Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen XL Sport: ex-šetřílek dostal 200 koní, jede 270 km/h
1.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Sportovní verze osazená motorem Ducati zvládne stovku za 5,8 s, uvnitř pak nabízí sportovní sedadla a záplavu karbonových vláken.
Noc koncernu Volkswagen je v plném proudu, pročež vám můžeme představit některé novinky ještě před zahájením samotného pařížského autosalonu. Jednou z nich samozřejmě byla nová Škoda Fabia, kromě českého hatchbacku však v romantickém městě nad Seinou nechybí ani koncepční Volkswagen XL Sport. O tom jsme se poprvé zmiňovali již před rokem, kdy měl být prvním plodem spolupráce s nově zakoupenou značkou Ducati.
V mezičase se ovšem na sportovní verzi poněkud zapomnělo, zvláště když v poslední době vylezly na světlo světa zvěsti o čtyřmístné verzi, která by mohla dostat název XL2. Ta ale nadále zůstává ve fázi zvažování či případně počátečního vývoje, pročež ji aktuálně můžeme vypustit z hlavy a místo ní svou pozornost zaměříme právě na VW XL Sport.
Ten má skutečně pod kapotou motor Ducati 1199 Superleggera V-Twin, jeho výkon však narostl z původně zvažovaných 190 koní na rovné dvě stovky. Spárován je přitom se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a točit zvládne neskutečných 11 000 otáček. Není tedy divu, že sprint z klidu na stovku absolvuje za pouhých 5,8 s.
Mnohem působivější je ovšem na vůz s výkonem 200 koní nejvyšší rychlost, která činí 270 km/h. Za tím přitom stojí nejen pohonné ústrojí, ale také příkladná aerodynamika (koeficient odporu vzduchu Cd činí pouhých 0,258) a nízká hmotnost. Ta činí 890 kilogramů, přičemž značný podíl na tom má karoserie z karbonem zesílených plastů.
Mimo to pak můžeme poreferovat o 18palcových magnéziových kolech, jež obouvají pneumatiky o rozměru 205/40 vpředu a 265/35 vzadu, nebo o karbon-keramických brzdách. Za nízkou hmotností ovšem stojí i titanové hřídele, zatímco zadní zavěšení typu pushrod vylepšuje stabilitu vozu v zatáčkách i vysokých rychlostech.
Po otevření výklopných dveří můžeme spatřit záplavu karbonových dekorů, digitální přístrojový štít, volant se zploštělou spodní částí či skořepiny pro dvojici cestujících. Sportovní je tedy nová verze skrz naskrz, otázkou je však sériová výroba. O té totiž tisková zpráva nemluví, stejně jako nezaznělo nic konkrétního ani od vedení VW.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Na pařížském autosalonu se překvapivě objeví i Volkswagen XL Sport, tedy verze osazená motorem z Ducati o výkonu 200 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB