Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW pracuje na nejrychlejším Golfu všech dob, byla by to sympatická rozlučka s jednou legendou
6.6.2024 | Petr Prokopec
Dny Golfu, jak ho známe, se zdají být sečteny, to ale ještě neznamená, že se nemusíme dočkat ničeho zajímavého. Přímo VW potvrdil, že po Golfu GTI Clubsport vyvíjí také Golf R Clubsport, jeho budoucnost je ale pořád nejasná.
Tento týden Volkswagen představil Golf GTI ve verzi Clubsport. Jde tedy o ostřejší provedení světoznámého hot hatche, které disponuje výkonem 300 koní či podvozkem uzpůsobeným k okruhovému využití. Zda stanoví nějaké ty traťové rekordy, se dá těžko odhadovat, ovšem rychlejší než Honda Civic Type-R zřejmě nebude. Němci ale dost možná se svým kompaktem nakonec Zelené peklo přece jen ovládnou. Martin Hube, mluvčí značky, totiž kolegům z Road & Track sdělil, že VW pracuje také na Golfu R Clubsport.
Stejně jako GTI i „eRko“ používá přeplňovaný dvoulitr, ten však byl naladěn na 320 koní. Či v případě loni představené limitované verze R 333 ještě na trochu vyšší výkon. Veškerá síla navíc nemíří pouze na přední kola, nýbrž na obě nápravy. Počítat lze tedy s jejím lepším přenosem a logicky i s lepší dynamikou, byť pohon 4x4 pochopitelně také zvedá hmotnost. Dosud pak zákazníci mohli volit mezi manuálem a automatem, po faceliftu se ale vrátí už jen převodovka DSG.
Nepředpokládáme přitom, že by verze R Clubsport byla výjimkou, v takovém případě by ostatně veškeré náklady spojené s vývojem další skříně šly pouze na její konto. S výkonem mířícím až blíže 400koňové metě by „klubové eRko“ mělo být vůbec nejsilnějším a nerychlejším Golfem historie. A v podstatě také jakousi finální tečkou za érou tohoto vozu, jak jej známe, neboť Němci by pořád rádi přešli i s touto legendou na elektrický pohon.
Zpět ale ke Golfu R, který je dle Hubeho víc než co jiného silničním sporťákem. „Není to ale okruhový nástroj, protože je poněkud těžší.“ Vyšší výkon Clubsportu tedy bude doprovázen také hmotnostní dietou, stejně jako dojde na revizi podvozku. Němci by tedy na konci jedné éry opravdu přišli s tím nejlepším, co si lze představit. Vše ale nyní závisí na rozhodnutí nejvyššího vedení. „Doufám, že je přesvědčíme,“ dodává Hube a s ním jistě i všichni fanoušci značky a jejích hot hatchů.
VW Golf VIII R se zatím neukázal ani ve svém faceliftovaném provedení, později po modernizaci ale může dostat... Foto: Volkswagen
...také verzi Clubsport jako verze GTI. Dojít by u ní mělo ke zvýšení výkonu, snížení hmotnosti a přenastavení podvozku. Zatím však ještě nedostala oficiální požehnání. Foto: Volkswagen
Zdroj: Road & Track
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
včera - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva