kapotou Volva V40, jenž dostalo do vínku 1,5litrové benzinové agregáty T2 a T3 i turbodiesely D2 a D3.
V rámci vonnějších oktanů je řeč o výkonech 122 resp. 152 koní, se kterými je spojena 5,4litrová, resp. 5,5litrová spotřeba a 9,8sekundové či případně 8,3sekundové zrychlení. K dispozici máme i české ceny, které startují na sumě 618 500 Kč u Volva V40. Verze Cross Country je pak k mání od 669 300 Kč, u obou motorizací je přitom standardem šestistupňový automat.
Přesunout se můžeme k dieselové části, která počítá se dvěma litry objemu a volbou mezi šestistupňovým manuálem a automatem. Varianta D2 dává k dispozici 120 koní, zatímco u D3 je možné počítat se silou 150 koní. V kombinaci s ručně řazenou převodovkou přitom spotřeba obou modelů poklesla na 3,6 l/100 km, sprint na stovku pak zabere 10,5 s, resp. 8,4 s.
Zatímco přitom noví „producenti sazí“ jsou nabízeni také pod kapotou Volva V40 Cross Country, kde lze počítat s jízdní dynamikou a spotřebou horší pouze o jednu či dvě desetiny sekundy či litru, v rámci benzinů můžeme zmínit pouze motorizaci T3. Ta startuje na sumě 702 300 Kč, přičemž se silou 152 koní zvládne sprint na stovku za 8,5 sekundy.
Zamířit můžeme o patro výše, tedy k modelům S60 a V60, kde pod označením T3 najdeme jak 1,5litrový, tak i dvoulitrový agregát. Ve všech případech lze počítat s výkonem 152 koní, které u sedanu stojí za zrychlením z klidu na stovku za 8,6 sekundy (kombi je o desetinu pomalejší). Spotřeba se pak pohybuje od 5,6 do 5,9 l/100 km.
Zásadním lišícím prvkem u obou modelů je přitom převodovka, neboť méně objemný agregát je spojen s automatem a dvoulitr s manuálem. V každém případě lze počítat s šesti stupni, což ostatně platí také pro dieselovou nabídku. Ta je navíc stejně jako u Volva V40 spojena s motorizacemi D2 a D3, které spotřebu srazily na 3,7, resp. 3,8 l/100 km.
Změny se dotkly rovněž hybridního provedení V60 PHEV, které bylo nově pojmenováno D6 Twin Engine, čímž lépe odpovídá stávající nomenklatuře značky. A aby toho nebylo málo, pak můžeme poreferovat také o rozšíření nabídky modelů XC60, V70 a XC70, které počítají nejen s již zmiňovaným motorem D3, tak rovněž s dieselem D4 o výkonu 190 koní.
Tím můžeme dnešní příval skandinávských novinek uzavřít, za bližšími informacemi vás odkážeme ke konkrétním ceníkům, které si můžete stáhnout z oficiálních stránek českého zastoupení Volva. Samotné vozy pak dorazí ve druhé půli května.
Volvo rozšířilo nabídku motorů Drive-E...
...přičemž nejvíce se tyto změny dotkly modelů V40 a V40 Cross Country
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie