Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Polo 5: menší Golf 6 představen
3.3.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Ne vždy jsou mladší sourozenci podobní těm starším, ale u Volkswagenu to většinou platí. Polo vždy vypadalo jako zmenšený Golf a ne jinak je tomu v případě páté generace tohoto supermini z Wolfsburgu.
Novou tvář Volkswagenů jsme mohli nejdříve obdivovat u 6. generace Golfu a posléze u reinkarnového Scirocca. A protože se u zákazníků setkala s dobrým přijetím, tým vedený Walterem da Silvou, šéfdesignérem Volkswagenu, pokračoval v nastoupené cestě a nové Polo pět jakoby Golfu z oka vypadlo.
Už dlouho platí, že nová generace tu předchozí poněkud přeroste. I nové Polo vyrostlo. Na délku o 36 mm (celkově 3 952 mm) a na šířku o 32 mm (celkově 1 682 mm). U výšky má změna překvapivě opačné znaménko, nové Polo je 13 mm nižší (1 454 mm). Současně s vnějšími rozměry vzrostl i interiér. Posádka bude mít více místa na nohy a ramena a nižší výšce navzdory i na hlavu. Současně si bude moci vzít více zavazadel. Základní objem zavazadlového prostoru je 280 l, při složených sedadlech lze naložit až 952 l.
S novou generací přichází i nová výbava. Vůbec poprvé bude do Pola možno objednat navigační systém RNS 310 s dotykovou obrazovkou. K lze např. přidat tříramenný multifunkční volant a automatickou klimatizaci. Premiéru si v Polo odbude i 7° automat DSG.
Tím se dostáváme k motorům. Základem nabídky bude známý benzínový tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonových variantách, s 60 či 70 koňmi, doplněný 5° manální převodovkou. Nad nimi bude čtyřválec 1,4 l s výkonem 85 koní, ke kterému bude místo standardního manuálu možno objednat zmíněné DSG. Novinkou v nabídce je přeplňovaný 1,2 TSI o výkonu 105 koní, který se objeví i v Škodě Yeti.
Chybět samozřejmě nebudou ani naftové jednotky. Pro začátek bude možno nové Polo zakoupit s jednou z variant nového čtyřválce 1,6 TDI CR s výkonem buď 75 nebo 90 koní.
Výroba nového Pola začne v létě a první dodávky budou uskutečněny v říjnu tohoto roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie