Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf Sportsvan 2014: první ceny jsou venku, startují na 540 tisících
20.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jeden z nejodvážnějších konceptů Frankfurtu jde v Německu do prodeje. Nástupce Golfu Plus tedy brzy zabruslí i k nám, ceny startují v přepočtu na 540 tisících Kč.
Němci otevírají objednávkové knihy na nový Golf Sportsvan. V jejich ceníku se nachází šest motorizací s výkonovým rozpětím od 85 do 150 koní, přičemž čtyři z nich jsou benzinová TSI a zbývající dvě reprezentují turbodiesely TDI. Konkrétně počítejme s 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.
Veškeré verze splní emisní normu Euro 6 s pomocí standardně montovaného systému start/stop. Základ v podobě modulární platformy MQB, a tudíž i poslední generace motorů, slibuje podobné vlastnosti jako u Golfu VII, avšak jen s vyšším těžištěm.
Se svými 4,34 metry délky je dostatečně kompaktní pro město, nižší hodnotou výšky ale vytváří plošší dojem než u krabicoidního Touranu, rozvor dosahuje 2 685 milimetrů. Velká míra prosklení daná i možností volby panoramatické střechy spolu s vyšší pozicí za volantem také jistě sehrají důležitou roli ve vnímání a obsluze vozu. Trojúhelníková okénka u A-sloupků slibují lepší výhled ven, sedadla půjde nastavovat až ve 14 směrech (plus vybavit masážní funkcí) a a do dveří se prý vejdou i jedenapůllitrové lahve.
Podle automobilky se nástupce Golfu Plus se zajímavějším názvem vyznačuje díky modernějším pohonným jednotkám o 19 procent nižší spotřebou paliva, přičemž nad všechny v tomto ohledu vyzdvihuje ekologickou verzi 1,6 TDI BlueMotion, která při výkonu 110 koní dokáže svojí šestnáctistovku udržet na skromných 3,7 litrech nafty na každých sto kilometrů. Strážce emise musí oslnit exhalací jen 95 gramů CO2 na kilometr.
Největším tahákem Sportsvanu je velký vnitřní prostor podpořený bohatými možnostmi variabilního interiéru. Trojice zadních sedadel dělená v poměru 40:20:40 (v případě potřeby jen v blocích 60:40) umožní rodinně orientovaným majitelům nejen umístit snadno dětské sedačky, ale také sklápět a samostatně posouvat sedadadla podélně v rozmezí 180 milimetrů (dříve 160 mm). Maximální využitelný objem kufru dosahuje při sklopení všech sedaček 1 512 litrů (o 62 litrů více než u Golfu Plus), což vystačí už na pořádnou nálož zavazadel.
Standardní výbava se skládá pro nová VW už charakteristicky z klimatizace, sedmi airbagů a pětipalcové dotykové obrazovky. Doménou Sportsvanu bude jistě variabilní podlaha zavazadelníku. Z asistentů se sluší zmínit multikolizní brzdu, elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu XDS+ a jak jinak než opět elektronickou parkovací brzdu s funkcí hill-holderu. Za příplatek je k mání ještě audiosoustava Dynaudio Excite s výkonem 400 Wattů zdůrazněná subwooferem a centrálním reproduktorem, který ozvučí Sportsvan zřejmě nadmíru dostatečně. Pro náročnější je tu ještě třeba možnost vyhřívaného volantu.
Sportsvan hraje na bezpečnost, neobejde se tedy ani bez systémů jako je kontrola mrtvého úhlu (vůbec poprvé), dále je možné objednat adaptivní světlomety, adaptivní tempomat nebo hlídání bezpečné vzdálenosti od vozu jedoucího před vámi. Z běžné verze Golfu si přináší také pre-crash systém City Brake a automatický parkovací asistent schopný parkovat jen s některými úkony od řidiče. Nás budou zajímat hlavně adaptivní tlumiče DCC. Cenou vozu tedy rozhodně nebude problém pořádně zahýbat.
Základní 1,2 TSI Trendline se v ČR zřejmě přehoupne přes 540 tisíc, což není málo. Základní výbavu Trendline doplní Golf Sportsvan Comfortline s cenou od 21 775 Euro (cca 600 tisíc Kč) a vrcholem bude Highline s xenonovými světlomety, dvouzónovou klimatizací, speciálními komfortními sedadly a zajímavějším osvětlením interiéru. Ten je k mání od 27 600 Euro, tedy nějakých 760 tisíc.
Cena startující na 540 tisících Kč není nízká, ale za základní 1,2 TSI se slušnou výbavou by nemusela při slušných jízdních vlastnostech působit zcela odpudivě. Za praktičtější Golf, který poskytne více místa pro pasažéry i zavazadla a nevypadá jako klasické MPV? Špatně by jezdit opravdu nemusel a dala by se do něj naložit pohodlně i celá rodina. Proč ne, jen bude zřejmě trochu nudný...
Sportsvan asi nebude závoďákem pro rodiny, ale něčím, co by mohlo přinést atraktivní mix všech možných vlastností
Ve Frankfurtu vzbudil znamenitý poprask, předčí svého předchůdce s nevýrazným názvem Golf Plus? Uvidíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva