Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo nabídne 600koňová auta s dvoulitrovým čtyřválcem, S90 a V90 Polestar
6.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li 600 koní v supersedanu vyrobeném jinde něž v Německu či USA, Volvo by mohlo být zajímavou volbou. Stále ale bude mít jen čtyři válce.
Vrcholové verze nových vozů Volvo XC90, S90 a V90 jsou označeny T8 a nabídnou čtyři stovky koní. Přesto je jejich základem čtyřválcový motor. Pod T8 se ale skrývá hybridní systém, takže pořádný kus z oněch čtyř stovek jsou koně elektrické. Od prosince loňského roku víme, že by měly vzniknout i verze S90 a V90 Polestar.
Podle šéfa vývoje značky Volvo Petera Mertense by tyhle verze mohly mít 600 koní, a to stále za použití dvoulitrového čtyřválcového motoru pod přední kapotou. Ten by měl mít kompresor a dvě turbodmychadla s elektrickou dopomocí a měl by nabídnout okolo 450 koní. O zbytek by se měl postarat elektromotor, umístěný na zadní nápravě; současný elektromotor verze T8 by měl být nahrazen silnějším.
Snaha Volva konkurovat BMW M5 a Mercedesu-AMG E 63 je zcela pochopitelná, jenže tyto vozy mají pro podobná čísla přeplňované osmiválce. 450 koní z dvou litrů objemu znamená zhruba 225 koní na litr; ne že bychom něco takového ještě neviděli, ale pořád tu zůstává otázka spolehlivosti takhle extrémně vyšponovaného motoru.
A také existuje otázka, nakolik budou zájemci ochotni za hromadu peněz akceptovat jen čtyřválec, byť s celkovým výkonem systému u šesti stovek koní, když konkurence nabídne starou dobrou V8. Spotřebě paliva v jednotkách litrů na 100 km stejně nikdo nebude věřit, už nyní je normovaných 1,9 litru u T8 naprosto nereálná hodnota.
Jak to dopadne, se zatím nechme překvapit, na S90 a V90 Polestar si počkáme ještě nejméně dva roky. Nejen pro fanoušky Volva ale bude tohle čekání jistě stát za to, protože dostat takový výkon z pouhého dvoulitru bude technicky velmi zajímavé.
Volva S90 a V90 Polestar se již dříve ukázala na několika neoficiálních ilustracích
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před hodinou - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva