Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Volkswagen Polo GTI: 180 koní pro novou generaci
18.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Volkswagen uvolnil první informace o páté generaci menšího z GTI vozů. Polo se snaží co nejvíce přiblížit většímu bratrovi. Nejen že Golfu jako by ze světlometu vypadlo, ale také používá část jeho techniky. Se 180 koňmi pod kapotou mu ostudu jistě neudělá.
VW Polo nikdy nebylo vzhledově tak blízko většímu Golfu, jako je tomu v případě současné generace. Všimli jsme si toho při představení pětidveřové verze a ani třídveřová se v tomto ohledu neliší. Nikoho pak nemůže překvapit, že i sportovní verze Pola a Golfu jsou si podobné jak vejce vejci.
Stejně jako Golf i Polo dostalo černou maskou chladiče s voštinami jak z medového plástu, která je orámována nepostradatelným atributem vozů GTI, červenou linkou. Dvě chromované koncovky výfuku, tradiční 17" kola a károvaný potah sedaček, prostě nechybí nic ze základních znaků příslušnosti k rodině GTI. A opět stejně jako u Golfu, v nabídce bude jak tří- tak pětidveřová verze.
Pohon malého GTI má na starost benzínový čtyřválec 1,4 TSI s kombinovaným přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, který bude naladěn na výkon 180 k při 6 000 ot/min (maximum točivého momentu je 249 N.m při 2 000 ot/min). Na něj bude (doufejme, že jen za příplatek) navazovat 7° automat DSG s možností řazení pádly na volantu. Za převodovkou štafetu převezme pseudodiferenciál XDS, který pomocí elektroniky imituje diferenciál s omezenou svorností.
Polo GTI rozhodně nebude brzdou provozu, z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a dosáhne maximální rychlosti 229 km/h. V této souvislosti ovšem zní poněkud neuvěřitelně uváděná kombinovaná spotřeba 5 l/100 km. O její reálnosti si rovnou dovolím vyjádřit své pochybnosti.
Nové Polo GTI bude veřejnosti představeno v Ženevě a na trh dorazí v polovině letošního roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva