Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec
2.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucnost městské automobilové dopravy podle Volkwagenu by měla být pořád individuální. Na rozdíl od jiných značek to VW bere doslovně.
Na první pohled vám novinka Volkswagenu jistě připomene nedávno odhalený koncept Audi Urban a nepochybujeme o tom, že oba vozy mají technicky mnoho společného, tradiční koncernové klony to ale nejsou. Už proto, že Audi Urban poslouží dvojici cestujících zatímco Volkswagen - jak sám nedávno avizoval - sází na jednomístné uspořádání. Automobilka přitom vychází z předpokladu podloženého záznamy německého statistického úřadu o tom, že téměř 74 procent všech tamních řidičů sedí ráno ve svých vozech bez spolujezdců a průměrná délka jejich cesty do práce činí 25 kilometrů.
Hoďte to do kalkulačky a vyjde vám... Nils. Jednomístní stroj s koly mimo karoserie a připomínající bionické vajíčko. Tento miniaturní automobil je o půl metru kratší než v současnosti nejmenší typ Volkswagenu, čerstvě představený up!. Na délku měří 3,04 metru, šířka dělá 1,39 metru a výšku má pouze 1,2 metru.
Protože zaklad vozu tvoří hliníkový prostorový rám, Nils váží pouze 460 kg. Nízká hmotnost a tenká 17" kola s nízkým valivým odporem (o rozměru 115/80 vpředu a 120/80 vzadu) umožnily Volkswagenu vypustit posilovač řízení a tedy alespoň co do odezvy ve volantu by to mohl být zajímavý vůz.
S rychlostí to ovšem tak horké nebude. Za kokpitem se nachází elektromotor s výkonem (15 kW) 20 koní, který v režimu overboost vydoluje ještě 8,5 kW (14 koní) navíc. Při akceleraci na stovku to stačí na ještě docela přijatelný čas pod 11 sekund a na město bezpochyby nadstandardní maximální rychlost 130 km/h. Jenže balíček lithium-iontových akumulátorů uložených tamtéž má kapacitu velmi skromných 5,3 kWh, což stačí na dojezd pouhých 65 kilometrů a to podle propočtů Volkswagenu. Vzhledem k tomu, že jde o ekvivalent asi 1,3 litru nafty, to i v takto lehkém autě může být při „nestandardním” zacházení o poznání horší.
Další detaily zatím neznáme a i sada uvolněných snímků je poněkud chudší. Nejpozději na autosalonu ve Frankfurtu ale Volkswagen bude muset chtě nechtě vyrukovat se vším podstatným. Pokud vás tedy Nils zaujat, máte o důvod více se na německé automobilové dostaveníčko těšit.











Přístup do kabiny studie Nils zajišťují „racčí” dveře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před hodinouNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva