Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen XL Sport: ex-šetřílek dostal 200 koní, jede 270 km/h
1.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Sportovní verze osazená motorem Ducati zvládne stovku za 5,8 s, uvnitř pak nabízí sportovní sedadla a záplavu karbonových vláken.
Noc koncernu Volkswagen je v plném proudu, pročež vám můžeme představit některé novinky ještě před zahájením samotného pařížského autosalonu. Jednou z nich samozřejmě byla nová Škoda Fabia, kromě českého hatchbacku však v romantickém městě nad Seinou nechybí ani koncepční Volkswagen XL Sport. O tom jsme se poprvé zmiňovali již před rokem, kdy měl být prvním plodem spolupráce s nově zakoupenou značkou Ducati.
V mezičase se ovšem na sportovní verzi poněkud zapomnělo, zvláště když v poslední době vylezly na světlo světa zvěsti o čtyřmístné verzi, která by mohla dostat název XL2. Ta ale nadále zůstává ve fázi zvažování či případně počátečního vývoje, pročež ji aktuálně můžeme vypustit z hlavy a místo ní svou pozornost zaměříme právě na VW XL Sport.
Ten má skutečně pod kapotou motor Ducati 1199 Superleggera V-Twin, jeho výkon však narostl z původně zvažovaných 190 koní na rovné dvě stovky. Spárován je přitom se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a točit zvládne neskutečných 11 000 otáček. Není tedy divu, že sprint z klidu na stovku absolvuje za pouhých 5,8 s.
Mnohem působivější je ovšem na vůz s výkonem 200 koní nejvyšší rychlost, která činí 270 km/h. Za tím přitom stojí nejen pohonné ústrojí, ale také příkladná aerodynamika (koeficient odporu vzduchu Cd činí pouhých 0,258) a nízká hmotnost. Ta činí 890 kilogramů, přičemž značný podíl na tom má karoserie z karbonem zesílených plastů.
Mimo to pak můžeme poreferovat o 18palcových magnéziových kolech, jež obouvají pneumatiky o rozměru 205/40 vpředu a 265/35 vzadu, nebo o karbon-keramických brzdách. Za nízkou hmotností ovšem stojí i titanové hřídele, zatímco zadní zavěšení typu pushrod vylepšuje stabilitu vozu v zatáčkách i vysokých rychlostech.
Po otevření výklopných dveří můžeme spatřit záplavu karbonových dekorů, digitální přístrojový štít, volant se zploštělou spodní částí či skořepiny pro dvojici cestujících. Sportovní je tedy nová verze skrz naskrz, otázkou je však sériová výroba. O té totiž tisková zpráva nemluví, stejně jako nezaznělo nic konkrétního ani od vedení VW.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.















Na pařížském autosalonu se překvapivě objeví i Volkswagen XL Sport, tedy verze osazená motorem z Ducati o výkonu 200 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 5 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 8 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva