Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Phaeton facelift: pouze jiná tvář
23.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Již od roku 2002 je v nabídce Volkswagenu pětimetrový luxusní sedan Phaeton. Ambiciózní projekt z doby velké konjunktury a neomezené vlády Ferdinanda Piëcha vyráběný v supermoderní prosklené továrně v Drážďanech byl ránou vedle, přesto se ještě nechystá na odpočinek. Na autoshow v Pekingu se představuje jeho modernizovaná verze.
Nadčasové tvary elegantního sedanu, které navrhnul Walter de Silva, jsou stále akceptovatelné, zvláště s novou širší chromovanou maskou s vodorovnými lamelami a plastickým znakem VW, který skrývá radar systému ACC, a rovněž novými bi-xenonovými světlomety kombinovanými s bodovými světly LED pro denní svícení. Zadní část byla převzata z předchozího modelu až na nárazník s integrovanými koncovkami výfuku a zcela přepracovaná světla vybavená samozřejmě také LED diodami. Tato technologie osvětlení mimochodem našla uplatnění i u předních světel do mlhy a směrových světel integrovaných ve zpětných zrcátkách.
Svícení automobilu řídí kamerový systém Dynamic Light Assist podobný jako v Touaregu či novém Touranu, který umožňuje cíleně mířit světlený paprsek tak, aby maximálně osvětloval prostor před vozidlem a zároveň neoslňoval řidiče protijedoucích vozidel. Další novinkou ve výbavě je navigační systém využívající online data od Google pro zobrazení mapy na osmipalcovém dotykovém displeji. K tomu ještě dokáže kamera integrovaná ve zpětném zrcátku doslova číst dopravní značky s omezením rychlosti a informovat o nich prostřednictvím barevného dipleje mezi kontrolními přístroji řidiče. Systém jako první na světě dokáže také identifikovat dopravní značku omezující předjíždění.
Luxusní interiér poskytuje špičkový komfort cestujícím ve všech směrech. U čtyřmístné verze lze objednat všechna čtyři sedadla elektricky nastavitelná, vyhřívaná i odvětrávaná, potěší bezprůvanová čtyřzónová samočinná klimatizace. Materiály v interiéru jsou v nabídce díky programu Individul v nepřeberném množství odstínů stejně jako dřevěné výplně dveří či palubní desky. Nový tvar středové části má multifunkční čtyřpaprskový elektricky stavitelný volant. Na palubě najdete mimo jiné například novou generaci audiosystému (RCD 810) s 12kanálovým zesilovačem značky Dynaudio o výkonu 1000 W popřípadě vestavěnou navigaci (RNS 810) s osmipalcovým dotykovým displejem jako u Touaregu, který zároveň zobrazuje informace o stavu proudění vzduchu a indikuje připojení dalších multimediálních zařízení. Součástí tohoto systému je také pevný disk s kapacitou 30 GB a přístup na internet kvůli mapám od Google.
Automobil je ostatně doslova prošpikován elektronikou do všech detailů, za zmínku stojí například již zmíněný systém ACC, což je vlastně adaptivní tempomat s brzdící funkcí pracující v rozsahu rychlostí 30-200 km/h, Front Assist sledující místo řidiče tzv. mrtvé úhly výhledu nebo Side Assist, který pomohá udržet automobil ve zvoleném pruhu na dálnici.
Po technické stránce se žádná revoluce neudála. Phaeton je standardně vybaven pohonem všech kol, šestistupňovou samočinnou převodovkou a vzduchovým odpružením, k dispozici pak bude i nadále se dvěma rozvory (s délkou 506 nebo 518 cm), čtyř- nebo pětimístným interiérem a čtveřicí pohonných jednotek. Základem zůstává šestiválec FSI 3,6 litru o výkonu 206 kW, alternativou je osmiválec FSI 4,2 litru (246 kW) a pro extra náročné zákazníky je k dispozici stále motor W12 6,0 litru o výkonu 331 kW. Jedinou dieselovou pohonnou jednotkou zůstává šestiválec TDI 3,0 litru o výkonu 176 kW.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
před 2 hodinami - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
včera - Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
28.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Předčasný konec testů v Portimau včera 17:44
- Masarykův okruh v roce 2025 včera 17:16
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota včera 08:00
- Test Superbike v Algarve: Kdo jiný než Toprak? 28.1.2025
- 28. a 29. ledna testy WSBK a WSSP v Portimao 28.1.2025
Nejnovější články
- Alfa Romeo se prostě chce zabít. Přechod na elektromobily sice zrušila, nová Giulia ale stejně nebude normální auto
před hodinou - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
před 2 hodinami - Nový Trumpův ministr zrušil americkou obdobu limitů emisí a spotřeby aut v EU, naplno odhalil pokrytectví za ní
před 4 hodinami - Černé vlajky u Ferrari? Němci vyzkoušeli čínský supersport, který nabízí přes 1 200 koní za cenu 541koňového Porsche
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 08:36 - HondaMan
- Lampárna (stěžovatelna) 01.29. 22:03 - vasco
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.29. 21:00 - M.Z.
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch
- Chlubítko univerzální 01.28. 14:14 - Stepan