Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu
3.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Z doby plné motorových diet odchází Passat CC středem. Designová proměna je vcelku významná, z motorů mu ale zůstal i atmosférický šestiválec.
Dnešní doba je v mnohém zvláštní. Pod taktovkou rozličných, zejména pak evropských regulací kráčí vývoj aut směrem, jenž se odchyluje odchyluje od představ řady dílčích skupin zákazníků. Při představení nové generace nebo faceliftu nějakého modelu je pak kolikrát s nadšením vítáno pouhé zachování statu quo. Inovace pro regulace zkrátka nejsou obvykle vítány tak jako ty činěné s vidinou okouzlení zákazníků a ač nepochybujeme o tom, že většina auditoria tyto změny „neřeší”, ti, kteří tak činí, jsou vždy dobře slyšet.
Jedním z technických prvků, který dostává v posledních měsících a letech pořádně na frak, jsou objemnější, atmosféricky plněné motory. Nevíme sice o tom, že by někdo někomu něco provedly, z důvodů popsaných v našem někdejším článku se ale při měření normované spotřeby paliva jeví být méně úsporné než ty „menší”. Dokud bylo na zákazníkovi, jestli využije jiných předností těchto agregátů a nebo vsadí na normovanou spotřebu, vídali jsme je v mnoha autech, neboť řada lidí dobře věděla, že papírová a skutečná realita nejsou vždy to samé. Od příštího roku je ale jakákoli nadlimitní normovaná spotřeba tvrdě pokutována Evropskou unií a výrobci už musejí dělat motory hlavně pro normy. Tedy co nejmenší a tedy i pokud možno přeplňované, neboť jinak z dvoutřetinového či polovičního objemu kýžený výkon nedostanete.
V nedávné době jsme se tak stali svědky hotové motorové eutanazie. O své objemné šesti- nebo osmiválce s atmosférickým plněním přišla i auta jako je třeba nové BMW 3, Audi A4 či A5 a třeba i takové BMW 5 F10 si ponechalo v nabídce jediný atmosférický třílitr doslova s odřenýma ušima. Minimálně v případě koncernu VW jsme tedy čekali, že k ledu letos pošle i motor 3,6 V6 dostupný v Passatu nebo Superbu ale podle všeho se to nestane. Volkswagen jakožto automobilka totiž právě představila dlouho očekávaný facelift modelu Passat CC a jeho motorová nabídka zůstává nezměněna.
Neděláme si tedy příliš velké iluze o tom, že by VW chtěl tento motor v nabídce zanechat, však zrovna v Passatu se musí (snad krom USA) prodávat hůře než u Audi nebo BMW, patrně jej nemá čím jiným nahradit. Přesto je to dobrá zpráva pro ty, pro něž je středobodem poptávky podobný motor, u VW dnes najdou zastání a dá se očekávat, že šestiválec si po faceliftu udrží v nabídce i česká Škoda Superb.
Mezi „benzíny” si tak do Passatu CC můžete nadále pořídit agregáty 1,8 TSI, 2,0 TSI a 3,6 V6 FSI s výkony 160, 211 a 300 koní, na naftovou strunu hrají motory 2,0 TDI naladěné na 140 resp. 170 koní. Stejně jako dosud bude moci všechny motory následovat šestistupňová manuální převodovka nebo automat DSG, pouze pro přetřásanou nejvyšší motorizaci bude standardem automat a pohon všech kol. Spolehněte se na dílčí rekuperaci brzdné energie i systém start and stop.
Zatímco technicky je prakticky vše při starém, designově se toho změnilo vcelku dost. Vůz má přepracovanou příď i záď, přičemž v obou případech pozbyl části své dosavadní „kulatosti” a vsadil na ostřeji řezané linky. Na předku tak můžeme vidět nová, hranatější světla s nezbytnými LED pro denní svícení, lichoběžníkovou masku chladiče se vskutku bohatým chromováním a jiný nárazník se zvýrazněným prostorem pro mlhová světla.
Na zádi je tomu podobně, když nejviditelnější změnu představují hranatější koncová světla opět s LED, nový nárazník a kupodivu i víko zavazadlového prostoru. A nebyl by to správný facelift, kdyby do nabídky nepřibyl nějaký ten nový design litých kol a pár nových barev karoserie.
Změn uvnitř se zdá být minimum, tisková informace tak hovoří hlavně o zlepšeném fungování automatické klimatizace a upravená nabídce obložení palubní desky a čalounění ostatních částí vozu. Rozšířena má být standardní výbava, která mj. zahrnovat bi-xenonová světla, rádio VW 310 s CD přehrávačem nebo systém pro rozeznání únavy řidiče. Nabídka těchto prvků se ale může lišit v závislosti na trhu, a tak raději počkejme, až faceliftované dvojité C dorazí do českých ceníků Volkswagenu.
VW se dále chlubí šíří nabídky příplatkových bezpečnostních prvků jako je Side Assist Plus (varování před vozidly v mrtvém úhlu zpětného zrcátka), Lane Assist (systém pro udržování jízdního pruhu), Dynamic Light Assist (automatické přepínání tlumených a dálkových světel) nebo systémem rozeznáváním dopravních značek. To všechno ale, pokud se nemýlíme, nabízel Passat CC i dosud, ale chápeme, že opakování je i matka propagace.
Původně jsme premiéru tohoto modelu pro rok 2012 očekávali již na autosalonu ve Frankfurtu, nakonec se ale ukáže až za 14 dní v Los Angeles. Že by se největší část z dosud prodaných 270 000 „cécéček” prodala v USA? Je to velmi pravděpodobné. Bez ohledu na to se ale vůz zdá být na další tři roky života na obou stranách Atlantiku připraven důstojně.









Volkswagen Passat CC s faceliftem pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins