Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) GTI, GTD a třetím do party je GTE. Plug-in hybridní Golf s 1,4 TSI a elektromotorem nabídne 204 koní a nereálnou spotřebu.
Nedávné spekulace o chystané sportovnější variantě Golfu s elektromotorem se právě potvrdily. Z předběžné kombinované spotřeby 1,5 litru je sice o něco horších 1,8 litru, ale hodnota to bude stále jen vysněná. Volkswagen si je hybridním Golfem natolik jistý, že jej plánuje prodávat i jako ostrou verzi. Pojmenoval ji jednoduše GTE, aby bylo jasné, že to je sourozenec GTI a GTD a ukáže nám ji už v Ženevě.
O pohon hybridu se postará benzinový čtyřválec 1,4 TSI s turbodmychadlem a výkonem 150 koní, kterému v lepší udílené dynamice pomůže elektromotor s dalšími 102 koníky. Ve výsledku tedy GTE disponuje kombinovaným výkonem 204 koní a maximálním točivým momentem 349 Nm. Podle výrobce je tak vůz schopný v případě potřeby akcelerovat z klidu na stovku za 7,6 sekundy a „zakotvit“ až ve chvíli kdy tacho ukazuje 217 km/h.
V čistě elektrickém módu, kdy se o pohyb stará jen elektrická jednotka, dokáže vůz urazit teoreticky za optimálních podmínek až 50 kilometrů. Pokud se k tomu přidá potenciál spalovacího motoru a palivové nádrže, dojezd se navyšuje na 940 kilometrů. Plug-in hybridní režim, tedy spolupráce obou jednotek znamená na papíře jen zmíněných 1,8 litru na sto kilometrů a emise CO2 35 gramů/kilometr. Samozřejmě, že není reálná, ale na přetvářku jsme u plug-in hybridů ostatně tak nějak zvyklí.
Pokud se zaměříme na design, GTE vypadá vlastně jako klasický Golf s lehce pozměněnou přídí. Ta se nese částečně v duchu plně elektrické verze e-Golf a částečně si bere něco z GTI. Například ten typický proužek táhnoucí se od světel přes celou masku je zde modrý a ty přední světlomety bychom tipovali na plně leddiodové. Pomyslné hokejky na předním nárazníku jsou také novinkou. Jediné, v co doufáme je, aby nedostal pneumatiky se sníženým valivým odporem, protože ta charakteristická kola se nám zrovna příliš velká nezdají.
Podobnou změnou je i záměna červených detailů za modré v interiéru, což se týká i sedadel s károvaným vzorem. Ve standardní výbavě je podle očekávání audiosystém Composition Media s 6,5palcovým dotykovým displejem, za příplatek ho bude možné vyměnit za variantu nazvanou Discover Pro s navigací.
Plug-in hybridní derivát přijde také s další řadou doplňků a funkcí, kterými se vozy tohoto typu běžně vyznačují. Na mysli máme například zobrazení dojezdu a energetických toků na displeji, dále třeba statistiku jízdy s nulovými emisemi nebo takzvaný „e-manager“, který zjevně bude ukazovat, co ta „zelená“ soustava zrovna provádí a co by měl pro nejnižší spotřebu udělat řidič. Volitelný navigační systém přidá do výbavy také kameru se záběrem kompletního okolí v úhlu 360 stupňů a možnost stažení aplikace k ovládání některých funkcí a přístupu k informacím na dálku (zřejmě přes chytrý mobilní telefon).
Podle dřívějších zpráv je elektromotor napájen z akumulátorů, které jsou umístěny pod zadními sedadly a jejich kapacita činí 8,8 kWh. Na další informace o celé soustavě, ceně a také o datu, kdy půjde GTE do prodejů musíme ještě počkat. Zatím víme jen to, že plně elektrická verze by se měla na trh podívat už v létě tohoto roku a to s cenovkou kolem milionu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.







Hybridní skoro-sportovec nemohl v Ženevě chybět
Nový Golf GTE bude mít něco z elektrické verze e-Golf a něco z GTI. Podle označení by ale nemusel být jízdě tak špatný, jak jsme u hybridů zvyklí, nechme se překvapit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před hodinouUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Soudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 3 minutamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před hodinouNejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 3 hodinamiÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 4 hodinamiMohutný úpadek nizozemského automobilového parku předem ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB