Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Polo 5: menší Golf 6 představen
3.3.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Ne vždy jsou mladší sourozenci podobní těm starším, ale u Volkswagenu to většinou platí. Polo vždy vypadalo jako zmenšený Golf a ne jinak je tomu v případě páté generace tohoto supermini z Wolfsburgu.
Novou tvář Volkswagenů jsme mohli nejdříve obdivovat u 6. generace Golfu a posléze u reinkarnového Scirocca. A protože se u zákazníků setkala s dobrým přijetím, tým vedený Walterem da Silvou, šéfdesignérem Volkswagenu, pokračoval v nastoupené cestě a nové Polo pět jakoby Golfu z oka vypadlo.
Už dlouho platí, že nová generace tu předchozí poněkud přeroste. I nové Polo vyrostlo. Na délku o 36 mm (celkově 3 952 mm) a na šířku o 32 mm (celkově 1 682 mm). U výšky má změna překvapivě opačné znaménko, nové Polo je 13 mm nižší (1 454 mm). Současně s vnějšími rozměry vzrostl i interiér. Posádka bude mít více místa na nohy a ramena a nižší výšce navzdory i na hlavu. Současně si bude moci vzít více zavazadel. Základní objem zavazadlového prostoru je 280 l, při složených sedadlech lze naložit až 952 l.
S novou generací přichází i nová výbava. Vůbec poprvé bude do Pola možno objednat navigační systém RNS 310 s dotykovou obrazovkou. K lze např. přidat tříramenný multifunkční volant a automatickou klimatizaci. Premiéru si v Polo odbude i 7° automat DSG.
Tím se dostáváme k motorům. Základem nabídky bude známý benzínový tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonových variantách, s 60 či 70 koňmi, doplněný 5° manální převodovkou. Nad nimi bude čtyřválec 1,4 l s výkonem 85 koní, ke kterému bude místo standardního manuálu možno objednat zmíněné DSG. Novinkou v nabídce je přeplňovaný 1,2 TSI o výkonu 105 koní, který se objeví i v Škodě Yeti.
Chybět samozřejmě nebudou ani naftové jednotky. Pro začátek bude možno nové Polo zakoupit s jednou z variant nového čtyřválce 1,6 TDI CR s výkonem buď 75 nebo 90 koní.
Výroba nového Pola začne v létě a první dodávky budou uskutečněny v říjnu tohoto roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva