Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW pracuje na nejrychlejším Golfu všech dob, byla by to sympatická rozlučka s jednou legendou
6.6.2024 | Petr Prokopec
Dny Golfu, jak ho známe, se zdají být sečteny, to ale ještě neznamená, že se nemusíme dočkat ničeho zajímavého. Přímo VW potvrdil, že po Golfu GTI Clubsport vyvíjí také Golf R Clubsport, jeho budoucnost je ale pořád nejasná.
Tento týden Volkswagen představil Golf GTI ve verzi Clubsport. Jde tedy o ostřejší provedení světoznámého hot hatche, které disponuje výkonem 300 koní či podvozkem uzpůsobeným k okruhovému využití. Zda stanoví nějaké ty traťové rekordy, se dá těžko odhadovat, ovšem rychlejší než Honda Civic Type-R zřejmě nebude. Němci ale dost možná se svým kompaktem nakonec Zelené peklo přece jen ovládnou. Martin Hube, mluvčí značky, totiž kolegům z Road & Track sdělil, že VW pracuje také na Golfu R Clubsport.
Stejně jako GTI i „eRko“ používá přeplňovaný dvoulitr, ten však byl naladěn na 320 koní. Či v případě loni představené limitované verze R 333 ještě na trochu vyšší výkon. Veškerá síla navíc nemíří pouze na přední kola, nýbrž na obě nápravy. Počítat lze tedy s jejím lepším přenosem a logicky i s lepší dynamikou, byť pohon 4x4 pochopitelně také zvedá hmotnost. Dosud pak zákazníci mohli volit mezi manuálem a automatem, po faceliftu se ale vrátí už jen převodovka DSG.
Nepředpokládáme přitom, že by verze R Clubsport byla výjimkou, v takovém případě by ostatně veškeré náklady spojené s vývojem další skříně šly pouze na její konto. S výkonem mířícím až blíže 400koňové metě by „klubové eRko“ mělo být vůbec nejsilnějším a nerychlejším Golfem historie. A v podstatě také jakousi finální tečkou za érou tohoto vozu, jak jej známe, neboť Němci by pořád rádi přešli i s touto legendou na elektrický pohon.
Zpět ale ke Golfu R, který je dle Hubeho víc než co jiného silničním sporťákem. „Není to ale okruhový nástroj, protože je poněkud těžší.“ Vyšší výkon Clubsportu tedy bude doprovázen také hmotnostní dietou, stejně jako dojde na revizi podvozku. Němci by tedy na konci jedné éry opravdu přišli s tím nejlepším, co si lze představit. Vše ale nyní závisí na rozhodnutí nejvyššího vedení. „Doufám, že je přesvědčíme,“ dodává Hube a s ním jistě i všichni fanoušci značky a jejích hot hatchů.
VW Golf VIII R se zatím neukázal ani ve svém faceliftovaném provedení, později po modernizaci ale může dostat... Foto: Volkswagen
...také verzi Clubsport jako verze GTI. Dojít by u ní mělo ke zvýšení výkonu, snížení hmotnosti a přenastavení podvozku. Zatím však ještě nedostala oficiální požehnání. Foto: Volkswagen
Zdroj: Road & Track
Bleskovky
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024 - Podívejte se, jak Tesla při záplavách během chvíle shořela v garáži majitele, ač se voda sotva dotýkala podlahy
1.10.2024
Nejnovější články
- John Cena prodává auto, které považuje za největší finanční omyl svého života. Nasypal přes 11 milionů do nesmyslu
před hodinou - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
před 2 hodinami - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
včera - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
včera - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 10.05. 08:15 - HondaMan
- Politický koutek 10.05. 06:28 - HondaMan
- Rychlodotazy 10.04. 21:27 - Brus
- Pneu koutek 10.04. 19:48 - abgx1
- BMW Divize 10.04. 11:52 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 10.03. 23:39 - Lachende Bestien
- Benzín bez biosložky (do motorové pily) 10.03. 22:25 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 10.03. 21:20 - Brus