Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo již pracuje na novém tříválci, maximálně prý nabídne 150 koní
24.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonná jednotka zaměřená na emise CO2 dorazí na přelomu let 2015 a 2016. Podívat se přitom má pod kapotu modelů V40, S60, V60 a XC60.
Pro švédsko-čínskou automobilku jsou emise CO2 jednou z nejzásadnějších oblastí při vývoji nových modelů. Platí to pochopitelně hlavně na evropských trzích, kde je každý gram CO2 nad limit stanovený EU je patřičně zpeněžen. Proto ostatně Volvo přišlo se záměrem, který počítá s likvidací všech motorů s pěti, šesti nebo osmi válci. Na jejich místo pak přijdou pohonné jednotky rodiny VEA (Volvo Engine Architecture), které počítají maximálně se čtyřmi válci a dvoulitrovým objemem.
Důležité je ovšem slovo „maximálně“, neboť pouze čtyřválci snaha o downsizing skončit nemá. Kromě nich totiž Volvo někdy v závěru roku 2015 nebo na počátku roku 2016 představí světu také svůj nový tříválec. Ten bude z větší pohonné jednotky přímo vycházet, přičemž odstraněním jednoho válce přijde také o půl litru objemu.
K mání bude 1,5litrový agregát v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž výkon je omezen limitem 100 koní/litr. Maximálně se tedy dočkáme 150 koní, o jejichž přenos se postará šestistupňový automat nebo manuál. Postupem času bychom se pak měli dočkat i hybridní verze, bližší informace ale značka zatím tají.
Aktuálně ovšem víme, že prvními vlaštovkami, které tříválec dostanou, budou základní verze modelů V40, S60, V60 a XC60. V prvním případě se daný záměr ještě dá pochopit, u crossoveru však použití 1,5litrového motoru budí rozpaky. Daná koncepce totiž bude mít s rozpohybováním 1 700 kg značný problém, a to ani nemluvíme o ztrátě kultivovanosti. Emise CO2 však dozajista budou sníženy, další faktory jsou na dnešním zdeformovaném trhu druhořadé...
Tříválec značky Volvo bude produkovat maximálně 150 koní
Downsizingová pohonná jednotka by prý měla pohánět i základní verzi crossoveru XC60
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva