Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen se zbaví nejméně 20 procent zaměstnanců v administrativě, výroba v Německu se propadla o 36 procent
7.12.2023 | Petr Miler
„Je křišťálově jasné, že v mnoha oblastech budeme muset pracovat s menším počtem lidí,” sdělil zaměstnancům VW šéf firmy Thomas Schäfer. Divit se tomu nemůže asi nikdo soudný - Němci zaseli vítr a teď sklízí bouři.
Kdo to jen mohl čekat, chce se sarkasticky pronést na úvod tohoto článku. Rozumnější část lidí pohybujících se v automobilovém průmyslu už léta vidí jednoduchou rovnici: Tlak na zavádění nechtěných a drahých technických řešení způsobí menší prodeje, ty se logicky postarají o nižší výrobu a spolu s dalšími faktory nevyhnutelně povedou k propouštění a navazujícím ekonomickým problémům. Celý automobilový sektor se zkrátka zmenší se všemi následky, které to přinese.
Pokud někdo tvrdil opak, docela by mě zajímalo, na základě čeho si to myslel. Na každý pád se mýlil. Kroky automobilek z poslední doby jsou toho důkazem a německý Volkswagen budiž zářným příkladem. O propouštění zejména mezi dělníky, kde už přestalo stačit i zastavení náboru, se v posledních měsících mluvilo mnohokrát. Teď došlo i na zaměstnance v administrativě, neboť kde není tolik výroby, není třeba ani tolik „papírování”.
Agentura Reuters tak s odvoláním na interní materiály VW informuje, že firma plánuje snížit náklady na administrativní pracovníky o pětinu, což spolu s průběžným zvyšováním mezd povede k odchodu více než pětiny lidí. Uvedl to management ve zprávě pro zaměstnance, ke které se agentura Reuters včera dostala. Vedení firmy v tomto případě očekává, že k redukci dojde jen zastavením náboru (tedy průběžnými odchody zaměstnanců a jejich nenahrazením), výsledek je ale stejný. A v minulosti jsme nejednou viděli, jak tyto relativně optimistické plány letí komínem. V momentě, kdy o práci v oboru začne být nouze (a to se tu děje), lidé přestanou s takovou lehkostí opouštět své pozice a dojde jen na plánované odchody do penze. Ty k redukci nestačí a propouštění mladších zaměstnanců je pak nevyhnutelné.
Tento krok je součástí snah firmy snížit náklady značky VW o 10 miliard Eur (cca 243 miliard Kč) do roku 2026, neboť za současného stavu je firma podle jejího šéfa Thomase Schäfera „nekonkurenceschopná”. „Je křišťálově jasné, že v budeme ve Volkswagenu muset pracovat v mnoha oblastech s menším počtem lidí,” stojí v Schäferově poznámce ve zprávě pro zaměstnance. „To neznamená více práce pro méně lidí,” říká dále - je tu prostě méně práce, na kterou je třeba méně lidí.
Hlavní problém je dnes v tom, že výroba firmy v Německu dramaticky poklesla a dostat se k dřívějšímu odbytu se ne a nedaří. Šéfka podnikové rady VW Daniela Cavallo k věci uvedla, že produkce je stále hluboko pod historickým průměrem, propadla se o víc jak třetinu. „Na konci listopadu, tedy po 11 z 12 měsíců, jsme vyrobili 453 000 vozidel,” řekla s tím, že může jen doufat, že se podaří pokořit alespoň hranici 500 000 vyrobených vozů. I to ale bude hluboko pod ročním průměrem 780 tisíc vyrobených aut v letech 2010 až 2020, přesněji jde o 36 procent.
Dohoda o konkrétním způsobu redukce zaměstnanců má být uzavřena do konce roku. Co k tomu dodat? Někteří na to přišli dříve, další už hodně dávno a jiní to zjevně zjišťují až nyní.



VW vsadil příliš mnoho na polomrtvé koně, jako je model ID.3. Následky byly nevyhnutelné, a jsou tedy dnes nepřekvapivé. Foto: Volkswagen
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 4 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 5 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 7 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 8 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 14:02 - pavproch
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB