Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) GTI, GTD a třetím do party je GTE. Plug-in hybridní Golf s 1,4 TSI a elektromotorem nabídne 204 koní a nereálnou spotřebu.
Nedávné spekulace o chystané sportovnější variantě Golfu s elektromotorem se právě potvrdily. Z předběžné kombinované spotřeby 1,5 litru je sice o něco horších 1,8 litru, ale hodnota to bude stále jen vysněná. Volkswagen si je hybridním Golfem natolik jistý, že jej plánuje prodávat i jako ostrou verzi. Pojmenoval ji jednoduše GTE, aby bylo jasné, že to je sourozenec GTI a GTD a ukáže nám ji už v Ženevě.
O pohon hybridu se postará benzinový čtyřválec 1,4 TSI s turbodmychadlem a výkonem 150 koní, kterému v lepší udílené dynamice pomůže elektromotor s dalšími 102 koníky. Ve výsledku tedy GTE disponuje kombinovaným výkonem 204 koní a maximálním točivým momentem 349 Nm. Podle výrobce je tak vůz schopný v případě potřeby akcelerovat z klidu na stovku za 7,6 sekundy a „zakotvit“ až ve chvíli kdy tacho ukazuje 217 km/h.
V čistě elektrickém módu, kdy se o pohyb stará jen elektrická jednotka, dokáže vůz urazit teoreticky za optimálních podmínek až 50 kilometrů. Pokud se k tomu přidá potenciál spalovacího motoru a palivové nádrže, dojezd se navyšuje na 940 kilometrů. Plug-in hybridní režim, tedy spolupráce obou jednotek znamená na papíře jen zmíněných 1,8 litru na sto kilometrů a emise CO2 35 gramů/kilometr. Samozřejmě, že není reálná, ale na přetvářku jsme u plug-in hybridů ostatně tak nějak zvyklí.
Pokud se zaměříme na design, GTE vypadá vlastně jako klasický Golf s lehce pozměněnou přídí. Ta se nese částečně v duchu plně elektrické verze e-Golf a částečně si bere něco z GTI. Například ten typický proužek táhnoucí se od světel přes celou masku je zde modrý a ty přední světlomety bychom tipovali na plně leddiodové. Pomyslné hokejky na předním nárazníku jsou také novinkou. Jediné, v co doufáme je, aby nedostal pneumatiky se sníženým valivým odporem, protože ta charakteristická kola se nám zrovna příliš velká nezdají.
Podobnou změnou je i záměna červených detailů za modré v interiéru, což se týká i sedadel s károvaným vzorem. Ve standardní výbavě je podle očekávání audiosystém Composition Media s 6,5palcovým dotykovým displejem, za příplatek ho bude možné vyměnit za variantu nazvanou Discover Pro s navigací.
Plug-in hybridní derivát přijde také s další řadou doplňků a funkcí, kterými se vozy tohoto typu běžně vyznačují. Na mysli máme například zobrazení dojezdu a energetických toků na displeji, dále třeba statistiku jízdy s nulovými emisemi nebo takzvaný „e-manager“, který zjevně bude ukazovat, co ta „zelená“ soustava zrovna provádí a co by měl pro nejnižší spotřebu udělat řidič. Volitelný navigační systém přidá do výbavy také kameru se záběrem kompletního okolí v úhlu 360 stupňů a možnost stažení aplikace k ovládání některých funkcí a přístupu k informacím na dálku (zřejmě přes chytrý mobilní telefon).
Podle dřívějších zpráv je elektromotor napájen z akumulátorů, které jsou umístěny pod zadními sedadly a jejich kapacita činí 8,8 kWh. Na další informace o celé soustavě, ceně a také o datu, kdy půjde GTE do prodejů musíme ještě počkat. Zatím víme jen to, že plně elektrická verze by se měla na trh podívat už v létě tohoto roku a to s cenovkou kolem milionu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.







Hybridní skoro-sportovec nemohl v Ženevě chybět
Nový Golf GTE bude mít něco z elektrické verze e-Golf a něco z GTI. Podle označení by ale nemusel být jízdě tak špatný, jak jsme u hybridů zvyklí, nechme se překvapit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 46 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 46 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan