Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo otáčí, XC90 Polestar nakonec bude. Zájem o novou XC90 je obrovský
17.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédská sportovní divize chce rozšířit své portfolio. Nejprve přijde sportovní V40, poté výkonná SUV XC60 a 90.
Prakticky okamžitě po virtuálním debutu nového Volva XC90 zazněly internetem hlasy, které se ptaly na příchod verze Polestar. Možnost vzniku takového vozu ovšem Volvo zprvu rázně odmítlo, pokochat jsme se tak mohli maximálně neoficiální ilustrací s tím, že obraz budoucí reality tím pravděpodobně nehledíme. Nakonec to ovšem vypadá, že si Švédové buď celou záležitost rozmysleli, anebo bylo zamítavé prohlášení od počátku klamné a mělo jen odvést pozornost od věcí budoucích k současnému standardu.
Podstatné nakonec může být i extrémně vřelé přijetí XC90 jako takové. A nemluvíme nyní jen o rychlém rozprodání drahé First Edition, vysoký zájem o vůz trvá - aktuálně Švédové hlásí, že kvůli zájmu o XC90 rozjíždí třetí směnu a nabírají 1 300 nových zaměstnanců, aby v továrně v Torslandě zvládli vyrobit 300 tisíc aut ročně. Něco takového pochopitelně dává mentální i ekonomickou sílu pustit se do práce na dalších variantách a tak možná jen Volvo čekalo, s jakým zájmem se XC90 nakonec setká. Ať je však již pravda taková, maková nebo třeba hrachová, jistotou nyní je, že XC90 Polestar bude.
O příchodu novinky se rozhovořil šéf sportovní divize Christian Dahl během své návštěvy Austrálie, kde Volvo závodí v tamním šampionátu s notně upraveným modelem S60 V8. Daná pohonná jednotka samozřejmě do produkce nezamíří, získané zkušenosti však tým Polestar ze závodních okruhů na veřejné silnice přenese. Je ovšem otázkou, ve kterém modelu je uvidíme - prozatím je totiž na vybraných trzích k mání jen dvojice S60 a V60.
Divize Polestar v tomto směru již dříve naznačovala, že příštím kandidátem by se mohlo stát Volvo V40. Dahl ovšem uvedl, že pozornost se nyní spíše soustředí na segment vozů SUV. Začínat se prý bude s něčím menším, očekávat tedy můžeme příchod sportovního XC60. Po něm by ovšem mělo dorazit právě novogenerační Volvo XC90.
Pohánět je přitom má nová verze motorů Drive-E, na které Volvo spolupracuje právě s týmem Polestar. První takovou ukázku jsme viděli před pár dny, kdy jsme mohli informovat o třikrát přeplňované verzi, jež produkovala 450 koní. Tolik výkonu sice produkční verze nedostane, stávající šestiválec naladěný na 350 koní však má být překonán.
Dahl přitom dodává, že „jde o malý motor. A pokud je implementován do vozu velkého jako S60, pak máte plno možností, co dělat třeba se zavěšením. Navíc jakmile se modely S60 a V60 nastěhují na novou platformu SPA, pak se budou dít velké věci. Jde totiž o opravdu fantastické šasí.“ Jsme na to zvědavi...

Volvo XC90 Polestar se zatím ukázalo na neoficiální ilustraci, reálnou verzi bychom měli spatřit během příštích pár let
Zdroje: Volvo, Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 7 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 8 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 10 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 11 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva