Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo

Ve Wolfsburgu chystají už pro autosalon do Pekingu extrémní verzi nejsilnějšího Golfu. Výkon se zvýší nepatrně, hmotnost půjde dolů razantněji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo

23.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ve Wolfsburgu chystají už pro autosalon do Pekingu extrémní verzi nejsilnějšího Golfu. Výkon se zvýší nepatrně, hmotnost půjde dolů razantněji.

Že by si snad byli u Volkswagenu vědomí toho, že jejich sportovněí Golfy nejsou dost ostré? Možná, že ano a konečně s tím hodlají něco udělat. Na paškál si tedy vezmou hned toho nejsilnějšího zástupce řady, konkrétně Golf R s pohonem všech kol 4Motion a výkonem 300 koní. Věrohodné zdroje hovoří o lehkém navýšení výkonu dvoulitrového TSI EA888, takže bychom se mohli dočkat zhruba 320 koní.

Otázka je, jak to bude ve vztahu k Audi S3, tu by přeci levnější Golf neměl ohrozit... Nicméně o výkonu není zatím nic jisté a je možné, že se také objeví nějaká další RS3. Daleko větší výhoda Golfu by však měla pramenit z citelně zredukované hmotnosti. Zrychlení 0-100 km/h by díky ní mohl srazit na 4,5 sekundy.

Koncept připravený pro pekingský autosalon prý odhodí zadní sedadla, ta přední vymění za sportovní skořepiny. Co se týče exteriéru, koncept Golf R Evo přijede na lehčích kolech s karbonovou střechou a dalšími doplňky z tohoto lehkého materiálu. Pokud si to dáme dohromady, z původních 1 476 kilogramů by tedy nakonec mohlo být řekněme 1 370 kg a to už zní o dost lépe.

Partnerské Audi nám už ostatně dříve ukázalo, co je s karbonovými díly schopné vytvořit. Na tuningové show Worthersee přeci v minulém roce představilo model TT ultra quattro, který vážil o 299 kilogramů méně. Tam šlo ovšem o extrém, který redukoval, jak se dalo například i plastovými vinutými pružinami nebo keramickými brzdami. Od Volkswagenu to k Audi nemají daleko, a tak je dost možné, že se nějakého takového úletu dočká i Golf.

Věrohodný zdroj hovoří o tom, že by dietní kúra v podobě lehčích doplňků měla v následujících dvou letech zamířit do ceníku do kolonky příplatková výbava či originální příslušenství. Pokud se tedy nemýlí, zanedlouho bude možné provádět i u Volkswagenu nějaký ten tovární tuning. Navýšení výkonu chipem, větší brzdy, jiné elektronické systémy a k tomu další sady doplňků a kol R-Line? Proč ne, zaryté fandy pěkného svezení by to jedině zahřálo na duši. Více se dozvíme v nejpozději dubnu.


Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo - 1 - Golf R Evo 2014 spy 01Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo - 2 - Golf R Evo 2014 spy 02Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo - 3 - Golf R Evo 2014 spy 03Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo - 4 - Golf R Evo 2014 spy 04Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo - 5 - Golf R Evo 2014 spy 05Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo - 6 - Golf R Evo 2014 spy 06Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo - 7 - Golf R Evo 2014 spy 07Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo - 8 - Golf R Evo 2014 spy 08Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo - 9 - Golf R Evo 2014 spy 09
Jaký je nový Golf R ještě budeme muset zjistit, VW už ale ví, že jeho potenciál není zcela využit a chystá jakýsi tovární tuning

Zdroj: Auto Express

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.