Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf Sportsvan 2014: první ceny jsou venku, startují na 540 tisících
20.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jeden z nejodvážnějších konceptů Frankfurtu jde v Německu do prodeje. Nástupce Golfu Plus tedy brzy zabruslí i k nám, ceny startují v přepočtu na 540 tisících Kč.
Němci otevírají objednávkové knihy na nový Golf Sportsvan. V jejich ceníku se nachází šest motorizací s výkonovým rozpětím od 85 do 150 koní, přičemž čtyři z nich jsou benzinová TSI a zbývající dvě reprezentují turbodiesely TDI. Konkrétně počítejme s 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.
Veškeré verze splní emisní normu Euro 6 s pomocí standardně montovaného systému start/stop. Základ v podobě modulární platformy MQB, a tudíž i poslední generace motorů, slibuje podobné vlastnosti jako u Golfu VII, avšak jen s vyšším těžištěm.
Se svými 4,34 metry délky je dostatečně kompaktní pro město, nižší hodnotou výšky ale vytváří plošší dojem než u krabicoidního Touranu, rozvor dosahuje 2 685 milimetrů. Velká míra prosklení daná i možností volby panoramatické střechy spolu s vyšší pozicí za volantem také jistě sehrají důležitou roli ve vnímání a obsluze vozu. Trojúhelníková okénka u A-sloupků slibují lepší výhled ven, sedadla půjde nastavovat až ve 14 směrech (plus vybavit masážní funkcí) a a do dveří se prý vejdou i jedenapůllitrové lahve.
Podle automobilky se nástupce Golfu Plus se zajímavějším názvem vyznačuje díky modernějším pohonným jednotkám o 19 procent nižší spotřebou paliva, přičemž nad všechny v tomto ohledu vyzdvihuje ekologickou verzi 1,6 TDI BlueMotion, která při výkonu 110 koní dokáže svojí šestnáctistovku udržet na skromných 3,7 litrech nafty na každých sto kilometrů. Strážce emise musí oslnit exhalací jen 95 gramů CO2 na kilometr.
Největším tahákem Sportsvanu je velký vnitřní prostor podpořený bohatými možnostmi variabilního interiéru. Trojice zadních sedadel dělená v poměru 40:20:40 (v případě potřeby jen v blocích 60:40) umožní rodinně orientovaným majitelům nejen umístit snadno dětské sedačky, ale také sklápět a samostatně posouvat sedadadla podélně v rozmezí 180 milimetrů (dříve 160 mm). Maximální využitelný objem kufru dosahuje při sklopení všech sedaček 1 512 litrů (o 62 litrů více než u Golfu Plus), což vystačí už na pořádnou nálož zavazadel.
Standardní výbava se skládá pro nová VW už charakteristicky z klimatizace, sedmi airbagů a pětipalcové dotykové obrazovky. Doménou Sportsvanu bude jistě variabilní podlaha zavazadelníku. Z asistentů se sluší zmínit multikolizní brzdu, elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu XDS+ a jak jinak než opět elektronickou parkovací brzdu s funkcí hill-holderu. Za příplatek je k mání ještě audiosoustava Dynaudio Excite s výkonem 400 Wattů zdůrazněná subwooferem a centrálním reproduktorem, který ozvučí Sportsvan zřejmě nadmíru dostatečně. Pro náročnější je tu ještě třeba možnost vyhřívaného volantu.
Sportsvan hraje na bezpečnost, neobejde se tedy ani bez systémů jako je kontrola mrtvého úhlu (vůbec poprvé), dále je možné objednat adaptivní světlomety, adaptivní tempomat nebo hlídání bezpečné vzdálenosti od vozu jedoucího před vámi. Z běžné verze Golfu si přináší také pre-crash systém City Brake a automatický parkovací asistent schopný parkovat jen s některými úkony od řidiče. Nás budou zajímat hlavně adaptivní tlumiče DCC. Cenou vozu tedy rozhodně nebude problém pořádně zahýbat.
Základní 1,2 TSI Trendline se v ČR zřejmě přehoupne přes 540 tisíc, což není málo. Základní výbavu Trendline doplní Golf Sportsvan Comfortline s cenou od 21 775 Euro (cca 600 tisíc Kč) a vrcholem bude Highline s xenonovými světlomety, dvouzónovou klimatizací, speciálními komfortními sedadly a zajímavějším osvětlením interiéru. Ten je k mání od 27 600 Euro, tedy nějakých 760 tisíc.
Cena startující na 540 tisících Kč není nízká, ale za základní 1,2 TSI se slušnou výbavou by nemusela při slušných jízdních vlastnostech působit zcela odpudivě. Za praktičtější Golf, který poskytne více místa pro pasažéry i zavazadla a nevypadá jako klasické MPV? Špatně by jezdit opravdu nemusel a dala by se do něj naložit pohodlně i celá rodina. Proč ne, jen bude zřejmě trochu nudný...
Sportsvan asi nebude závoďákem pro rodiny, ale něčím, co by mohlo přinést atraktivní mix všech možných vlastností
Ve Frankfurtu vzbudil znamenitý poprask, předčí svého předchůdce s nevýrazným názvem Golf Plus? Uvidíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
18.12.2024 - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie