Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen XL2: čtyřmístná verze XL1 nabídne více koní i kil, spotřeba se nezmění
18.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hybrid nabídne více sedadel, které hmotnost zvednou téměř na tunu. Nahoru proto půjde výkon, cena pak dozajista přesáhne tři miliony korun.
Hybridní Volkswagen XL1 se dnes již jednou na paškál dostal, podle prvních informací by totiž měl ovlivnit také vzhled a techniku chystané osmé generace modelu Golf. Mimo to bude ovšem také předcházet nové verzi, která již ve svých útrobách neubytuje pouze dvojici pasažérů, ale hned čtyři cestující. Ti budou i nadále třít ramena pěkně o sebe, neboť co nejmenší šířka je klíčovým elementem vozu. Jen se nově dočkáme dvou řad sedadel za sebou, přičemž k těm zadním budou přístup zajišťovat dveře otevírané proti směru jízdy.
Je samozřejmě otázkou, zda ty přední se budou vyklápět vzhůru jako u originálu, v tomto směru však již informační prameny nic konkrétního nezmiňují. Zamířit tedy můžeme pod povrch, kde se mají objevit stejné přední a zadní pomocné rámy. Převzato bude také zavěšení a brzdový systém, středová část vozu však bude kompletně přepracována, což se týká také karbonového monokoku.
Pod kapotou by se pak měl znovu objevit 0,8litrový dieselový dvouválec, jeho výkon však s největší pravděpodobností lehce naroste ze stávajících 48 koní. To samé pak čeká elektromotor aktuálně produkující koní 27, zvětšení kapacity ale dočkají také lithium-iontové baterie, jež dnes dokáží uchovat 5,5 kWh. Důvodem je přitom ve všech případech vyšší hmotnost.
Očekává se totiž, že oproti 795 kilogramům originálního Volkswagenu XL1 bude čtyřmístná verze vážit přibližně 940 kg. Osmdesát kilo totiž má přihodit jeden extra pár sedadel, o dalších 50 kg se pak zasadí zmiňované „sebevražedné“ dveře. Kvůli větším bateriím lze čekat vyšší hmotnost také u hnacího ústrojí, elektrický systém vážící 105 kilogramů by ale měl zůstat nezměněn.
Jelikož kila navíc bude kompenzovat vyšší výkon, máme očekávat také stejná data týkající se spotřeby nebo jízdní dynamiky. Stovku by tak novinka, která zřejmě adoptuje název XL2, měla zvládnout za 12,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 160 km/h. Žíznivost by pak měla činit stejně nereálných 0,9 l/100 kilometrů, mohla by však klidně i poklesnout - je hlavně dílem papírových čachrů.
Posun výše ovšem můžeme čekat na poli cenovém, což z hybridní novinky dělá záležitost pro horních 10 tisíc. Nesmíme totiž zapomínat, že již dvoudveřová verze stojí šílených 110 000 Eur (cca 3 miliony korun). Čtyřdveřový model bude ještě dražší.
Volkswagen XL1 se dočká bratříčka, který nabídne čtveřici sedadel i vyšší výkon. Zároveň však přitom ztloustne a podraží
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 42 minutami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 2 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva