Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo dokonalo obrat. Spalovací auta ponechá v nabídce tak dlouho, dokud o ně bude zájem
14.11.2024 | Petr Prokopec
Je to nekonečně směšné, ale co jiného se dalo čekat? Automobilka, která hlásala, že skončí se spalovacími auty k pevně danému datu „bez ohledu na trh”, jim najednou slibuje věrnost pomalu na věčnost, alespoň v případě modelu XC90.
Letos v létě se konečně začalo prodávat nové Volvo EX90. To Švédové jako koncept ukázali již v červnu 2021, v listopadu 2022 pak představili produkční verzi. Jenže s tou byla spojena celá řada průtahů, elektrické SUV tak dorazilo až ve chvíli, kdy již muselo být i těm největším optimistům jasné, že bateriový pohon to bude mít na trhu přesně tak těžké, jak se od první chvíle zdálo.
Před Švédy tím vyvstal velký problém, neboť na elektromobilitu vsadili naprosto vše a bezy nechtěli prodávat ani hybridní auta „bez ohledu na trh” a „bez jakýchkoli kdyby a ale”. Nic z toho pochopitelně již neplatí, z někdejšího 100procentního závazku je dnes už jen plácnutí do vody stejně jako v minulé dekádě, kdy Volvo hlásalo, že od roku 2020 v souvislosti s provozem jeho aut nezemře již jediný člověk. V té době měla značka pro změnu stoprocentní důvěru v brzký příchod plně autonomního řízení.
Zatímco však nové a nové asistenční systémy jako třeba City Safety šly ruku v ruce s reputací značky jakožto výrobce nejbezpečnějších aut na světě a ve finále tak neúspěch zmíněné mise na Volvu nezanechal velký škraloup, v případě elektromobility je to daleko horší. Značka si totiž do jisté míry začala podřezávat větev, na které sedí. A protože nemůže přesednout na novou zelenější, musí si vystačit s tím, co má. Pročež obrazně řečeno bude záplatovat a záplatovat až do skonání světa. Respektive do té doby, dokud s tím klientela bude v pohodě.
EX90 tak již není zmiňováno jako nástupce spalovacího SUV XC90, místo toho vedle sebe mají oba vozy koexistovat po předem neomezený čas. „Budeme pokračovat v modernizaci XC90 tak dlouho, dokud zde bude poptávka. Je to pro nás velmi důležitý vůz,“ sdělil kolegům z britského Auto Expressu zástupce značky. A uvedl další důvod, proč se Volvo k názorovému veletoči muselo snížit. „Kupci EX90 a XC90 totiž nejsou ti samí lidé,“ uvedl. Bez spalovací nabídky by tak automobilka přišla o zákazníky, které by dál neměla čím oslovit.
Co bude dál, je pochopitelně otázkou. Nebylo by ale nakonec překvapivé, kdyby se Volvo začalo vracet ke spalovacím motorům v ještě větší míře. Na rozdíl od mnohé konkurence, která se spálila podobně, má totiž výhodu v mateřském Geely. To chce být díky spolupráci s Renaultem pod hlavičkou firmy Horse jedním z největších světových výrobců benzinových i dieselových jednotek. Švédové tak mohou počítat s otevřenými sklady a tedy klidně i s novými motory pro XC90.



XC90 se letos dočkalo již druhého faceliftu. Protože má ale pokračovat tak dlouho, dokud jej zákazníci budou kupovat, nejspíš v příštích letech na další modernizace dojde. Ještě abychom se tak dočkali úplně nové generace... Foto: Volvo
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
před 10 hodinamiAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včeraKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
včera
Nejnovější články
Focus už na některých trzích skončil a nejde ho objednat. Ford ho má zabít všude, to pak teprve pozná „nudu”
před 6 hodinamiNěmci radí krajanům: Elektromobil si teď rozhodně nekupujte, sází ale na velmi ošidnou kartu
před 8 hodinamiŠéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
před 9 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
před 10 hodinami„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva