Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) GTI, GTD a třetím do party je GTE. Plug-in hybridní Golf s 1,4 TSI a elektromotorem nabídne 204 koní a nereálnou spotřebu.
Nedávné spekulace o chystané sportovnější variantě Golfu s elektromotorem se právě potvrdily. Z předběžné kombinované spotřeby 1,5 litru je sice o něco horších 1,8 litru, ale hodnota to bude stále jen vysněná. Volkswagen si je hybridním Golfem natolik jistý, že jej plánuje prodávat i jako ostrou verzi. Pojmenoval ji jednoduše GTE, aby bylo jasné, že to je sourozenec GTI a GTD a ukáže nám ji už v Ženevě.
O pohon hybridu se postará benzinový čtyřválec 1,4 TSI s turbodmychadlem a výkonem 150 koní, kterému v lepší udílené dynamice pomůže elektromotor s dalšími 102 koníky. Ve výsledku tedy GTE disponuje kombinovaným výkonem 204 koní a maximálním točivým momentem 349 Nm. Podle výrobce je tak vůz schopný v případě potřeby akcelerovat z klidu na stovku za 7,6 sekundy a „zakotvit“ až ve chvíli kdy tacho ukazuje 217 km/h.
V čistě elektrickém módu, kdy se o pohyb stará jen elektrická jednotka, dokáže vůz urazit teoreticky za optimálních podmínek až 50 kilometrů. Pokud se k tomu přidá potenciál spalovacího motoru a palivové nádrže, dojezd se navyšuje na 940 kilometrů. Plug-in hybridní režim, tedy spolupráce obou jednotek znamená na papíře jen zmíněných 1,8 litru na sto kilometrů a emise CO2 35 gramů/kilometr. Samozřejmě, že není reálná, ale na přetvářku jsme u plug-in hybridů ostatně tak nějak zvyklí.
Pokud se zaměříme na design, GTE vypadá vlastně jako klasický Golf s lehce pozměněnou přídí. Ta se nese částečně v duchu plně elektrické verze e-Golf a částečně si bere něco z GTI. Například ten typický proužek táhnoucí se od světel přes celou masku je zde modrý a ty přední světlomety bychom tipovali na plně leddiodové. Pomyslné hokejky na předním nárazníku jsou také novinkou. Jediné, v co doufáme je, aby nedostal pneumatiky se sníženým valivým odporem, protože ta charakteristická kola se nám zrovna příliš velká nezdají.
Podobnou změnou je i záměna červených detailů za modré v interiéru, což se týká i sedadel s károvaným vzorem. Ve standardní výbavě je podle očekávání audiosystém Composition Media s 6,5palcovým dotykovým displejem, za příplatek ho bude možné vyměnit za variantu nazvanou Discover Pro s navigací.
Plug-in hybridní derivát přijde také s další řadou doplňků a funkcí, kterými se vozy tohoto typu běžně vyznačují. Na mysli máme například zobrazení dojezdu a energetických toků na displeji, dále třeba statistiku jízdy s nulovými emisemi nebo takzvaný „e-manager“, který zjevně bude ukazovat, co ta „zelená“ soustava zrovna provádí a co by měl pro nejnižší spotřebu udělat řidič. Volitelný navigační systém přidá do výbavy také kameru se záběrem kompletního okolí v úhlu 360 stupňů a možnost stažení aplikace k ovládání některých funkcí a přístupu k informacím na dálku (zřejmě přes chytrý mobilní telefon).
Podle dřívějších zpráv je elektromotor napájen z akumulátorů, které jsou umístěny pod zadními sedadly a jejich kapacita činí 8,8 kWh. Na další informace o celé soustavě, ceně a také o datu, kdy půjde GTE do prodejů musíme ještě počkat. Zatím víme jen to, že plně elektrická verze by se měla na trh podívat už v létě tohoto roku a to s cenovkou kolem milionu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Hybridní skoro-sportovec nemohl v Ženevě chybět
Nový Golf GTE bude mít něco z elektrické verze e-Golf a něco z GTI. Podle označení by ale nemusel být jízdě tak špatný, jak jsme u hybridů zvyklí, nechme se překvapit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva