Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Polo R dostane napodruhé pohon všech kol a výkon 250 koní
23.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze německého hatchbacku již nebude limitovaný model, ale zcela regulérní součást nabídky. Stovku pokoří za méně než 6 sekund.
Úspěch německé automobilky na poli světových rallye je nezpochybnitelný - Volkswagen vlétl do šampionátu WRC s neskutečnou razancí, která byla hned v prvním roce korunována titulem pro značku i pro Sébastiena Ogiera. Ještě loni touto dobou si ale ve Wolfsburgu nemohli být ničím jisti, a tak nejprve přišli s Polem R WRC, které však na závodní speciál odkazovala více jménem než technikou. V motorovém prostoru sice bujelo velmi slušných 220 koní, ty ale mířily jen na přední kola modelu, což s WRC příliš společného nemá. Navíc na vůz bylo možné pohlížet i jako na jakýsi homologační speciál, a tak byl k mání jen v omezeném počtu 2 500 exemplářů.
Tímto mohli být mnozí zklamáni, jak se ale nyní ukazuje, daný model byl pro Volkswagen jen jakýmsi předkrmem před hlavním chodem. A ten již bude speciálu ze světové rallye dělat větší čest. Z pohonné jednotky EA888 totiž doluje 250 koní, jež navíc zamíří na všechna čtyři kola. Stovku tak Polo R zvládne pod 6 sekund při cestě za nejvyšší rychlostí, která bude vrcholit na 250 km/h. Tato fakta jsou však prozatím jen odhadem, na ta skutečná si budeme muset počkat.
Víme ovšem tolik, že přenos výkonu dostane na starosti šestistupňová dvouspojková automatická převodovka. A že s ohledem na zmiňovaný pohon všech kol budou jízdní vlastnosti profitovat z nové víceprvkové nápravy (standardně má Polo torzní příčku). Pomalu tak zbývá jen vyřešit, kdy novinku uvidíme naživo a v showroomech.
V prvním případě bychom se přitom mohli dočkat již záhy, neboť Polo R bylo vyvíjeno společně s Audi S1, které se má ukázat v Ženevě. Tamtéž tedy zřejmě můžeme očekávat i nabušený Volkswagen, který by tak do prodeje zamířil někdy v druhé půli roku. Že by se tedy německá značka chystala oslavovat druhý titul v řadě? Možné to je.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
První verze Volkswagenu Polo R dostala přízvisko WRC, disponovala výkonem 220 koní a pohonem předních kol. Nový model namísto toho pošle na všechna čtyři kola koní 250
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB