Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal budoucí náhradu Passatu kombi, ohromí hlavně prostorem uvnitř
20.11.2019 | Mirek Mazal
Passat je dnes v Evropě bezpečně nejoblíbenějším autem střední třídy, ani časy jeho slávy ale nepotrvají věčně. Jeho náhrada bude téměř jistě elektrická a VW ji nyní ukázal v koncepční podobě.
Volkswagen si trochu nečekaně vybral autosalon v Los Angeles pro odhalení svého sedmého konceptu postaveného na platformě MEB. Návštěvníci autosalonu poprvé uvidí vůz nazvaný ID. Space Vizzion. Jedná se o elektrický model se sportovním nádechem ukazující možnou budoucí náhradu kombíku Passat Variant.
Zatímco koncept je vybaven motorem o výkonu 205 kW (279 koní) uloženým vzadu, produkční model by mohl být vybaven i druhým agregátem zvyšujícím celkový výkon až na konečných 265 kW neboli 360 koní mířících na všechna kola. Díky baterii s kapacitou 82 kWh se koncept vyznačuje odhadovaným dojezdem 483 kilometrů dle amerického cyklu EPA a 590 kilometry odpovídajícími měření dle evropského WLTP. Zhruba půl hodiny by mělo trvat dobití k hodnotám okolo 80 % možnosti akumulátoru. Maximální rychlost plnohodnotného elektromobilu je omezena na 175 km/h s možností zrychlit na stovku za méně než 5 sekund.
Pokud jde o vzhled, Space Vizzion je ze dvou třetin klasický kombík, zbytek evokuje spíše SUV. Slovy výrobce kombinuje „aerodynamický design Gran Turisma s prostorností a všestranností SUV“. Objektivněji působí jednotlivé proporce, které jsou 4 958 milimetrů na délku, 1 529 milimetrů na šířku a 1 897 milimetrů do stran a nesmíme opomenout rozvor 2 964 milimetrů. Podařilo se snížit koeficient odporu vzduchu Cd k hodnotě 0,24.
Celkový vzhled přídě charakterizují bílé štíhlé světelné pásy, osvětlené logo VW, matrixové světlomety IQ Light, voštinové LED pro denní svícení a absence mřížky chladiče. Hladké boky přišly o kliky dveří, místo nich má vozidlo osvětlené dotykové povrchy reagující na detekci pohybu pomocí sytému Keyless Advanced napojeného na klíč nebo spárovaný mobilní telefon. Když se oprávněná osoba dotkne stanovené plochy, světlo zapulzuje, dotyková podložka zavibruje a dveře se otevřou.
Pohledem zezadu vidíme výraznější střešní spojler a níže sportovní difuzor. Přes celou šířku zadní partie vede průhledný červený světelný proužek propojený s členitými koncovými světly LED. Všechny světelné prvky konceptu se aktivují po odemčení automobilu.
V interiéru jsou všechny jízdní informace zobrazeny především na head-up displeji s rozšířenou realitou, který nahrazuje tradiční kokpit. Menší sekundární displej za volantem zobrazuje pouze základní informace a zbytek detailů o infotainmentu, pohodlí, internetových funkcích a nastavení vozidla ukazuje centrální dotyková obrazovka s úhlopříčkou 15,6 palce.
Uvnitř se svezou čtyři pasažéři, německá automobilka však po uvedení vozidla do výroby počítá také s pětimístnou verzi, přičemž prostor pro cestující vzadu by měl překonávat vše, co dnes koncern VW nabízí - v tomto směru má konstrukce elektromobilů velkou výhodu. Pokud jde o další podrobnosti, českého zákazníka jistě potěší dostatečně prostorný zavazadelník o objemu 586 litrů. Není to rekordní hodnota, za nedostačující ji ale nejpíše označí málokdo.
Zajímavé jsou doplňky jako použití materiálu AppleSkin, zabudování ambientního osvětlení s 30 barvami na výběr, nechybí hlasové ovládání, Smart Climate, volant s kapacitními dotykovými panely nebo zvláštnost řazení pod volantem. Multimediální interakce s řidičem usnadní signalizaci různých sdělení jako například detaily nabíjení, výzvy k brzdění, navigaci, příchozí hovory, rozloučení a podobné rozmařilosti. Vůz by se měl dostat do prodeje v průběhu příští dekády, přičemž Passat nejspíše nenahradí okamžitě, ale bude s ním nejprve na trhu koexistovat jako nyní Golf 8 v kompaktní elektromobil ID.3.












Budoucím nástupcem Passatu Variant je elektrická kombinace SUV a kombíku posazená na 22palcových kolech
Zdroj: Volskwagen
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva