Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 | Petr Prokopec
Přijde vám to ujeté? V tom pro změnu nejste sami vy, přesto jde o dokonalý odraz reality. Švédové místo toho, aby se snažili zákazníky přesvědčit o atraktivitě svých elektrických aut, žádají EU o to, aby setrvala u zakazování jakýchkoli alternativ jemu i ostatním.
Volvo nikdy nebylo značkou, pro kterou by se klientela rozhodovala primárně na základě pohonných jednotek. Jistě, Švédové sice nabízeli sportovní deriváty některých svých modelů a po nějaký čas byli dokonce spojováni s osmiválcem od Yamahy. Jenže to bylo podstatné jen pro pár zákazníků, většina z nich měla priority nastavené trochu jinak. Volvo tak bylo spíš alternativou k německé lize tvořené Audi, BMW a Mercedesem, než že by bylo jejich přímým soupeřem.
Před pár lety nicméně Švédové zavětřili příležitost, která by celou branži usadila na stejnou startovací čáru. A protože v té době již spadali pod čínské Geely, v podstatě by i měli výhodu. Zřejmě i proto se začali razantně distancovat od spalovacího pohonu a prosazovat elektromobilitu. Ve své misi už zašli tak daleko, že letos v březnu vyrobili vůbec poslední auto osazené dieselovým motorem. A ještě dřív oznámili, že se spalovacími auty skončí „bez jakýchkoli kdyby a ale” do roku 2030.
Od té doby se ale odehrálo mnohé, a tak už to neplatí, „kdyby a ale” nakonec zvítězila. To ovšem neznamená, že by znovu místo elektrické bible začali svá rozhodnutí konzultovat se zdravým rozumem. Rok 2030 je moc brzy i na ně, ale co takhle 2035? No, to už by klapnout mohl, co?
V tomto kontextu opravdu nezarazí, že se Volvo s desítkami dalších firem podepsalo pod deklaraci, která prosí Evropskou unii, aby určitě nerušila zákaz spalovacích aut od roku 2035, jak informuje Bloomberg. Volvo tak prosí EU, aby i jemu zakázalo prodávat auta, která by zákazníci náhodou mohli ještě chtít. Ani to se firmě nehodí.
„Elektrifikace je tím největším krokem, jaký může naše branže učinit, aby snížila svou uhlíkovou stopu,“ říká i nadále šéf značky Jim Rowan, který též s oblibou mění postoje, jak se to zrovna hodí. Jak to s tím snížením reálně je, automobilka ví, přesto hraje hry s nulovými emisemi, čímž vlastně jen říká, že EU požadovaná 100procentní redukci emisí k roku 2035 je beztak reálně nedosažitelná.
Je to celé jedna velká absurdita, která žádného zákazníka nepřitáhne a řadu jich odradí. Což je nejspíš i důvod, proč se k Volvu žádná další velká automobilka nepřipojila, svůj podpis na onu deklaraci z výrobců aut zanesl už jen Rivian. Ten ale skutečně nemá co ztratit. Mezi 49 dalšími firmami pak najdeme třeba Uber nebo Ikeu.
Máme v kontextu s podobnými iniciativami tendenci vyzývat k bojkotu zúčastněných značek, neboť o nic jiného si to neříká. Do Ikey už po dnešku určitě nevstoupíme, tedy dokud nás nepřestane „vychovávat”, navíc v oboru, kterému ani nemůže rozumět a který mu může být putna. Ale zkusíme to jinak - kašlete na bojkoty, pusťte podobné blázny z hlavy a kupujte u těch, kteří vás nechají žít, starají se o svůj byznys a vaše maximální blaho. Volvo to už dlouho není a dál ničím takovým být nemíní. Hůl rozumného člověka nad touto značkou musela být dávno zlomena, ale pokud jste dosud váhali...
Volvo na tom musí být opravdu hodně špatně, když si do svého vedení nedokázalo dosadit nikoho lepšího než Jima Rowana. I když vlastně je to frajer - raději dál pojede své elektrické evangelium, než aby se začal chovat jako racionálně uvažující obchodník. Foto: Volvo
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 3 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha 10:00
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech včera 15:00
- MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi včera 10:00
- BMW R 12 S: pocta ikoně včera 09:40
- MS Women - WorldWCR 2025 - 25 startujících žen 19.12.2024
Nejnovější články
- Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před 8 minutami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 3 hodinami - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
před 4 hodinami - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
před 5 hodinami - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.21. 10:39 - Truck Daškam
- Chlubítko univerzální 12.21. 09:54 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.20. 18:03 - Zajda
- BMW Divize 12.20. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 14:33 - Stepan
- Volkswagen obecne 12.20. 12:39 - řidičBOB
- Politický koutek 12.19. 15:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 12.19. 09:13 - Zajda