Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW pracuje na nejrychlejším Golfu všech dob, byla by to sympatická rozlučka s jednou legendou
6.6.2024 | Petr Prokopec
Dny Golfu, jak ho známe, se zdají být sečteny, to ale ještě neznamená, že se nemusíme dočkat ničeho zajímavého. Přímo VW potvrdil, že po Golfu GTI Clubsport vyvíjí také Golf R Clubsport, jeho budoucnost je ale pořád nejasná.
Tento týden Volkswagen představil Golf GTI ve verzi Clubsport. Jde tedy o ostřejší provedení světoznámého hot hatche, které disponuje výkonem 300 koní či podvozkem uzpůsobeným k okruhovému využití. Zda stanoví nějaké ty traťové rekordy, se dá těžko odhadovat, ovšem rychlejší než Honda Civic Type-R zřejmě nebude. Němci ale dost možná se svým kompaktem nakonec Zelené peklo přece jen ovládnou. Martin Hube, mluvčí značky, totiž kolegům z Road & Track sdělil, že VW pracuje také na Golfu R Clubsport.
Stejně jako GTI i „eRko“ používá přeplňovaný dvoulitr, ten však byl naladěn na 320 koní. Či v případě loni představené limitované verze R 333 ještě na trochu vyšší výkon. Veškerá síla navíc nemíří pouze na přední kola, nýbrž na obě nápravy. Počítat lze tedy s jejím lepším přenosem a logicky i s lepší dynamikou, byť pohon 4x4 pochopitelně také zvedá hmotnost. Dosud pak zákazníci mohli volit mezi manuálem a automatem, po faceliftu se ale vrátí už jen převodovka DSG.
Nepředpokládáme přitom, že by verze R Clubsport byla výjimkou, v takovém případě by ostatně veškeré náklady spojené s vývojem další skříně šly pouze na její konto. S výkonem mířícím až blíže 400koňové metě by „klubové eRko“ mělo být vůbec nejsilnějším a nerychlejším Golfem historie. A v podstatě také jakousi finální tečkou za érou tohoto vozu, jak jej známe, neboť Němci by pořád rádi přešli i s touto legendou na elektrický pohon.
Zpět ale ke Golfu R, který je dle Hubeho víc než co jiného silničním sporťákem. „Není to ale okruhový nástroj, protože je poněkud těžší.“ Vyšší výkon Clubsportu tedy bude doprovázen také hmotnostní dietou, stejně jako dojde na revizi podvozku. Němci by tedy na konci jedné éry opravdu přišli s tím nejlepším, co si lze představit. Vše ale nyní závisí na rozhodnutí nejvyššího vedení. „Doufám, že je přesvědčíme,“ dodává Hube a s ním jistě i všichni fanoušci značky a jejích hot hatchů.



VW Golf VIII R se zatím neukázal ani ve svém faceliftovaném provedení, později po modernizaci ale může dostat... Foto: Volkswagen
...také verzi Clubsport jako verze GTI. Dojít by u ní mělo ke zvýšení výkonu, snížení hmotnosti a přenastavení podvozku. Zatím však ještě nedostala oficiální požehnání. Foto: Volkswagen
Zdroj: Road & Track
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 7 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 10 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch