Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf Sportsvan 2014: první ceny jsou venku, startují na 540 tisících
20.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jeden z nejodvážnějších konceptů Frankfurtu jde v Německu do prodeje. Nástupce Golfu Plus tedy brzy zabruslí i k nám, ceny startují v přepočtu na 540 tisících Kč.
Němci otevírají objednávkové knihy na nový Golf Sportsvan. V jejich ceníku se nachází šest motorizací s výkonovým rozpětím od 85 do 150 koní, přičemž čtyři z nich jsou benzinová TSI a zbývající dvě reprezentují turbodiesely TDI. Konkrétně počítejme s 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.
Veškeré verze splní emisní normu Euro 6 s pomocí standardně montovaného systému start/stop. Základ v podobě modulární platformy MQB, a tudíž i poslední generace motorů, slibuje podobné vlastnosti jako u Golfu VII, avšak jen s vyšším těžištěm.
Se svými 4,34 metry délky je dostatečně kompaktní pro město, nižší hodnotou výšky ale vytváří plošší dojem než u krabicoidního Touranu, rozvor dosahuje 2 685 milimetrů. Velká míra prosklení daná i možností volby panoramatické střechy spolu s vyšší pozicí za volantem také jistě sehrají důležitou roli ve vnímání a obsluze vozu. Trojúhelníková okénka u A-sloupků slibují lepší výhled ven, sedadla půjde nastavovat až ve 14 směrech (plus vybavit masážní funkcí) a a do dveří se prý vejdou i jedenapůllitrové lahve.
Podle automobilky se nástupce Golfu Plus se zajímavějším názvem vyznačuje díky modernějším pohonným jednotkám o 19 procent nižší spotřebou paliva, přičemž nad všechny v tomto ohledu vyzdvihuje ekologickou verzi 1,6 TDI BlueMotion, která při výkonu 110 koní dokáže svojí šestnáctistovku udržet na skromných 3,7 litrech nafty na každých sto kilometrů. Strážce emise musí oslnit exhalací jen 95 gramů CO2 na kilometr.
Největším tahákem Sportsvanu je velký vnitřní prostor podpořený bohatými možnostmi variabilního interiéru. Trojice zadních sedadel dělená v poměru 40:20:40 (v případě potřeby jen v blocích 60:40) umožní rodinně orientovaným majitelům nejen umístit snadno dětské sedačky, ale také sklápět a samostatně posouvat sedadadla podélně v rozmezí 180 milimetrů (dříve 160 mm). Maximální využitelný objem kufru dosahuje při sklopení všech sedaček 1 512 litrů (o 62 litrů více než u Golfu Plus), což vystačí už na pořádnou nálož zavazadel.
Standardní výbava se skládá pro nová VW už charakteristicky z klimatizace, sedmi airbagů a pětipalcové dotykové obrazovky. Doménou Sportsvanu bude jistě variabilní podlaha zavazadelníku. Z asistentů se sluší zmínit multikolizní brzdu, elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu XDS+ a jak jinak než opět elektronickou parkovací brzdu s funkcí hill-holderu. Za příplatek je k mání ještě audiosoustava Dynaudio Excite s výkonem 400 Wattů zdůrazněná subwooferem a centrálním reproduktorem, který ozvučí Sportsvan zřejmě nadmíru dostatečně. Pro náročnější je tu ještě třeba možnost vyhřívaného volantu.
Sportsvan hraje na bezpečnost, neobejde se tedy ani bez systémů jako je kontrola mrtvého úhlu (vůbec poprvé), dále je možné objednat adaptivní světlomety, adaptivní tempomat nebo hlídání bezpečné vzdálenosti od vozu jedoucího před vámi. Z běžné verze Golfu si přináší také pre-crash systém City Brake a automatický parkovací asistent schopný parkovat jen s některými úkony od řidiče. Nás budou zajímat hlavně adaptivní tlumiče DCC. Cenou vozu tedy rozhodně nebude problém pořádně zahýbat.
Základní 1,2 TSI Trendline se v ČR zřejmě přehoupne přes 540 tisíc, což není málo. Základní výbavu Trendline doplní Golf Sportsvan Comfortline s cenou od 21 775 Euro (cca 600 tisíc Kč) a vrcholem bude Highline s xenonovými světlomety, dvouzónovou klimatizací, speciálními komfortními sedadly a zajímavějším osvětlením interiéru. Ten je k mání od 27 600 Euro, tedy nějakých 760 tisíc.
Cena startující na 540 tisících Kč není nízká, ale za základní 1,2 TSI se slušnou výbavou by nemusela při slušných jízdních vlastnostech působit zcela odpudivě. Za praktičtější Golf, který poskytne více místa pro pasažéry i zavazadla a nevypadá jako klasické MPV? Špatně by jezdit opravdu nemusel a dala by se do něj naložit pohodlně i celá rodina. Proč ne, jen bude zřejmě trochu nudný...



Sportsvan asi nebude závoďákem pro rodiny, ale něčím, co by mohlo přinést atraktivní mix všech možných vlastností
Ve Frankfurtu vzbudil znamenitý poprask, předčí svého předchůdce s nevýrazným názvem Golf Plus? Uvidíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 4 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
- Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out včera 16:54
Nejnovější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před hodinouChtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
před 3 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 4 hodinamiČíňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
před 5 hodinamiVolvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 13:26 - HondaMan
- Rychlodotazy 03.31. 07:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch