Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Phaeton facelift: pouze jiná tvář
23.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Již od roku 2002 je v nabídce Volkswagenu pětimetrový luxusní sedan Phaeton. Ambiciózní projekt z doby velké konjunktury a neomezené vlády Ferdinanda Piëcha vyráběný v supermoderní prosklené továrně v Drážďanech byl ránou vedle, přesto se ještě nechystá na odpočinek. Na autoshow v Pekingu se představuje jeho modernizovaná verze.
Nadčasové tvary elegantního sedanu, které navrhnul Walter de Silva, jsou stále akceptovatelné, zvláště s novou širší chromovanou maskou s vodorovnými lamelami a plastickým znakem VW, který skrývá radar systému ACC, a rovněž novými bi-xenonovými světlomety kombinovanými s bodovými světly LED pro denní svícení. Zadní část byla převzata z předchozího modelu až na nárazník s integrovanými koncovkami výfuku a zcela přepracovaná světla vybavená samozřejmě také LED diodami. Tato technologie osvětlení mimochodem našla uplatnění i u předních světel do mlhy a směrových světel integrovaných ve zpětných zrcátkách.
Svícení automobilu řídí kamerový systém Dynamic Light Assist podobný jako v Touaregu či novém Touranu, který umožňuje cíleně mířit světlený paprsek tak, aby maximálně osvětloval prostor před vozidlem a zároveň neoslňoval řidiče protijedoucích vozidel. Další novinkou ve výbavě je navigační systém využívající online data od Google pro zobrazení mapy na osmipalcovém dotykovém displeji. K tomu ještě dokáže kamera integrovaná ve zpětném zrcátku doslova číst dopravní značky s omezením rychlosti a informovat o nich prostřednictvím barevného dipleje mezi kontrolními přístroji řidiče. Systém jako první na světě dokáže také identifikovat dopravní značku omezující předjíždění.
Luxusní interiér poskytuje špičkový komfort cestujícím ve všech směrech. U čtyřmístné verze lze objednat všechna čtyři sedadla elektricky nastavitelná, vyhřívaná i odvětrávaná, potěší bezprůvanová čtyřzónová samočinná klimatizace. Materiály v interiéru jsou v nabídce díky programu Individul v nepřeberném množství odstínů stejně jako dřevěné výplně dveří či palubní desky. Nový tvar středové části má multifunkční čtyřpaprskový elektricky stavitelný volant. Na palubě najdete mimo jiné například novou generaci audiosystému (RCD 810) s 12kanálovým zesilovačem značky Dynaudio o výkonu 1000 W popřípadě vestavěnou navigaci (RNS 810) s osmipalcovým dotykovým displejem jako u Touaregu, který zároveň zobrazuje informace o stavu proudění vzduchu a indikuje připojení dalších multimediálních zařízení. Součástí tohoto systému je také pevný disk s kapacitou 30 GB a přístup na internet kvůli mapám od Google.
Automobil je ostatně doslova prošpikován elektronikou do všech detailů, za zmínku stojí například již zmíněný systém ACC, což je vlastně adaptivní tempomat s brzdící funkcí pracující v rozsahu rychlostí 30-200 km/h, Front Assist sledující místo řidiče tzv. mrtvé úhly výhledu nebo Side Assist, který pomohá udržet automobil ve zvoleném pruhu na dálnici.
Po technické stránce se žádná revoluce neudála. Phaeton je standardně vybaven pohonem všech kol, šestistupňovou samočinnou převodovkou a vzduchovým odpružením, k dispozici pak bude i nadále se dvěma rozvory (s délkou 506 nebo 518 cm), čtyř- nebo pětimístným interiérem a čtveřicí pohonných jednotek. Základem zůstává šestiválec FSI 3,6 litru o výkonu 206 kW, alternativou je osmiválec FSI 4,2 litru (246 kW) a pro extra náročné zákazníky je k dispozici stále motor W12 6,0 litru o výkonu 331 kW. Jedinou dieselovou pohonnou jednotkou zůstává šestiválec TDI 3,0 litru o výkonu 176 kW.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva