Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní

Pohonná jednotka zaměřená na emise CO2 dorazí na přelomu let 2015 a 2016. Podívat se přitom má pod kapotu modelů V40, S60, V60 a XC60.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní

24.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pohonná jednotka zaměřená na emise CO2 dorazí na přelomu let 2015 a 2016. Podívat se přitom má pod kapotu modelů V40, S60, V60 a XC60.

Pro švédsko-čínskou automobilku jsou emise CO2 jednou z nejzásadnějších oblastí při vývoji nových modelů. Platí to pochopitelně hlavně na evropských trzích, kde je každý gram CO2 nad limit stanovený EU je patřičně zpeněžen. Proto ostatně Volvo přišlo se záměrem, který počítá s likvidací všech motorů s pěti, šesti nebo osmi válci. Na jejich místo pak přijdou pohonné jednotky rodiny VEA (Volvo Engine Architecture), které počítají maximálně se čtyřmi válci a dvoulitrovým objemem.

Důležité je ovšem slovo „maximálně“, neboť pouze čtyřválci snaha o downsizing skončit nemá. Kromě nich totiž Volvo někdy v závěru roku 2015 nebo na počátku roku 2016 představí světu také svůj nový tříválec. Ten bude z větší pohonné jednotky přímo vycházet, přičemž odstraněním jednoho válce přijde také o půl litru objemu.

K mání bude 1,5litrový agregát v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž výkon je omezen limitem 100 koní/litr. Maximálně se tedy dočkáme 150 koní, o jejichž přenos se postará šestistupňový automat nebo manuál. Postupem času bychom se pak měli dočkat i hybridní verze, bližší informace ale značka zatím tají.

Aktuálně ovšem víme, že prvními vlaštovkami, které tříválec dostanou, budou základní verze modelů V40, S60, V60 a XC60. V prvním případě se daný záměr ještě dá pochopit, u crossoveru však použití 1,5litrového motoru budí rozpaky. Daná koncepce totiž bude mít s rozpohybováním 1 700 kg značný problém, a to ani nemluvíme o ztrátě kultivovanosti. Emise CO2 však dozajista budou sníženy, další faktory jsou na dnešním zdeformovaném trhu druhořadé...


Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní - 1 - Volvo trivalec prvni skica
Tříválec značky Volvo bude produkovat maximálně 150 koní

Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní - 2 - Volvo S60 V60 XC60 R-Design 05Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní - 3 - Volvo S60 V60 XC60 R-Design 06Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní - 4 - Volvo S60 V60 XC60 R-Design 11Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní - 5 - Volvo S60 V60 XC60 R-Design 12Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní - 6 - Volvo XC60 2013 facelift 01Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní - 7 - Volvo XC60 2013 facelift 02Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní - 8 - Volvo XC60 2013 facelift 03Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní - 9 - Volvo XC60 2013 facelift 06Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní - 10 - Volvo XC60 2013 facelift 07
Downsizingová pohonná jednotka by prý měla pohánět i základní verzi crossoveru XC60

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.