Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf VII se odhalí v Paříži, co o něm víme dnes?
19.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen představí na pařížském autosalonu už sedmou generaci Golfu. Hodnotných informací je o něm stále málo, nějaké ale přece jen máme.
Donašeči německých médií nasazení ve Wolfsburgu si v souvislosti s novým Golfem zatím nevydělali ani na slanou vodu. Takže buď neunikají detaily o připravovaném voze z důvodu pečlivějšího utajování, anebo jdou tamní média automobilce na ruku. Každopádně před světovou premiérou naplánovanou na zářijový autosalon v Paříži drží Volkswagen bobříka mlčení téměř dokonale.
Z dosud publikovaných detailů například víme, že za design novinky je odpovědný Walter da Silva. Dnešní konzervativní stylistický směr prosazovaný koncernem VW je nicméně důvodem, proč se základní tvary nového Golfu od linií současného vozu příliš neodchýlí - říká se, že má jít jen o jakési „vyhlazení”.
Naopak rozměry auta by měly být výrazně jiné. Sedmá generace bude postavena na nové, neuvěřitelně flexibilní platformě MQB (Modularer Querbaukasten), kterou bude mít Golf společnou nejen s novým Passatem 2014 anebo třetí generací Octavie, ale na zkrácené verzi se objeví také budoucí Polo. Zavěšení kol se moc nezmění - vpředu mají být osvědčené vzpěry MacPherson, vzadu sofistikovaný multilink. Jízdní vlastnosti by ovšem měly být lepší. Možná výrazně lepší. O větší stabilitu v přímém směru se postará prodloužený rozvor, agilitu v zatáčkách by zase měl vylepšit rozšířený rozchod na obou nápravách.
Celkově bude nový Golf delší, širší a zájmu vytvoření dramatičtějšího profilu údajně nižší. Konstruktéři toho dosáhli právě díky větším rozměrům, což jim umožnilo ukotvit sedadla o něco níž. Hmotnost auta by přitom měla být identická nebo dokonce nižší.
Co se týče motorizací, tak tady panuje ještě větší ticho po pěšině. Asi ale nebudeme daleko od pravdy, když uvedeme, že sedmá generace Golfu bude opět spoléhat na zážehové motory TSI s objemem od 1,2 do 2,0 litru, které pokryjí výkonové spektrum od zhruba 110 do 300 koní. Dieselové agregáty budou minimálně dva - 1,6 a 2,0 TDI a je dost možné, že pro špičkovou verzi GTD bude konečně vyhrazen také dvakrát přeplňovaný agregát o výkonu přes 200 koní.
To už se ale pouštíme na příliš tenký led, a proto raději počkáme, co nám VW naservíruje. Zatím je jedinou oficiální informací ona zpráva o letošní pařížské premiéře a da Silvově evolučním designu.
Příští Golf bude patrně vypadat jinak, každopádně tvary se příliš neodchýlí od současné šesté generace
Ilustrace: Bestcarsnews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva