Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen XR1: malý sporťák s motorem z GTI má překonat i Porsche 911
9.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přepracovaný hybrid XL1 má zdolat stovku za 4,6 sekundy a rozjet se až na 305 km/h. Se spotřebou 4 l/100 by přitom byl úspornější než Golf TDI.
Není tomu dávno, co mezi nejdůležitější parametry sportovních vozů patřil jen výkon, zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlost. Případně pak ještě zvládané přetížení v zatáčkách a schopnost zastavit na co nejkratší vzdálenosti. S ohledem na ekologii vynucovanou těmi či oněmi zákonodárci ovšem i u této sorty automobilů začíná na vážnosti získávat spotřeba, samozřejmě co nejnižší. Jenže ta jen stěží může jít ruku v ruce se zběsilou akcelerací nebo útokem na maximálku, ať se nám již výrobci snaží nabulíkovat cokoliv.
Tím rozhodně nechceme naznačit, že s lehkou nohou na plynu nebude možné s údajně plánovaným Volkswagenem XR1 jezdit za udávané 4 litry na 100 kilometrů. Pokud ovšem budete chtít pokořit standardní Porsche 911 a dosáhnout zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy a nejvyššího tempa 305 km/h, bude od vás přepracovaný hybridní model XL1 chtít paliva dozajista více. A to navzdory karbonové karoserii slibující nízkou hmotnost.
Úvahou o žíznivosti jsme ovšem tak trochu přeskočili samotný fakt, o kterém aktuálně informují kolegové z magazínu Car. Tedy že Volkswagen prý plánuje představení nového modelu XR1, který na základech už zmíněného dieselového hybridu postavil sportovní kupé s dvoulitrovým turbem pod kapotou. Oficiálně sice projekt ještě nedostal zelenou, vedení koncernu však na dvoudveřový a dvoumístný sporťáček prý pěje jen samou chválu. A to by již výrobu alespoň v limitovaném počtu naznačovat mohlo, za což bychom značce byli vděčni.
I přes zkreslovanou spotřebu se totiž XR1 zdá být opravdu zajímavým počinem. Volkswagen by totiž při jeho výrobě využil zkušeností s pečením karbonu, ze kterého je XL1. Na jeho základech by navíc sportovní verze stála, s ohledem na plánované středové uložení přeplňovaného dvoulitru a automatu DSG z Golfu VII GTI je ovšem nutností prodloužení a rozšíření platformy i karoserie.
Tyto změny by přinesly nějaká ta kila navíc, XR1 ovšem přes palubu hodí elektromotor a baterie. Celkově tak hmotnost poklesne o 100 kg. Vzhůru výklopné dveře přitom mají být zachovány, stejně jako kamery suplující zpětná zrcátka. Zadní 17palcová kola (vpředu jsou šestnáctky) ale přijdou o kryt a na jejich výrobu VW kvůli ceně nevyužije magnesium, nýbrž hliník.
Ze stejného důvodu pak zmizí i karbon-keramické brzdy, ty by ovšem Volkswagen mohl nabídnout za příplatek. Tedy za předpokladu, že vůz s cenovkou okolo 46 000 Eur (cca 1,2 milionu korun) nakonec opravdu schválí do sériové výroby. Chcete jej? My rozhodně ano.
Svým vzhledem a především výkony by Volkswagen XR1 zapůsobil mnohem příznivěji než hybridní XL1. Jeho výroba však nebyla oficiálně potvrzena
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
včera - Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch