Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf R Evo: ještě ostřejší Golf klepe na dveře, zhubne o 100 kilo
23.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Ve Wolfsburgu chystají už pro autosalon do Pekingu extrémní verzi nejsilnějšího Golfu. Výkon se zvýší nepatrně, hmotnost půjde dolů razantněji.
Že by si snad byli u Volkswagenu vědomí toho, že jejich sportovněí Golfy nejsou dost ostré? Možná, že ano a konečně s tím hodlají něco udělat. Na paškál si tedy vezmou hned toho nejsilnějšího zástupce řady, konkrétně Golf R s pohonem všech kol 4Motion a výkonem 300 koní. Věrohodné zdroje hovoří o lehkém navýšení výkonu dvoulitrového TSI EA888, takže bychom se mohli dočkat zhruba 320 koní.
Otázka je, jak to bude ve vztahu k Audi S3, tu by přeci levnější Golf neměl ohrozit... Nicméně o výkonu není zatím nic jisté a je možné, že se také objeví nějaká další RS3. Daleko větší výhoda Golfu by však měla pramenit z citelně zredukované hmotnosti. Zrychlení 0-100 km/h by díky ní mohl srazit na 4,5 sekundy.
Koncept připravený pro pekingský autosalon prý odhodí zadní sedadla, ta přední vymění za sportovní skořepiny. Co se týče exteriéru, koncept Golf R Evo přijede na lehčích kolech s karbonovou střechou a dalšími doplňky z tohoto lehkého materiálu. Pokud si to dáme dohromady, z původních 1 476 kilogramů by tedy nakonec mohlo být řekněme 1 370 kg a to už zní o dost lépe.
Partnerské Audi nám už ostatně dříve ukázalo, co je s karbonovými díly schopné vytvořit. Na tuningové show Worthersee přeci v minulém roce představilo model TT ultra quattro, který vážil o 299 kilogramů méně. Tam šlo ovšem o extrém, který redukoval, jak se dalo například i plastovými vinutými pružinami nebo keramickými brzdami. Od Volkswagenu to k Audi nemají daleko, a tak je dost možné, že se nějakého takového úletu dočká i Golf.
Věrohodný zdroj hovoří o tom, že by dietní kúra v podobě lehčích doplňků měla v následujících dvou letech zamířit do ceníku do kolonky příplatková výbava či originální příslušenství. Pokud se tedy nemýlí, zanedlouho bude možné provádět i u Volkswagenu nějaký ten tovární tuning. Navýšení výkonu chipem, větší brzdy, jiné elektronické systémy a k tomu další sady doplňků a kol R-Line? Proč ne, zaryté fandy pěkného svezení by to jedině zahřálo na duši. Více se dozvíme v nejpozději dubnu.









Jaký je nový Golf R ještě budeme muset zjistit, VW už ale ví, že jeho potenciál není zcela využit a chystá jakýsi tovární tuning
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 11 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
