Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Passat 2014: osmá generace bude lehčí, lépe vybavená i hybridní
3.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern VW již pilně pracuje na příští generaci Passatu označené jako B8. Objeví se v roce 2014 a bude postavená na zcela nové platformě MQB.
Plány o budoucí světovládě Škody řízené z Wolfsburgu jsme si představili před pár dny, a protože se v nich pojednává o sdílení koncernové techniky, je zřejmé, že se tyto informace velmi úzce dotýkají rovněž Volkswagenu. Potvrzují to také první podrobnosti o připravovaném Passatu osmé generace.
Mohlo by se zdát, že po předloňském představení sedmé generace této německé stálice je na podobné spekulace ještě brzy, ale znalí již vědí, jak se věci mají doopravdy. Údajně „nový” Passat je pouze výrazněji faceliftovanou šestou generací (přesvědčit se o tom můžete i v našem loňském testu) a se skutečně novým modelem tak bude muset automobilka vyrukovat mnohem dříve, než za dalších sedm let. Proto již nyní začínají navenek prosakovat informace o tom, co další generace nabídne.
Nový Passat, stejně jako spousta dalších koncernových vozů, bude postaven na nové platformě MQB s příčně uloženými motory (Modularer Querbaukasten). Tyto detaily přinesl německý magazín Auto Straßenverkehr, který dále uvádí, že novou šasi letos dostane jako první Audi A3, chystá se Golf sedmé generace a na jaře roku 2014 se objeví zmiňovaný Passat.
Ačkoli Volkswagen hodně ušetří spoustu nákladů na vývoj, zákazníci prý nemůžou počítat se snižováním cen. Místo toho VW nabídne bohatší základní výbavu. Německý časopis tvrdí, že se ve standardu objeví kupříkladu velký barevný displej pro navigaci, stop-start (zde ovšem nelze hovořit zrovna o vítané výbavě...) a k samozřejmostem bez příplatku by mělo patřit také připojení pro mobilní telefony přes rozhraní bluetooth a konektivita pro přehrávače MP3.
Navzdory bohatší výbavě se tato nemá negativně projevit na hmotnosti. Právě naopak, osmá generace Passatu bude v průměru o 50 kg lehčí než jeho předchůdce a základní verze by se měla dostat na hodnotu 1 400 kg. Hotovou věcí je prý také plug-in hybridní varianta (tedy ta s možností dobíjet akumulátory vozu i před cestou) s výkonem kolem 170 koní, která podle zdrojů uvnitř automobilky zdolá čistě na baterky 50 kilometrů. Zajímavé přitom je, že hybrid má být jen o 100 kg těžší než výchozí benzínový model.
Informátoři rovněž potvrdili, že všechny dieselové motory dostanou nové oxidační NOx-katalyzátory, které agregátům zajistí snadné splnění emisní normy EU6. K nižší spotřebě benzínových pohonných jednotek TSI zase přispěje systém vypínání válců, který jsme si již představili. Vzhledem k regulacím EU nelze počítat s použitím objemnějších motorů - u benzinových by mělo být vrcholem dvoulitrový turbo čtyřválec TSI s výkonem okolo 250 koní, mezi diesely pak nový, dvakrát přeplňovaný dvoulitr s 204 koňmi. S objemnějšími než dvoulitrovými motory počítat nelze, jestli se na opačné straně spektra VW zastaví u objemu 1,4, nebo půjde až k 1,2, je zatím otázkou.
A jak bude osmá generace Passatu vypadat? Zde zatím nemáme mnoho věrohodných vodítek třeba v podobě špionážních fotek (k vidění jsou zatím jen testovací muly), většina kreslířů se ale zatím shoduje na tom, že z vnějšku si vůz ponechá základní linie dnešního „pašíka”. Ty by se měly jen lehce přiostřit v podobném duchu, v jakém se v posledních letech proměnily tvary nových Audi a přidat světla více spoléhající na LED, jak je v poslední době zvykem. Jde zatím pouze o spekulace, ale u tak konzervativního auta jistě nelze očekávat žádný designový veletoč. Pokud nějaká část vozu přijde s úplně jiným designovým přístupem, pak to bude interiér, kde se sice Volkswagen též vždy držel zkrátka, samotnou architekturu se ale mezi generacemi nebál výrazně pozměnit.
Oproti současnému Passatu by se ten nový vizuálně dramaticky odlišovat neměl. Zdroje hovoří pouze o dynamičtějším pojetí, které dále přiostří již předloni přibroušené linie
Zdroj: Auto Straßenverkehr přes autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:10 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB