Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo Polestar: ostří Švédové vsadí i na naftu a elektřinou poháněnou zadní osu
12.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S příchodem nových motorů Drive-E je třeba u sportovních modelů suplovat ztrátu válců. Nízkého výkonu se ale prý nemusíme bát.
Pro skandinávskou automobilku byl příchod modelu S60 Polestar srovnatelný snad jen se slavným krokem Neila Armstronga. Automobilka, jež dosud stavěla hlavně na bezpečnosti, totiž zaujala sportovní fanoušky po celém světě. Řadu z nich však záhy zklamala, když ostrý sedan nabídla jen na australském trhu. Od Protinožců však nakonec Volvo S60 Polestar vyrazilo do celého světa, přičemž záda mu kryl kombík s identickým výkonem 350 koní.
Mohlo by se tedy zdát, že divizi Polestar již nic nestojí v cestě za slávou, snad až na jeden fakt. Oba modely totiž pohání třílitrový šestiválec, tedy pohonná jednotka, která u Volva dostala definitivního padáka. Ve sportovním oddělení tedy musí pracovat s novou rodinou Drive-E, jež s ničím větším než dvoulitrovým čtyřválcem nepočítá. Podle šéfa Polestaru to ovšem není problém, ba právě naopak.
Očekává se totiž, že do hry bude zapojen také elektromotor, který by poháněl zadní nápravu. Mimo to by navíc vylepšil křivku točivého momentu, jenž je u pohonných jednotek s malým objemem velmi plochá v nízkých otáčkách. Díky adopci „zelené technologie“, pod kterou spadají třeba hřídele s nízkým třením, pak má být dosaženo vysokého výkonu i z pouhých dvou litrů.
Elektromotor ovšem nebude jedinou novinkou pod kapotou ostrých modelů Volva, kromě toho chce totiž Polestar představit rovněž dieselovou verzi. Jelikož však ani ta již nebude spoléhat na pětiválec, dá se s dráty a cívkami počítat také v jejím případě.
Kromě nových motorů pak divize Polestar chystá rovněž další modely, jež by nesly její logo. Ty však hned tak nedorazí, neboť prim bude i nadále hrát poladěná dvojice S60/V60.
Modely S60 Polestar a V60 Polestar jsou jen prvními vlaštovkami. Ty příští však již vsadí na hybridní techniku a možná i dieselové motory
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis