Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Taigun 2016: SUV na bází modelu up! se pořádně opozdí
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ nové foto, video) Brazilský koncept má jít do prodeje až za tři roky, jen s tříválci pod kapotou. Jejich výkon zamíří výlučně na přední kola.
Tak nakonec vše potrvá trochu déle, než se původně očekávalo. Když jsme totiž naposledy informovali o Volkswagenu Taigun, zmiňovali jsme i jeho příchod na trh někdy v příštím nebo maximálně přespříštím roce. Podle vedení německého koncernu by však malý crossover měl dorazit až v roce 2016. A to ještě za předpokladu, že vše půjde podle plánu. Je to přitom trochu zvláštní - rýsovací prkno už vůz opustil, testovací prototypy dokonce byly k dispozici i některým novinářům, přesto má trvat ještě tři roky, než se auto objeví v prodeji.
Brzy je tak zatím i na technické parametry. Aktuálně je totiž jedinou jistotou fakt, že pod kapotou nalezneme pouze tříválcové benzinové a dieselové motory, ostatně stejně jako v modelu up!, z něhož Taigun vzejde. Ty budou primárně spojeny s šestistupňovým manuálem, za příplatek ovšem bude možné sáhnout také po automatu DSG. Chybět pak nemá ani varianta spalující zemní plyn, přičemž stejně jako předchozí verze bude výkon posílat jen na přední kola.
Po stránce rozměrů by nový Taigun měl na délku přesáhnout platformu dárcovského Volkswagenu up! o 51 milimetrů (celkem má 2 470 mm), zatímco rozchod kol činí 1 427 mm vpředu a 1 422 mm vzadu. Změněna pak dozajista bude světlá výška, v tomto směru ovšem automobilka žádná data nezveřejnila. To ale není případ délky 3 859 mm, šířky 1 728 mm a výšky 1 570 mm.
Samotná výroba pak má probíhat v brazilském Sao Paulu, kde se budou montovat levostranné varianty, zatímco v indické Púně mají na svět přicházet pravostranné modely. Volkswagen ovšem zvažuje i otevření třetí linky v ruské Kaluze, která zřejmě bude zásobovat evropské trhy. Na nich se přitom Taigun bude muset utkat se sourozencem, Volkswagenem Cross up!, který už se klientelu z řad „freestylových měšťanů” snaží oslovit dnes.
Koncepční Volkswagen Taigun se ukázal na nové sadě fotografií. Do jeho výroby však zbývají ještě nějaké tři roky
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 24 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 21 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva